Naujausios padangos užtikrina didžiausią saugumą

09 spalio 03:14 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Artėjant žiemos sezonui automobilių padangų ir ratlankių prekybos įmonė „Melga“ surengė diskusiją su „Premium“ padangų gamintojų atstovais apie naujausių ir pažangiausių padangų svarbą.

Kaip ir kiekvienais metais, artėjant šaltajam metų laikui, vairuotojai pradeda rūpintis naujomis ir žiemos sezonui tinkančiomis padangomis. Tačiau jų pasiūla milžiniška, o kainų diapazonas itin platus. Bet vis daugiau vairuotojų įsitikina, kad taupyti tikrai neverta ir renkasi naujausio modelio padangas, pasižyminčias pačiomis geriausiomis savybėmis net ir esant itin nepalankioms eismo sąlygoms.

Įmonės „Melga“ vadovo Erlando Gintnerio teigimu, kompanija nesitaiksto su kompromisais, prekiaudama seno modelio ir todėl pigiomis padangomis, o pirkėjams siūlo tik pačias naujausias ir aukščiausios kokybės padangas. Jis įsitikinęs, kad geriau prekiauti aukštos klasės padangomis ir nesulaukti priekaištų dėl parduoto nekokybiško ar neaišku kiek laiko sandėlyje gulėjusio produkto. Tokių padangų gumos savybės su laiku prastėja ir jos nebegali užtikrinti maksimalaus įmanomo saugumo ir geriausių savybių.

„Nei viena elektroninė automobilio saugos sistema nepadės, jei ant jūsų automobilio ratų bus sumontuotos blogos – sudilusios, netinkamo gumos mišinio ar tiesiog pasenusios, ilgai sandėlyje gulėjusios padangos. Automobilis į kelią remiasi itin nedideliu plotu, tad labai svarbu, kad padangos pasižymėtų dideliu efektyvumu ir didžiausiu įmanomu saugumu“, – sakė vienos padangų bei ratlankių lyderės Lietuvos rinkoje „Melgos“ įmonės vadovas Erlandas Gintneris.

Ne viskas matuojama pinigais

Be to, padangų gamintojai ne veltui investuoja milijonines sumas, sukuria tūkstančius būsimų padangų prototipų, kol galiausiai rinkai pasiūlomas naujausias ir pažangiausias padangos modelis. Su tuo sutinka ir „Michelin“ koncerno atstovas Lietuvoje Paulius Gaurilčikas.

„Man labai patinka išsireiškimas, kad padangos kainą reikia skaičiuoti tada kai ją nuimi, o ne tuomet kai uždedi. Neabejoju, kad dažniausiai tiksliai suskaičiavus degalų sąnaudas ir nuvažiuotus kilometrus paaiškėtų, kad su mūsų padangomis bendros išlaidos bus mažesnės, nei su nežinomo gamintojo padangomis. O kur dar gyvybiškai svarbus saugumo faktorius, kai visada žinai, kad esant bet kokiai kelio dangai sustosi laiku“, – teigė specialistas.

Deja, nors jau kelis metus yra privalomas padangų ženklinimas, nurodantis padangos savybes, jis beveik nieko nepasako apie žiemines padangas. Tačiau, pasak p. Gaurilčiko, padangų bandymuose stebuklų nebūna – jei testas atliktas profesionaliai, jame pirmąsias vietas užima „Premium“ gamintojai. Be to, gamintojas visada akcentuoja visų padangos savybių balansą, užtikrinantį geriausią valdymą, stabdymą, degalų taupymą, ilgaamžiškumą ir kitas svarbias savybes.

Pigios padangos neužtikrina pakankamo saugumo

Su kolegos nuomone sutinka ir įmonės „Goodyear Dunlop Tires Baltic“ Lietuvos filialo vadovas Elmantas Latkauskas. Pasak jo, naujas padangų modelis kuriamas ir bandomas ne vienus metus, tad kiekviena nauja padangų karta yra žymiai pranašesnė už prieš tai buvusią ir pasižymi geresnėmis valdymo bei stabdymo savybėmis, taip pat mažesnėmis degalų sąnaudomis, o padangų bandymuose gerokai lenkia pigius modelius.

„Rinkoje esančios pigios padangos, dažniausiai pagamintos Kinijoje, nepriklausomuose padangų bandymuose įvertinamos itin blogai. O didžiausi skirtumai, palyginti su „Premium“ segmento padangomis, yra pačiuose svarbiausiuose – stabdymo, valdymo, taip pat pasipriešinimo akvaplanavimui testuose. Pavyzdžiui, neretai pasitaiko, kad prasčiausiai teste įvertintos padangos turi net trečdaliu ilgesnį stabdymo kelią nei to paties dydžio žinomų gamintojų modeliai“, – sako p. Latkauskas.

„Be to, Kinijos gamintojai kartais sugeba pagaminti vieno išmatavimo kokybišką padangos modelį, tačiau tai nereiškia, kad ir kitos to paties gamintojo padangos pasižymės tokiomis pačiomis savybėmis. Vieno modelio padanga gali užimti aukštą vietą teste, bet kito dydžio ar modelio padanga ir vėl atsiduria tarp blogiausių. Palyginimui galima pasakyti, kad „Premium“ segmento gamintojų visų išmatavimų padangos pelno geriausius įvertinimus“.

Elmantas Latkauskas pastebėjo, kad pirkėjas dažnai renkasi padangą pagal jos išvaizdą, protektoriaus raštą, net nesusimąstydamas, kad svarbiausios informacijos apie padangos karkasą, protektoriaus gumos mišinį jis net nežino. Tad tie, kurie giriasi įsigiję pigias, bet gražiai atrodančias padangas, pavojingai klysta ir apgaudinėja save.

20 000 gumos mišinių ir 140 000 padangų bandymų kasmet

„Continental“ koncerno eksporto ir marketingo vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas neabejoja „Premium“ padangų pranašumu. Įmonėje kasmet atliekama apie 140 000 naujų padangų testų, užtikrinančių, kad padanga pasižymėtų aukščiausios klasės produkto savybėmis – puikiu stabdymu šlapiame kelyje, tiksliu valdymu, komfortu, minimaliu akvaplanavimu ir mažu pasipriešinimu riedėjimui. Be to, gumos mišiniui naudojami ypač brangūs ir kokybiški komponentai, nes be jų nepavyktų tarpusavyje suderinti konfliktuojančių dinamikos veiksnių.

„Continental“ Plėtros ir technologijų centre kasmet bandoma apie 20 000 skirtingų gumos mišinių, iš kurių tik apie pora dešimčių pasiekia gamybos liniją. O kur dar naujų automobilių gamintojų reikalavimai pateikti padangas ne tik tinkančias ypatingai galingiems automobiliams, bet ir puikiai „sutariančias“ su aktyviomis ir pasyviomis automobilio elektroninėmis saugos sistemomis“, – iššūkius su kuriais tenka susidurti padangų gamintojams minėjo Arūnas Kiaušas.

Taip pat pasak specialisto, jei aukšto lygio šiuolaikines padangas palyginti su pigių techninių sprendimų produktais, skirtumas siekia net porą dešimtmečių.

„Abejoju ar tai žinodamas pirkėjas ryžtųsi pirkti jo saugumą ir komfortą neužtikrinantį gaminį, kurio nenuspėjamas elgesys kelyje kels pavojų ne vieną sezoną. Atliktų testų metu, kuriuose 100 km/val. greičiu važiavęs automobilis su mūsų padangomis jau buvo sustojęs, automobilis su pigiomis, nekokybiškomis padangomis dar „skriejo“ 27 km/val. greičiu. Jei jis atsitrenktų į kliūtį, smūgio metu vairuotojo kūno masė padidėtų 14,4 karto, tad 75 kg svorio vairuotojas patirtų daugiau nei 1000 kilogramų perkrovą ir pasekmės greičiausiai būtų tragiškos“, – verčiančius susimąstyti skaičius pateikė p. Kiaušas.

„Melgos“ vadovas Erlandas Gintneris pridūrė, kad skatindama pirkėjus rinktis kokybiškas padangas, užtikrinančias didžiausią įmanomą saugumą, įmonė visą šią žiemą „Premium“ segmento padangas siūlys ne tik su didžiausia įmanoma nuolaida, bet ir neprekiaus senesnėmis nei trijų metų padangomis. Šis sprendimas reiškia, kad nebus jokių kompromisų saugumo sąskaita, o pirkėjas bus garantuotas kokybiškiausia produkcija ir vienoje vietoje galės įsigyti tik pačio naujausio modelio ir pačias saugiausias padangas.

„Melga” informacija

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.