Patvirtintas „Via Baltica“ ruožo iki Lenkijos sienos rekonstrukcijos specialusis planas

21 lapkričio 04:56 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

Aktyviai ruošiamasi daugiau nei 40 km magistralinio kelio „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstrukcijai. Šio „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos specialiajam planui šiandien pritarė Vyriausybė.

 

Planuojama, kad rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2025 metų pabaigos. A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 56,83 iki 97,06 km atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie keliami visam transeuropinio tinklo keliui E67. Įgyvendinus visus projektui keliamus reikalavimus magistralėje pagerės susisiekimas ir eismo saugumas.

„Tai mūsų šaliai svarbus projektas, teikiantis tiek ekonominę, tiek socialinę naudą. Pabaigus rekonstrukcijos darbus visa kelio atkarpa nuo Kauno iki Varšuvos bus rekonstruota ir pritaikyta saugiam keliavimui“, – teigia susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Užbaigus rekonstrukciją, kelyje važiavimo greitis bus padidintas iki 130 km/h, panaikintos visos vieno lygio sankryžos ir pervažos, sankryžos bus įrengiamos išlaikant 5  km atstumą tarp jų, tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio. Taip pat bus įgyvendintos aplinkosauginės priemonės. Siekiama, kad įrengus visas saugumo priemones ir pažangius sprendimus kelyje mažėtų avaringumas ir gerėtų eismo sauga. Rekonstruotas į automagistralę „Via Baltica“ ruožas atitiks tarptautinius saugumo standartus ir užtikrins vienodas sąlygas visiems jos naudotojams, tiek vežėjams, tiek vairuotojams.

Įsigaliojus Vyriausybės sprendimui bus pradedamos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Rangos darbus numatoma pradėti 2021-2022 metais, pabaigus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras ir parengus magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo techninį projektą.

Susisiekimo ministerijos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka