Panevėžiečiai važinės hibridiniais autobusais

02 sausio 11:27 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Panevėžio autobusų parkas, pirmasis Lietuvoje, įsigis šešis hibridinius elektra ir dyzelinu varomus autobusus.

2010-aisiais penkių didžiausių Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – vežėjams paskirstyti pinigai išEuropos Sąjungos struktūrinės paramos Sanglaudos fondo ekologiškoms keleivinio transporto priemonėms įsigyti.

Šalies autobusų bei troleibusų parkai galėjo rinktis elektra, suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas ar hibridines transporto priemones. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos autobusų parkai bei Šiaulių įmonė „Busturas“ pasirinko suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus. Panevėžio vežėjai nutarė pirmenybę teikti hibridiniams autobusams. Remiantis 2010-ųjų gruodžio 1-ąją susisiekimo ministro pasirašytu įsakymu, patvirtinusiu priemonės „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“ valstybės projektų sąrašą, panevėžiečiams skirta pinigų šešioms hibridinėms transporto priemonėms pirkti.

„Pasaulyje gaminami dviejų tipų hibridiniai autobusai: su vadinamąja serijine bei paraleline hibridine sistema. Kadangi pastarieji yra pigesni bei patikimesni, juos ir pasirinkome. Tokias transporto priemones Europoje surenka du gamintojai – lenkų „Solaris Bus and Coach“ bei švedų „Volvo Bus Corporation“. Jie abu ir dalyvavo mūsų paskelbtame viešųjų pirkimų konkurse. Kadangi vienintelis kriterijus buvo transporto priemonės kaina, nugalėjo „Solaris“ gamintojai, pasiūlę maždaug 5-6 proc. pigesnius autobusus“, – aiškina Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.

Vienos hibridinės transporto priemonės kaina – apie milijoną litų, tad panevėžiečiai stengėsi rinktis kuo paprastesnę autobusų įrangą. „Nereikalavome nei stiklo paketų, nei kondicionierių, nei kitų brangiai kainuojančių elementų, tačiau Susisiekimo ministerijos iš ES fondų skirtų lėšų vis viena nepakako. Iš viso autobusams įsigyti mums atiteko 4,7 milijonai litų. Šešiems autobusams įpirkti pritrūkome maždaug 350 tūkst. Lt, kuriuos teks pridėti iš savo kišenės“, – aiškina R. Petukauskas.

„Solaris“ autobusuose montuojami amerikietiški agregatai: „Cummins“ variklis, pavarų dėžė „Eaton“. Kėbulas bei dalis įrangos gaminama Lenkijoje, netoli Poznanės įsikūrusioje gamykloje.

Pasak „Solaris“ gamintojų atstovo Lietuvoje Jono Bagdonavičiaus, panevėžiečiai sutartį dėl autobusų įsigijimo su lenkų gamintojais pasirašys jau rytoj, sausio 3-iąją.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.