„Otokar”: nuo „Magirus” iki modernių šiuolaikiškų lainerių (tęsinys)

25 balandžio 04:10 2014 Spausdinti straipsnį Muziejus

„Doruk” (Vectio) buvo sukurtas kaip ideali platforma skirtingų tipų transporto priemonėms. Svarbiausia, jog atsirado galimybė sukurti transporto priemonę, naudojančią alternatyvius degalus.

2007-aisiais „Otokar“ gamintojai pasiūlė rinkai pirmąjį Turkijoje hibridinį autobusą, 2008-aisiais – varomą suspaustomis gamtinėmis dujomis, o 2012-aisiais – pirmąjį Turkijoje elektrinį autobusą.

„Otokar“ generalinio direktoriaus pavaduotojas inžineriniams tyrimams Murat‘as Ulutaš pasakoja:

„Nuo 2007-ųjų iki šiol „Otokar“ kuria transporto priemones, naudojančias alternatyvius degalus. Sukūrę pirmąjį Turkijoje hibridinį autobusą, paklojome pamatus toliau kurti inovatyvius projektus. Po to buvo sukurtas „Doruk“, naudojantis gamtines dujas, vėliau – „Doruk Electra“. Planuojama, jog 2030-aisiais žmonija vandens, maisto ir energijos naudos 40-50 proc. daugiau nei dabar. Prognozuojama, jog 2050-aisiais 70-75 proc. žmonių gyvens miestuose. Šiuo metu miestai sunaudoja 66 proc. energetinių resursų. Per 30 metų šis rodiklis pasieks 80 proc.

Atsižvelgiant į tai akivaizdu, jog per artimiausius metus energetinė sistema nebepajėgs tenkinti visų poreikių. Naftos ištekliai senka, didėja oro užterštumas, todėl alternatyvūs degalai tampa itin aktualūs. Mes siūlome savo gaminius rengdamiesi ateičiai. Tikime, kad transporto priemonės, naudojančios alternatyvius degalus, sparčiai populiarės“.

Ekologiškai švarus, netriukšmingas „Doruk Electra“ nuo 2012-ųjų bandomas Stambulo gatvėse.

Pasiūlė standartinio ilgio autobusą

Pasaulyje yra daug kompanijų, kurios gamina ne tik karinę techniką, bet ir civiliam gyvenimui skirtas komercines transporto priemones. Serdar‘as Gorgiuč sako:

„Tai – mūsų esminė plėtros kryptis. Mes nesame priklausomi nuo vieno vartotojo, tai suteikia mums galimybę adaptuotis ir keistis esant įvairioms ekonominėms sąlygoms“.

Iki 2009-ųjų „Otokar“ gamino nuo 5,8 iki 10 m ilgio autobusus. 2009-ųjų lapkritį rinkai pateiktas 12 metrų ilgio „Kent“, kurį įmonės konstruktoriai kūrė trejus metus.

B. Akgiul sako:

„Mes, kaip visada, tyrėme naujas galimybes ir nusprendėme gaminti žemagrindžius autobusus, kurių labiausiai pageidauja miestų viešojo transporto įmonės. Pirmieji autobusai buvo parduoti Stambulo miestui, jie buvo nudažyti alyvų spalva.

Vėliau dalyvavome kituose konkursuose šalyje, o 2012-aisiais – didžiausiame pastarojo meto konkurse Europoje, kurį skelbė İETT (Stambulo savivaldybės viešojo transporto kompanija). Gavome užsakymą pagaminti miestui 900 „Kent“ miesto autobusų. Šiuo metu dar tiekiame autobusus miestui. 2014-ųjų balandį İETT jau eksploatuoja 900 „Kent“.

Atgimusi 2002-aisiais, „Otokar“ tapo žinoma pasaulyje. Per septynerius metus kompanija užėmė lyderio poziciją Turkijos rinkoje. Jau ketvirtus metus iš eilės „Otokar“ pirmauja šalyje pagal parduodamų autobusų kiekį.

„Otokar“ generalinis direktorius Serdar‘as Gorgiuč pasakoja apie sutartį:

„İETT, paskelbusį didžiausią pasaulyje konkursą naujiems autobusams pirkti 2012-aisiais ir pasirinkusi „Otokar“, mus įkvėpė. Šiuo metu viešasis transportas tampa aktualus visame pasaulyje. Vienas iš svarbiausių nūdienos urbanizacijos tikslų yra šiuolaikiškos viešojo transporto sistemos sukūrimas. „Otokar“ didžiuojasi įnešdama savo indėlį į Stambulo, kuriame gyvena 17 mln. žmonių, viešojo transporto sistemą. Modernios, ekologiškos ir saugios viešojo transporto sistemos sukūrimas yra svarbus žingsnis ir palikimas ateinančioms kartoms“.

Pradžia:

http://www.ebus.lt/istorija/muziejus/7902-otokar-nuo-magirus-iki-moderni-iuolaikik-laineri.html

http://www.ebus.lt/istorija/muziejus/7908-otokarq-nuo-magirusq-iki-moderni-iuolaikik-laineri-tsinys.html

Otokar informacija

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.