Paryžiuje degė elektriniai autobusai: nustatytos gaisro priežastys

19 lapkričio 04:49 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Labiausiai tikėtina gaisrų, susijusių su RATP elektriniais autobusais („BlueBus“), kurie 2022 m. užsiliepsnojo Paryžiuje, priežastis „yra trumpasis jungimas, kurį sukėlė šiluminis aukštos įtampos baterijų, maitinančių šias vien elektrines transporto priemones, nuotėkis“ , rašoma Prancūzijos viešosios agentūros „Bureau d’Enquêtes sur les Accidents de Transport Terrestre“ (BEA-TT) atlikto techninio tyrimo ataskaitoje.

Abu incidentai įvyko su „Bluebus 5SE“ modelio autobusais, kuriuos gamina Prancūzijos bendrovė „Bolloré“. Šie autobusai naudoja „LMP“ (lithium metal polymer) tipo baterijas, kurias gamina „Bolloré“ grupė. Baterijos gaminamos specializuotoje gamykloje, esančioje Ergué-Gabéric mieste, Bretanės regione, Prancūzijoje.​​

Ataskaitoje pateiktos išvados, jog „priežastis glūdi baterijų gamybos procese”. Dėl šios išvados gamintojas, susitaręs su Transporto priemonių ir variklių rinkos priežiūros tarnyba (SSMVM), inicijavo tiek baterijų, tiek transporto priemonių su jomis grąžinimą gamintojui.

Gaisrai kilo 2022 m. balandžio 4 ir 29 d. Praėjus dvejiems metams, balandžio 15 d., Bluebus“ elektriniai autobusai grįžo į Paryžiaus gatves.

Per trumpą laiką įvykus dviem gaisrams, iš apyvartos išimti 148 autobusai. Taip pat iš eismo pašalintos transporto priemonės, pristatytos po 2022 m. balandžio mėnesio. Iš viso dvejus metus nevažiavo 232, rašo sustainable.com.

Po gaisrų „visos baterijos buvo visiškai sunaikintos, išskyrus esančias gale. Baterijos ant stogo išsilydė ir nukrito ant grindų. Tai padarė didelę žalą grindų dangai“, – rašoma pranešime.

Atlikus tyrimą prieita prie išvados: „Iš pradžių buvo trumpasis sujungimas viename iš elementų (pvz., dėl metalo dalelių buvimo tarp elektrodų arba dėl dendritų „augimo“) arba trumpasis jungimas tarp elementų. Tai yra galimas šių gaisrų paaiškinimas“.

Taip pat rašoma, jog „analizė atskleidė, kad kai kurie „Mylar“ izoliacijos lakštai buvo neteisingai išdėstyti gaminant baterijas, o gamybos linijose atlikta patikra šios anomalijos neaptiko. Dėl to nebuvo pakankamai izoliacijos tarp elementų, tai galėjo sukelti trumpąjį jungimą tarp elementų. Šis reiškinys buvo nustatytas kaip labiausiai tikėtina šių gaisrų priežastis“.

Remdamasi ataskaitos išvadomis, BEA-TT pateikė rekomendacijas, skirtas gamintojams ir įstatymų leidybos institucijoms:

  • aprūpinti autobusus ankstyvų gedimų, galinčių sukelti gaisrą, aptikimo sistemomis ir pranešti apie gedimus atitinkamais pavojaus signalais;
  • užtikrinti keleivių apsaugą nuo aukštos temperatūros, kurią galima pasiekti labai greitai, ir nuo baterijų nukritimo nuo stogo pavojaus;
  • užtikrinti keleivių apsaugą nuo išsilydžiusio metalo purslų evakuacijos metu, saugoti svarbių duomenų įrašus ir juos reguliariai perduoti per nuotolį;
  • atsakomųjų priemonių veiksmingumo tyrimų tęsimas ir naudojimasis jų pateiktomis išvadomis panašių įvykių metu;
  • išleisti specialius būsimų elektrinių transporto priemonių saugos reglamentus;
  • teikti informaciją pagalbos tarnyboms, kad jos galėtų atlikti saugos intervencijas.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka