Plungės autobusų parkui 30 metų sukako praėjusių metų gruodžio 18-ąją. Garbinga data paminėta vasario pabaigoje, drauge su modernios Plungės autobusų ir traukinių stoties atidarymu. Ta proga Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorius Mindaugas Kaunas įteikė ilgiausiai įmonėje dirbantiems žmonėms Padėkos raštus, dėkojo visam kolektyvui už indėlį į sėkmingą autobusų parko veiklą.
Šiuo metu Plungės autobusų parke dirba 39 darbuotojai, įmonė eksploatuoja 27 autobusus, veža keleivius 22 maršrutais, iš kurių 6 – mieste, o 16 – priemiestyje. Per metus turimi autobusai nuvažiuoja apie 1 000 000 kilometrų.
Autobusų parko vadovas Gintas Orda primena, jog Plungės miesto savivaldybė, viena pirmųjų Lietuvoje, priėmė sprendimą vežti keleivius nemokamai tiek mieste, tiek rajone. Vėliau šiuo pavyzdžiu pasekė ir daugiau savivaldybių visoje Lietuvoje.
Be to, per praėjusius ir šiuos metus Plungės autobusų parkas įsigijo dvylika apynaujų, 2015-2020-ais pagamintų autobusų. Daugiausia jų – M2 klasės, tai „IVECO Daily“, „Isuzu“ transporto priemonės, taip pat nupirkti ir du standartinio ilgio „Mercedes-Benz“. Nuo šių metų sausio visuose autobusuose veikia nemokamas WiFi interneto ryšys, vairuotojų patogumui – dvi vaizdo kameros, viena – autobuso salone, kita – autobuso priekyje, įdiegtos GPS sistemos, leidžiančios stebėti autobusų maršrutus. „Sprendimas įsigyti mažesnių transporto priemonių mums padėjo sutaupyti. Kaip žinia, degalai Lietuvoje per metus pabrango net 40 proc. Naujieji autobusai ne tik taupesni, bet ir draugiškesni aplinkai“, – sako Gintas Orda.
Įmonės vadovas pasidžiaugia, jog, įmonės administracijai įsikūrus naujajame stoties pastate, pagerėjo sąlygos darbuotojams. Šiais metais planuojama įrengti naujas autobusų atvykimo ir išvykimo aikšteles. Taip pat ketinama įrengti infrastruktūrą elektrinėms transporto priemonėms įkrauti. Be to, ant renovuoto įmonės dirbtuvių pastato stogo ketinama sumontuoti saulės baterijas.
„Anksčiau ar vėliau turėsime pereiti prie ekologiškesnių transporto priemonių – suprantame, jog tiek Europa, tiek Lietuva žengia Žaliojo kurso keliu. Žinoma, tam reikalingi ir politiniai sprendimai – galiu pasidžiaugti, jog mūsų rajono politikai į tai žiūri teigiamai. Tikimės, kad ateityje bus pakeisti elektrinių transporto priemonių įsigijimo finansavimo modeliai, jų galėsime įsigyti ir mes, regioniniai autobusų parkai. Be to, būtų puiku, jei mažieji autobusų parkai galėtų naudotis elektrinėmis transporto priemonėmis, išsinuomoję jas iš didesnių įmonių“, – sako Gintas Orda.
Ateityje Plungės autobusų parkas ketina daugiau dėmesio skirti keleivių vežimui užsakomaisiais reisais, o vienintelio anksčiau turėto tolimojo susisiekimo maršruto susigrąžinti neketina.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos