Privatininkų autobusai sostinėje tebevažinėja neplauti

30 gegužės 04:53 2018 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Prieš privataus vežėjo atėjimą į sostinę, miesto valdžia žadėjo viešojo transporto keleiviams visai naują vežimo kokybę. Tačiau realybė – kitokia. Privačių vežėjų „Scania“ ir „Isuzu“ autobusai vis dar važinėja miesto gatvėmis murzini.

 

 

 

 

Nors Lietuvoje seniai nelyja, gatvėse nėra nei balų, nei purvo, ir ankstyvą gegužės 30-osios rytą į Vilniaus gatves „Scania“ autobusai išvažiavo nešvarūs. Beje, purvas, atrodo, ne dienos ir net ne savaitės senumo. Nors tiek bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“, tiek ir privataus vežėjo autobusai nudažyti ta pačia raudona spalva, tačiau sulyginus juos važiuojančius greta, atspalviai gerokai skiriasi. Privatininkų „Scania“ pilkesni, akivaizdžiai padengti storoku dulkių ir purvo sluoksniu.

Privataus vežėjo parinkimo konkurse dalyvavusios įmonės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas sako, kad autobusų švara buvo viena iš esminių konkurso sąlygų. „Reikalavimai šioje srityje vežėjams buvo išties aukšti. Tačiau puikiai suprantame, kad jie – reikalingi. Autobusai privalo važinėti švarūs. Jei oras gražus, vieną dieną transporto priemonių galima ir neplauti, tačiau kitą dieną jie jau būna purvini“, – dėsto G. Pakusas.

Pasak jo, ypač dulkės, purvas matomi ant tamsesnio autobusų paviršiaus. Be to, visą dieną važinėjant, ir autobusų langai apkimba dulkėmis, vabalų liekanomis. Visa tai atrodo neestetiškai.

G. Pakuso teigimu, privatūs vežėjai veikiausiai neturi savo plovyklos arba taupo pinigus. „Sunku įsivaizduoti, kokie autobusai išvažiuos į miesto gatves rudenį, jei jau vasarą jie važinėja purvini. Norėtųsi, kad sostinės valdžia atkreiptų dėmesį į šią problemą“.

„Kautros“ atstovas sako, kad tokiu būdu privatūs vežėjai nesilaiko konkurse nurodytų sąlygų. „Tačiau tai – ne didžiausias konkurso sąlygų pažeidimas. Kaip žinia, privatūs vežėjai nesyk keitė būsimų transporto priemonių rūšį. „Otokar“, su kuriais jie dalyvavo konkurse, keitė MAN, vėliau – „Scania“.  Matome pažeidimus, tačiau nesirinkome teismų kelio. Jei jau miestas išrinko keleivių vežėją, tegu jis sėkmingai dirba. Tik nesinorėtų, kad įvairūs pažeidimai taptų chroniška sostinės viešojo transporto bėda“, – pabrėžia G. Pakusas.

Į klausimą, ar miesto valdžia mato problemą, savivaldybės atstovai prieš porą mėnesių eBus.lt atsakė: „Remdamasi sutarties sąlygomis, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nuolat tikrina į maršrutus išleidžiamų viešojo transporto priemonių būklę, švarą, šildymo/vėdinimo bei keleivių informavimo ir saugumo reikalavimų laikymąsi, o pastebėjus pažeidimus, imamasi sutartyje numatytų ir apibrėžtų drausminių priemonių.“

Tačiau akivaizdu, kad situacija nėmaž nesikeičia. Privačių vežėjų autobusai ir toliau darko sostinės gatvių vaizdą, ne tik nepuošia miesto, bet ir nedaro garbės visai šaliai….

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • DSC_0004
  • DSC_0006
  • DSC_0007
  • DSC_0008
  • DSC_0015