Nuo rugpjūčio 28 d. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pradėjo duomenų perkėlimą iš senų, klientams nepatogių ir morališkai atgyvenusių kelių ir geležinkelių transporto informacinių sistemų į naujai sukurtą eLTSA. Visų esamų duomenų perkėlimas, senų sistemų KELTRA ir SKAITIS sustabdymas yra neišvengiamas sudėtingas technologinis etapas.
„Beveik 20 metų kelių transporto klientai naudojosi sistemomis KELTRA ir SKAITIS, kurios pastaruosius kelerius metus sulaukdavo nuolatinės mūsų klientų kritikos. Augant transporto sektoriui, senosios sistemos buvo nepajėgios apdoroti kartu didėjančio duomenų srauto, be to, jos neatitiko kibernetinės saugos reikalavimų, nuolatos sutrikdavo jų veikimas. Todėl atsakingai sakome, kad tai nėra techninis eksperimentas, kaip šiuo metu bando parodyti LINAVA. Pokyčiai yra būtini ir jiems buvo ruošiamasi informuojant visus klientus iš anksto. Verslas nusipelnė naudotis moderniomis valstybės technologijomis“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.
Vienas Lietuvos Respublikos Vyriausybės (LRV) prioritetų susisiekimo sektoriaus institucijoms – skaitmenizavimas ir inovacijų skatinimas. Vyriausybės siekis užtikrinti viešojo sektoriaus lyderystę įgyvendinant skaitmeninę transformaciją ir centralizuotą skaitmeninės transformacijos politikos formavimą gerinant elektronines paslaugas yra ir LTSA siekis. Todėl šiuo metu LTSA vykdomi naujos sistemos paruošimo darbai ir laikini nepatogumai verslo įmonėms nieko bendra neturi su viešai minima „LTSA vidine biurokratija“. Klientų lūkesčiai ir sistemų patogumas mums yra strateginis tikslas, kurį mums kelia ir steigėjas – Susisiekimo ministerija.
LTSA tikslas – atsižvelgti į verslo patiriamas problemas ir diegti aukščiausius verslo klientų aptarnavimo kokybės standartus, kaip tai numato ir Vyriausybės programa. 72 proc. prašymų teikiama naudojantis LTSA savitarnos kanalais, tačiau net trečdalis klientų šią patirtį vertina neigiamai.
Pasak G. Lukošiaus, elektroninė savitarnos erdvė ilgus metus buvo silpniausia LTSA klientų aptarnavimo sritis. „Girdėjome nuolatinius kelių transporto verslo įmonių nusiskundimus. Mums rūpi, kokiomis sistemomis naudosis verslas, kuris seniai laukia ir tikisi iš valstybės elektroninės pažangos. Todėl dabar, kai iki naujos sistemos starto beliko vienas žingsnis, kviečiame verslo atstovus solidarizuotis ir valstybės pokyčius bei darbus palaikyti“, – sako LTSA direktorius G. Lukošius.
LTSA administracinių paslaugų duomenys šiuo metu
Šiuo metu LTSA klientų aptarnavimo centruose dirbantys specialistai nagrinėja 300 kelių transporto verslo prašymų, pateiktų iki rugpjūčio 28 d. Įprastomis LTSA darbo dienomis veikiant visoms informacinėms sistemoms LTSA sulaukia apie 240 prašymų. 70 proc. iki rugpjūčio 28 d. gautų prašymų bus išnagrinėta šiandieną, pagal juos LTSA specialistai parengs dokumentus, kuriuos išduos klientams.
Vieni dažniausių kelių paslaugų prašymų – vairuotojo liudijimai, kuriuos šiuo metu LTSA parengia vidutiniškai per 1 darbo dieną. Šiandien LTSA specialistai parengs likusius 90 šių dokumentų, kuriuos klientai galės atsiimti nedelsdami. Svarbu paminėti, kad daugiau klientų pageidavimų išduoti vairuotojo liudijimus rugpjūčio 28 d. nebuvo. Pastarosiomis dienomis klientai aktyviai ruošėsi sistemų stabdymui – sulaukta 20 proc. daugiau prašymų nei įprastai. Tai rodo, kad didžioji dalis klientų, žinodami apie pokyčius, dokumentais sąmoningai pasirūpino iš anksto.
LTSA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka