„Solaris“ pasidžiaugė sėkmingais praėjusiais metais

kovo 05 05:47 2021 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Patirtis

Kovo 4-ąją surengtoje virtualioje konferencijoje Lenkijos bendrovė „Solaris“ pristatė praėjusių metų veiklos rezultatus. Gamyklos atstovai pasidžiaugė, jog pernai „Solaris“ užėmė pirmą vietą Europoje pagal pateiktų elektrinių autobusų skaičių.

„Solaris“ atstovai pabrėžė, jog daugumai pasaulio ekonomikų 2020-aisiais teko susidurti su precedento neturinčiais iššūkiais. Pastarieji keli mėnesiai buvo sunkūs ir Europos viešojo transporto sektoriui bei įmonėms, gaminančioms keleivines transporto priemones. „Covid-19“ pandemija ir su ja susiję apribojimai paskatino „Solaris“ nustatyti specialias procedūras ir kurti sprendimus, kad būtų išlaikytas verslo veiklos tęstinumas. Įmonė įrodė, kad net sunkiausiais laikais gali tesėti pažadus, duotus savo klientams ir verslo partneriams.

2020 m. pasiektas naujas parduotų transporto priemonių skaičiaus rekordas – 1 560 vienetų, tai yra didžiausias skaičius, pasiektas per 25 metų „Solaris“ istoriją. 2019-aisiais parduota 1 487 autobusai ir troleibusai. Praėjusiais metais „Solaris“ pagaminti autobusai ir troleibusai nukeliavo pas vežėjus į 19 šalių. Daugiausia transporto priemonių 2020 m. pristatyta į Vokietiją, Lenkiją, Italiją, Estiją, Čekijos Respubliką, Izraelį, Šveicariją ir Ispaniją.

Pažymėtina ir tai, kad „Solaris“ 18 metų iš eilės tapo žemagrindžių miesto autobusų rinkos lyderiu Lenkijoje, pasiekdamas 53% šio segmento dalį. Tai reiškia, kad bendrovės rinkos dalis Lenkijoje per metus padidėjo 11% (2019 m. rinkos dalis sudarė 41%). 2020 m. daugiausia Lenkijoje parduotų autobusų buvo elektriniai (194 iš 365). Elektriniai autobusai nukeliavo į 27 Lenkijos miestus.

Didėjo ir kitais alternatyviais degalais varomų transporto priemonių dalis. 2018 m. hibridiniai autobusai, elektriniai autobusai ir troleibusai sudarė 29% visų gamintojo parduodamų transporto priemonių, 2019 m. šis rodiklis siekė 40 proc. Tendencija tęsėsi ir 2020 m., parduotų transporto priemonių su alternatyviais varikliais skaičius sudarė jau 44%.

Praėjusiais metais bendrovė iš viso pagamino 457 nuo 12 iki 18 m ilgio elektrinius autobusus, tai beveik tris kartus daugiau nei 2019-aisiais.

Daug elektrinių autobusų pristatyta Lenkijos miestams. 50 sudvejintų „Urbino“ nukeliavo į Krokuvą, 37 – į Poznanę. „Solaris“ taip pat pristatė 530 elektrinių autobusų vokiečių operatoriui „Hamburger Hochbahn“. 2021 m. „Solaris“ elektriniai autobusai taip pat bus pristatyti operatoriams iš Prancūzijos, Latvijos, Nyderlandų, Ispanijos, Italijos ir Šveicarijos.

„Solaris“ nemažai investavo ir į vandenilinius autobusus, jų tobulinimą. Gamintojai mano, kad tiek elektrinių autobusų, tiek troleibusų ar vandeniliu varomų transporto priemonių plėtra turėtų vykti sinergiškai, šis procesas ateityje bus neatskiriama tvaraus transporto užtikrinimo dalis. Šiuo metu „Solaris“ siūlo skirtingus sprendimus tvaraus viešojo transporto srityje.

Remiantis rinkos prognozėmis, vandeniliu varomų miesto autobusų segmentas per ateinančius 10 metų Europoje sparčiai augs. Laimėjusi keletą konkursų pateikti vandeniliu varomas transporto priemones įmonė įrodė, kad yra pasirengusi prisitaikyti prie greitai besikeičiančių rinkos poreikių. Vandeniliniai autobusai pateikti operatoriams Vokietijoje, Nyderlanduose, Italijoje ir Švedijoje.

Pastaruoju metu „Solaris“ pristatė naujo tipo elektrinį triašį 15 m ilgio autobusą. „Solaris Urbino 15 LE“ elektrinis autobusas galės vežti keleivius ne tik mieste, bet ir tarpmiestyje. Vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas gali įveikti kelių šimtų kilometrų atstumą.

Praėjusiais metais „Solaris“ taip pat pristatė naują hibridinį modelį, kuris draugiškas aplinkai ir padeda gerokai sumažinti degalų sąnaudas, tuo pačiu taupyti vežėjų lėšas. Autobuse naudojama rekuperacijos technologija, naudojanti stabdant autobusą susidariusią energiją. Rinkoje populiarūs išliko ir „Urbino CNG“.

2020 metai ir COVID-19 pandemija daugeliui viešojo transporto sektoriaus bendrovių kėlė naujus iššūkius, atsirado naujų reikalavimų keleivių ir vairuotojų saugumui. „Solaris“ labai greitai reagavo į šiuos poreikius ir 2020 m. liepos mėn. pristatė „antikoronaviruso“ paketą, skirtą sumažinti infekcijos riziką tiems, kurie turi keliauti pandemijos metu. Sprendimai buvo sukurti tiek naujai pagamintoms transporto priemonėms, tiek toms, kurios jau buvo pristatytos klientams.

Gamintojai pasiūlė skirtingus sprendimus, vienas iš jų – automatiškai atsidarančios ar užsidarančios durys, kai keleiviams nereikia spausti specialaus stabdymo mygtuko. Taip pat autobusuose montuoti dezinfekatoriai, automatiškai veikiantys nuo prisilietimo ranka. Atsižvelgiant į salono išdėstymą, vienoje transporto priemonėje gali būti keli tokie įtaisai.

Dar viena naujovė – „domofonai“, arba nekontaktinė keleivio ir vairuotojo ryšio sistema, suteikianti galimybę bendrauti vairuotojui su keleiviais be tiesioginio kontakto, laikytis socialinio atstumo. Lenkai pasiūlė ir keleivių skaičiavimo sistemas – per epidemiją daugelyje šalių operatoriai buvo priversti riboti keleivių, kuriems leidžiama vienu metu keliauti viešuoju transportu, skaičių. Vairuotojas, naudodamasi sistema, turi galimybę žinoti, kiek keleivių yra salone.

Taip pat pradėtos gaminti uždaros vairuotojo darbo vietos, kur užtikrinamos patogios sąlygos – atskiros oro kondicionavimo ir vėdinimo sistemos vairuotojams, padedančios sumažinti oro cirkuliacijos galimybę tarp vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono. Vairuotojas gali turėti atskirą įėjimą / išėjimą, o tai reiškia, kad mažiau tiesiogiai kontaktuoja su keleiviais.

Visi siūlomi sprendimai jau išbandyti realiomis sąlygomis. Be to, „Solaris“ savo klientams parengė išsamias rekomendacijas dėl autobusų vėdinimo ir oro kondicionavimo naudojimo bei priežiūros.

Verta paminėti ir bendrovės inicijuotą plėtros projektą „Antrosios baterijų gyvybės nuoma“. Konsorciumas, kurį sudaro „Solaris“ ir „Impact Clean Power Technology S.A.“, bendradarbiaudamas su „TAURON Polska Energia“, įgyvendins projektą „Second Life ESS“, kurio tikslas bus sukurti prototipinę sistemą elektros energijai kaupti, pasibaigus autobusų baterijų galiojimo laikui.

Projektą finansuoja Nacionalinis tyrimų ir plėtros centras (NCBiR), jo tikslas – panaudoti ličio jonų elementus, kurių parametrai nebėra optimalūs, tokiu būdu baterijų gyvavimo ciklas pailgėja.

Pasak „Solaris“ atstovų, 2020 metai buvo precedento neturinčių iššūkių metas daugeliui įmonių. „Nors žemynas turėjo kovoti su pandemija, „Solaris“ dėjo visas pastangas, kad išlaikytų savo verslo tęstinumą. Dėl fantastiško ir atsakingo mūsų darbuotojų požiūrio bei puikaus bendradarbiavimo su klientais bei verslo partneriais šiuos metus baigėme rekordiniais pardavimų skaičiais. Mes įrodėme savo klientams, kad jie gali pasikliauti mūsų įmone net sunkiausiais laikais. Esu tikras, kad įveiksime šį sunkų laiką ir iš šios patirties atsirasime stipresni “, – apibendrindamas 2020 metus, sakė „Solaris “generalinis direktorius Javieras Calleja.

„Solaris“ informacija

  • 2020
  • 2020-1
  • 2020-2
  • 2020-4
  • 2020-3