Lietuvos keleivių vežėjų asociacijos atstovai aptarė pagrindines problemas ir apžiūrėjo naują autobusą

21 gruodžio 06:59 2018 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Gruodžio 20-ąją neseniai įkurtos Lietuvos keleivių vežėjų asociacijos atstovai susirinko į visuotinį narių susirinkimą, kuriame svarstė su asociacijos steigimu susijusius organizacinius klausimus, taip pat aptarė pagrindines problemas, dėl kurių asociacijai reikėtų turėti savo poziciją. Į susirinkimą atvyko ir asociacijai nepriklausantys vežėjai.

 

 

 

Bendrovės „BTS Vilnius“ atstovas Jonas Žukas susirinkusiems pristatė neseniai į Lietuvą atvykusį „BMC Neocity“ autobusą, kalbėjo apie Turkijoje gaminamus autobusus, jų įvairovę, technines savybes. Netrukus Lietuvoje turėtų pasirodyti ir standartinio ilgio dyzelinis BMC, taip pat suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas autobusas.

Asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis pristatė prezidiumo darbo reglamentą. Susirinkimo dalyviai diskutavo dėl prezidiumo narių teisių ir pareigų, posėdžių organizavo tvarkos, ju  sušaukimo terminų. Nuspręsta rinktis ir svarstyti aktualius klausimus kada tik prireiks, bet ne rečiau, kaip kartą per ketvirtį.

Susirinkusieji taip pat svarstė asociacijos įstatuose numatytą nario mokesčio ir stojamųjų įnašų  mokėjimo tvarką, patvirtino steigimo išlaidas ir biudžetą, aptarė pagrindines darbo sutarties su prezidentu sąlygas.

Taip pat buvo kalbama apie naujų narių priėmimą. Buvo pabrėžta, kad asociacija yra atvira naujiems nariams, kurie norėtų kylančias problemas spręsti kartu.

Prezidentas pristatė ir pagrindines problemas, kurias derėtų svarstyti artimiausiu metu. Aktualiausia visiems vežėjams – vidaus sandoriai, nes yra teisinių abejonių, ar keleivių vežimo viešųjų paslaugų sutartys, sudarytos pagal Reglamentą 1370/2007, yra vidaus sandoriai. Savivaldybės šį klausimą traktuoja skirtingai – vienos laiko vidaus sandoriais, kitos tiesioginėmis sutartimis.

„Iki šiol Lietuvoje situacija klostėsi natūraliai. Jei vežėjai dirba gerai, investuoja į naujus autobusus, kam naikinti įmones dirbtinai?“, – retoriškai klausė bendrovės „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas. Jam pritarė ir kiti vežėjai. „Dauguma savivaldybių yra už savo vežėjus. Tačiau toks sprendimas gali būti priimtas dėl  įstatymų taikymo. Būtina pagalvoti ir apie tai“, – kalbėjo Joniškio autobusų parko vadovas Algis Lataitis.

Asociacijos atstovai diskutavo ir dėl ketinimų apmokestinti dyzelinu varomas transporto priemones kaip labiau taršias, taip pat dėl ketinimų keisti kelių mokesčio mokėjimo tvarką, dėl kurios brangtų paslauga ir žmonės nebūtų skatinami naudotis viešuoju transportu. Pasak bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, autobusai naujuoju mokesčiu neturėtų būti apmokestinami visai, kadangi taip žmonės būtų skatinami palikti namuose nuosavus automobilius.

G. Nakutis priminė, jog pastaruoju metu svarstomi 95 kodo mokymų pasikeitimai. Svarstyta galimybė deleguoti asociacijos atstovą į profilines mokymo programas rengiantį komitetą, kuriame šiuo metu nėra nė vieno keleivių vežėjų atstovo.

Vežėjai diskutavo ir kitais aktualiais pastarojo meto klausimais. Numatyta ir kita asociacijos prezidiumo narių susirinkimo data.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • DSC_0002
  • DSC_0003
  • DSC_0004
  • DSC_0006
  • DSC_0007
  • DSC_0009
  • DSC_0011
  • DSC_0017
  • DSC_0018
  • DSC_0019
  • DSC_0015
  • DSC_0016
  • DSC_0014
  • DSC_0012
  • DSC_0021
  • DSC_0022
  • DSC_0027
  • DSC_0029
  • DSC_0025
  • DSC_0026
  • DSC_0028
  • DSC_0024
  • DSC_0030
  • jonavos1
  • DSC_0031