LKVA prezidiumo nariai svarstė problemas ir aptarė patogaus ir vieningo viešojo transporto viziją

15 balandžio 06:08 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidiumo nariai kovo 14-ąją rinkosi į virtualų posėdį. Kalbėta apie svarbiausius asociacijos darbus šiems metams, aptartas biudžeto projektas, įstatų pakeitimo, visuotinio susirinkimo darbotvarkės klausimas. Keleivių vežėjai taip pat apsvarstė viziją, koks turėtų būti patogus ir vieningas viešasis transportas.

 

 

Asociacijos aktualijos

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pateikė asociacijos biudžeto projektą, kuris bus svarstomas ir tvirtinamas asociacijos visuotiniame narių susirinkime. Jis taip pat pristatė klausimą dėl LKVA įstatų pakeitimo. „Dėl karantino ir kitų judėjimo ribojimų nėra galimybės surengti visuotinių susirinkimų tiesiogiai, todėl, manyčiau, asociacijos įstatuose derėtų įtvirtinti nuotolinius susirinkimus“, – dėstė G. Nakutis. Prezidiumo nariai su įstatų pakeitimu sutiko, jis dar bus svarstomas visuotiniame narių susirinkime, kuris vyks balandžio 29 d.

Prezidiumo nariai taip pat kalbėjo  apie svarbiausius darbus, kurių asociacija turėtų imtis šiais metais. „Manau, pirmiausia turėtume kreiptis dėl tikslinės paramos mūsų verslui. Kol kas valdžios institucijos dar tik svarsto šį klausimą, jį kelia ir miestų bei rajonų savivaldybės. Turėtume dar kartą kreiptis, kad pagaliau į mūsų verslą būtų atkreiptas dėmesys“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas. Jam pritarė ir kiti prezidiumo nariai.

Keleivių vežėjų manymu, kiti svarbūs klausimai – tai tolimojo susisiekimo teisinis reglamentavimas, vidaus sandoriai ir tiesioginės sutartys, kelių rinkliava (e-tolling), kuria neturėtų būti apmokestinamas viešasis transportas, taip pat klimato kaitos ir ŠESD mažinimo priemonių įtaka viešojo transporto raidai. Ne mažiau svarbu ir transporto bei infrastruktūros pritaikymas žmonėms su negalia. „Į svarbiausių darbų sąrašą siūlau įtraukti klausimą dėl vieningo transporto lengvatos turėtojų pažymėjimo, jis svarbus visiems. Taip pat svarbus klausimas ir skaitmenizacija – iki 2023-iųjų Valstybinė mokesčių inspekcija įsipareigojo diegti elektroninius kasos aparatus, visi tam turėsime ruoštis“, – kalbėjo Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė.

Patogaus transporto vizija

G. Nakutis priminė, jog per Susisiekimo ministerijos sudarytos Patariamosios tarybos posėdį keleivių vežėjų prašyta pateikti viziją ir pasiūlymus dėl patogaus, vieningo viešojo transporto. „Visų pirma, paslaugos turėtų būti kokybiškos, paremtos paprastumo, aiškumo, lanstumo ir inovatyvumo principais, atitinkančios tarptautinius standartus. Paslauga turi būti tokia, kad skatintų šalies gyventojus palikti namuose nuosavus automobilius ir persėsti į viešąjį transportą“, – sakė G. Nakutis.

Bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis priminė, jog, kalbant apie patogius autobusus bei troleibusus, dera nepamiršti ir tinkamos infrastruktūros: „Vien tik geras autobusas neišsprendžia klausimo. Turi būti ir geri šaligatviai, patogios viešojo transporto stotelės. Ne mažiau svarbu ir tinkamai pateikta informacija – švieslentės, tvarkaraščiai“.

TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius taip pat siūlė įtraukti ir klausimą dėl patogaus maršrutų tinklo: „Keleiviams rūpi, ar jie galės reikiamą tašką pasiekti tiesiogiai, su kuo mažiau persėdimų. Tik tokiu atveju žmonės teiks prioritetą keleiviniams transportui“.

G. Nakutis siūlė pagalvoti apie ateities transportą Žaliojo kurso priemonių kontekste: „Viešojo transporto atnaujinimas įsigyjant ekologiškų transporto priemonių kainuotų labai brangiai, tai – milžiniškos investicijos. Akivaizdu, jog savivaldybės tokių lėšų neturi, reikėtų ir valstybės paramos“.

L. Skardžiukas visiems vežėjams siūlė parašyti: „Visi turime puikių minčių ir idėjų, kokį ateities viešąjį transportą matome. Tereikia jas tinkamai pateikti ir sudėlioti“.

Keleivių vežėjai taip pat kalbėjo apie Memorandumą dėl vertybių, bendrų siekių ir prioritetinių tikslų keleivių vežimo srityje, dėl LTSA panaikintos ekspertų komisijos, kurioje buvo LKVA ir LINAVA atstovai,  diskutavo dėl Susisiekimo ministerijos galimų veiksmų Konkurencijos tarybos  nutarimo kontekste, tarpmiestinio susisiekimo ateities ir studijos reikalingumo.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka