„Sideguard Assist“ pradėta montuoti į daugelį „Mercedes-Benz“ komercinių automobilių

02 liepos 03:21 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

Novatoriška ir komercinių transporto priemonių saugumą didinanti „Sideguard Assist“ sistema pradedama montuoti į daugelį „Mercedes-Benz“ sunkvežimių. Ši technologija gamintojui leidžia išsiveržti į priekį saugumo srityje ir pakelia kartelę visam komercinio transporto sektoriui. Lietuvoje esančiuose „Silberauto“ salonuose ši sistema gali būti įdiegta ir į nenaujus sunkvežimius.

 

 

Privalumai miesto eisme

„Sideguard Assist“ sistema skirta pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems, dviratininkams bei elektriniais motoroleriais ar paspirtukais važiuojantiems – apsaugoti. Ji lengvina sudėtingą ir labai atsakingą sunkiųjų transporto priemonių vairuotojų darbą.

Posūkis į keleivio pusę yra viena pavojingiausių užduočių sunkvežimio ar autobuso vairuotojui. Jis turi ne tik stebėti šviesoforus, kelio ženklus, eismo judėjimą, bet ir pamatyti greta transporto priemonės esančius eismo dalyvius. Bet kokiu oru, dieną ir naktį. Be to, kad eismo situacija keičiasi kiekvieną sekundę, pėsčiųjų ar dviratininkų trajektorijos kartais nebūna nuoseklios, o jie patys ne visada suvokia, jog sunkvežimio vairuotojas gali jų tiesiog nepastebėti. Šie eismo dalyviai labiausiai rizikuoja patekti į eismo įvykį.

„Sideguard Assist“ šiuo atveju yra labai svarbi. Draudimo įmonių duomenimis ir tyrimais, maždaug pusė incidentų tarp sunkvežimių ir dviratininkų galima išvengti vien naudojant tokią sistemą. Tragiškų tokio tipo avarijų skaičius sumažėtų trečdaliu, o sunkių sužeidimų – 40 proc.

Žengia saugumo reikalavimų priekyje

Beveik į kiekvieną „Mercedes-Benz“ sunkvežimį diegiama „Sideguard Assist“ leidžia būti žingsniu konkurentų ir įrangos, kurios montavimą numato įstatymai, priekyje. Tokio tipo sistema Europos Sąjungoje (ES) taps privaloma tik nuo 2022 m. naujiems modeliams, o šiuo metu pagamintiems – tik nuo 2024 m.

„Mercedes-Benz Trucks“ pirmąją visiškai į sunkvežimio kėbulą integruotą šoninės apsaugos sistemą pristatė dar 2016 m., o vėliau diegė ir į kitus modelius. Jos paklausa didelė: Lietuvoje šiuo metu maždaug 30 proc. sunkvežimių užsakoma su „Sideguard Assist“ sistema.

Nuo 2019 m. visiškai integruota „Sideguard Assist“ (S1R) sistema diegiama papildomai ir į nenaujus, nuo 2017 m. pagamintus, „Mercedes-Benz Trucks“ sunkvežimius – „Actros“, „Arocs“ ir „Econic“. Ji yra tokia pat funkcionali, kaip ir naujose transporto priemonėse naudojama sistema. Bazinė „Sideguard Assist“ gali būti sumontuota į kai kuriuos senesnius „Atego“, „Actros“, „Antos“ ir „Arocs“ sunkvežimius.

Sistema naudoja radarus

„Sideguard Assist“ sistema naudoja du radarus, sumontuotus rėmo šone, prieš galinę ašį. Jie aprėpia visą eismo juostos plotį – 3,75 m, visą transporto priemonių junginio ilgį – 18,75 m ir papildomai du metrus į priekį bei vieną už jo.

Vairuotojas apie jam nematomus eismo dalyvius įspėjamas ant priekinio statramsčio įrengtomis LED lemputėmis arba trikampiu įspėjamuoju ženklu skaitmeniniame keleivio pusės „MirrorCam“ veidrodyje, taip pat – garsiniu signalu, kuris sklinda iš tos pusės, kurioje yra kliūtis.

Sistema numato priekabos judėjimo trajektoriją ir įspėją vairuotoją apie galimą puspriekabės ar priekabos susidūrimą su nejudančiais objektais – šviesoforais ar gatvės apšvietimo stulpais.

Į senesnius sunkvežimius, į kuriuos įdiegti „Sideguard Assist“ jau neįmanoma dėl techninių priežasčių, „Mercedes-Benz“ siūlo sumontuoti „SurroundView“ sistemą. Ją sudaro keturios vaizdo kameros ir salone sumontuojamas 7 colių įstrižainės ekranas, kuriame atvaizduojamas detalus kamerų fiksuojamas vaizdas realiu laiku.

Vairuotojas vieno mygtuko paspaudimu gali perjungti vaizdą iš vienos kameros į kitą arba nustatyti automatinį režimą. Tam tikrose eismo situacijose reikalingas kelių kamerų vaizdas, tad ekranas gali būti padalintas į kelias dalis – tai leidžia vairuotojui geriau įvertinti aplinką.

„Mercedes-Benz“ diegiamos sistemos daro didelę įtaką saugesniam eismui ir siekiant tolesnės vizijos – nulio avarijų keliuose. Aukščiau minėtos sistemos į „Mercedes-Benz“ sunkvežimius gali būti sumontuotos ir Lietuvoje esančiuose „Silberauto“ salonuose.

„Silberauto” informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka