Klimato kaitos tikslai pernelyg ambicingi ir Vokietijos keleivių vežėjams

15 sausio 05:26 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Jei vykstančiose trišalėse derybose Europos Parlamentas ir Europos Komisija įgis pranašumą prieš valstybes nares, nuo 2030 m. bus leidžiama naujai registruoti tik nulinės emisijos miesto autobusus. Vokietijos VDV (Vokietijos transporto kompanijų asociacija) ragina šiam tikslui skirti patikimesnį ir pastovesnį finansavimą federaliniu lygmeniu.

„Mažos ir vidutinės autobusų įmonės Vokietijoje neturi galimybių pertvarkyti savo automobilių parkų“, – sako VDV viceprezidentas Werneris Overkampas.

Organizacija pranešime spaudai pabrėžė, kad transporto priemonių parkų pertvarkymo, būtinos infrastruktūros, pvz., dirbtuvių, įkrovimo ir saugos valdymo, taip pat reikiamo personalo, apmokyto aukštos įtampos technologijų srityje, išlaidos negali būti padengiamos iš savivaldybių biudžeto.

Pagal ES reglamentą, tarpmiestiniai autobusai nuo 2030 m., palyginti su 2019 m., turės sumažinti išmetamo CO2 kiekį 45 procentais – tokia yra priemonė, siekiant iki 2050 m. pasiekti ES klimato neutralumą. „Reikalavimai įgyvendinti ambicingus tikslus iki 2030 m. reiškia ne tik tai, kad transporto įmonėms reikia naujų transporto priemonių, bet ir kelia didelių infrastruktūros įrengimo iššūkių, kurie gerokai viršija transporto įmonių ir vietos valdžios institucijų finansines galimybes. Be didelės finansinės federalinės vyriausybės paramos svarbūs žingsniai siekiant klimato kaitos tikslų negali būti įgyvendinti“, – sako W. Overkampas.

„Turime aiškiai pasakyti: jei federalinė vyriausybė nuspręs iki 2030 m. leisti registruoti tik klimatui neutralius miesto autobusus ir 45 proc. sumažinti tolimajam susisiekimui skirtų autobusų išmetamų teršalų normas, tai prieštaraus tam, kad federalinės vyriausybės parama šiems tikslams pasiekti buvo nutraukta. Mažos ir vidutinės autobusų įmonės Vokietijoje neturi galimybių pertvarkyti savo automobilių parkų ir dirbtuvių. Jos taip pat negali padidinti bilietų kainų ar priimti alternatyvių verslo sprendimų. Tai gali turėti atvirkštinių pasekmių: dyzeliniai autobusai turės važiuoti daug ilgiau. Štai kodėl mums reikia patikimo federalinio finansavimo elektriniams autobusams ir jų infrastruktūrai“, – sako W. Overkampas.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka