Paaiškėjo pirmieji tarptautinio vežėjų parinkimo konkurso Vilniuje nugalėtojai

07 kovo 07:56 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis


Sostinės savivaldybės skelbtą atvirą tarptautinį  vežėjų  parinkimo  konkursą privežamųjų maršrutų grupei aptarnauti laimėjo ūkio subjektų grupė, kurią sudaro dvi bendrovės – „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir  UAB „Transrevis“. Šie vežėjai Vilniuje aptarnaus apie 10 proc. visų maršrutų ir atnaujins šeštadalį (daugiau kaip 15 proc.) dabartinio viešojo transporto autobusų parko. Skaičiuojama, kad privačių vežėjų pasiūlyta 1 km kaina miestui leis kasmet sutaupyti iki 500 tūkst. Eur  keleivių vežimo paslaugoms apmokėti.

„Vykdome savo pažadą ženkliai atnaujinti viešąjį transportą Vilniuje, padaryti jį patrauklesniu naudotis. Autobusai ir troleibusai turi būti patogūs, tvarkingi ir atvykstantys laiku. Šis konkursas – tik dalis viešojo transporto atnaujinimo strategijos, kurią įgyvendinsime ir toliau. Pagal šio konkurso sąlygas transporto priemonės negalės būti senesnės nei vienerių metų, juose turės būti įrengti kondicionieriai, keleivių skaičiavimo sistemos, vaizdo stebėjimo kameros, autobusai bus patogūs neįgaliesiems ir tėvams su kūdikių vežimėliais“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Konkurso laimėtojai į Vilnių atveš 52 vidutinės talpos, ekologiškus EURO6 emisijos standarto autobusus, talpinančius iki 70 keleivių, kurie pagrinde bus skirti į miesto pakraščius nusidriekusių maršrutų aptarnavimui.  Konkursas buvo skelbiamas dviem maršrutų grupėms, tačiau  pagrindinių keturių maršrutų, aptarnaujamų didelės talpos sudvejintais autobusais konkurso laimėtojas bus nustatytas vėliau.

Po konkurso, pasirašius sutartį, bet ne vėliau kaip per 7 mėnesius,  konkursą laimėję  vežėjai pradės vežti keleivius numatytais maršrutais. Sutartis ilgalaikė – septyneriems metams, su galimybe ją pratęsti dar trims metams.

Konkurse buvo vertinama 1 km savikaina ir perkamas tam tikras kilometrų skaičius. Atsižvelgus į ridą, parinkti maršrutai, kuriuose važiuos vežėjų parinkimo konkurso nugalėtojų  transporto priemonės. Mieste iki šiol buvę visi maršrutai nesikeis, tik dalyje jų važiuos naujos transporto priemonės.  Atrinktų  vežėjų autobusų metinė rida sudarys apie 4 milijonus  kilometrų arba dešimtadalį sostinėje nuvažiuojamų viešojo transporto kilometrų. Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja apie 40 mln. kilometrų.

„Konkurso būdu atrinktų vežėjų  atėjimas neturės įtakos bilietų kainai. Keleiviams savo įpročių keisti taip pat nereikės: galios tos pačios bilietų rūšys bei atsiskaitymo būdai už keliones vilniečio kortele ir mobiliąja programėle m.Ticket.  Šių vežėjų  autobusuose išliks galimybė įsigyti vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojų“, – tvirtino bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė.

Vežėjų parinkimo konkurse nugalėjusių bendrovių  autobusai važiuos pagal iš anksto jau sudarytus tvarkaraščius. Viešojo transporto tvarkaraščiai bus reguliariai peržiūrimi ir koreguojami atsižvelgiant tiek į eismo sąlygas, tiek į keleivių srautus ir istorinius duomenis, tiek ir į vežėjų pasiūlymus. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliks  atrinktų  vežėjų darbo kontrolę ir stebės, kaip jų vairuotojai laikosi tvarkaraščių.

Tai – ne vienintelis šiemet numatytas viešojo transporto atnaujinimas – savivaldybės taryba neseniai pritarė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybos sprendimui lizingo būdu įsigyti dar 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų. Taip pat per ateinančius keletą metų planuojama atnaujinti troleibusų parką.

Atnaujinus tiek būsimų vežėjų, tiek „Vilniaus viešojo transporto“ parką, Vilniaus gatvėse kasdien važiuos daugiau kaip pusė naujų (53 proc.) viešojo  transporto priemonių. Vežėjų  parinkimo  konkurse dalyvavo penkios bendrovės iš Lietuvos ir Latvijos. Naujais, šiuolaikiškais ir patogiais autobusais vilniečiai ir miesto svečiai galės važiuoti jau kitų metų pradžioje.

Vilniaus miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka