Registruoti nauji teisės aktų projektai

23 gegužės 03:21 2025 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

Pastaruoju metu registruota keletas teisės aktų projektų, kurie aktualūs keleivių vežėjams.

VRM KTK projektas dėl tarpsavivaldybinio susisiekimo paruoštas pateikti Seimui, kad būtų pavasario sesijoije.

Nutarimo projektas 25-7655(2), 2025 m. gegužės 19 d.
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 2, 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 18_3 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XVP-141, LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO LENGVATŲ ĮSTATYMO 1, 2, 4, 5, 6, 8 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XVP-142 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS TRANSPORTO VEIKLOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XVP-143

Nutarimo projektu teikiama Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvada, kuria siūloma pritarti Įstatymų projektų tikslui (reguliuoti lynų transporto priemonių integravimą į viešojo transporto sistemą ir susijusius lengvatų klausimus), tačiau pasiūlyti Seimui šiuos Įstatymų projektus svarstyti kartu su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos parengtų įstatymų projektais dėl tarpsavivaldybinio susisiekimo.

Keičiamas ADĮ dėl mažos taršos zonų savivaldybėse.

Nutarimo projektas 25-7008(2), 2025 m. gegužės 14 d.
LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ ĮSTATYMO NR. XIV-196 2, 3, 9, 12, 23, 35 STRAIPSNIŲ, AŠTUNTOJO SKIRSNIO, PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 14(1), 27(1) STRAIPSNIAIS ĮSTATYMAS

Teikime rašoma, kad Lietuvoje būtina užtikrinti aiškų teisinį reguliavimą ir vienareikšmiškai suprantamas savivaldybių tarybų teises ir pareigas įgyvendinant Alternatyviųjų degalų įstatymo nuostatas dėl mažos taršos zonų nustatymo miestuose. Todėl siūloma keisti šio įstatymo 12 straipsnį ir aiškiai įtvirtinti, kad visos savivaldybės turi teisę, bet ne pareigą nustatyti mažos taršos zonas savo teritorijoje esančiuose miestuose ir reglamentuoti naudojimosi jomis tvarką. Siekdami išvengti perteklinio reguliavimo tame pačiame įstatyme taip pat siūlome pripažinti netekusia galios 23 straipsnio 17 dalį ir joje pateikiamas nuostatas integruoti į keičiamą 12 straipsnį; taip pat pripažinti netekusia galios 35 straipsnio 7 dalį, kurioje įtvirtintas įpareigojimo nustatyti mažos taršos zonas miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar daugiau negu 50 tūkst. gyventojų, terminas.

Taip pat siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnį – papildyti 13 punktu, kuriuo savivaldybės tarybai būtų suteikiama teisė nustatyti vietines rinkliavas už taršių transporto priemonių įvažiavimą į mažos taršos zonas, jei toks modelis būtų pasirinktas. Kartu numatoma atitinkamai papildyti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą (toliau – Administracinių nusižengimų kodeksas) 4191 straipsniu – įtvirtinti atsakomybę vairuotojams, nesilaikantiems savivaldybių tarybų nustatytos mažos taršos zonų tvarkos. Pažeidimai apimtų ne tik rinkliavos nesumokėjimą (jeigu ji taikoma), bet ir kitus reikalavimų nesilaikymo atvejus, pavyzdžiui, draudimo taršioms transporto priemonėms patekti į zoną nepaisymą.

LKVA informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka