Sumažintas PVM leis keleivių vežėjams lengviau atsikvėpti

04 sausio 05:05 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Nuo sausio 1-osios įsigaliojo lengvatinis 9 proc. PVM keleivių ir bagažo vežimui. Tačiau keleivių vežėjų džiaugsmą dėl PVM lengvatų temdo didėjantys kiti mokesčiai.

Didžiausią vežėjų išlaidų dalį sudaro išlaidos degalams. Apskaičiuota, jog išlaidos degalams per visą keleivinės transporto priemonės eksploatavimo laikotarpį yra maždaug du kartus didesnės nei jos įsigijimo kaina.

Padidėjus akcizui dyzelinui, litras dyzelino brangs maždaug 12 centų. Be to, iki tūkstančio litų žadama didinti ir minimalią algą, brangsta elektra, pernai padidėjo transporto naudotojo mokestis.

Nepaisant didėsiančių išlaidų, dalis keleivių vežėjų žada mažinti bilietų kainas.

Sostinėje nuo sausio 1-osios bilietai pigo maždaug 10 proc. Bilietas važiuoti autobusais bei troleibusais pusvalandį nuo 2,50 pigo iki 2,20 Lt, o valandą – nuo 3,50 iki 3,20 Lt. Atitinkamai mažėjo ir įvairių rūšių lengvatinių bilietų kainos.

„Mėnesinių bilietų kainos jau sumažintos nuo rugpjūčio 15-osios, kuomet mėnesio bilietus pakeitė 30 dienų bilietas, suteikiantis teisę važiuoti tiek autobusais, tiek troleibusais. Šio bilieto kaina be nuolaidos – 100 litų. Anksčiau toks bilietas vilniečiams kainavo 110 litų“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Klaipėdoje kelionė autobusu pigo vidutiniškai 8 proc. Vienkartinių popierinių bilietų kaina uostamiestyje nesikeitė, pigo tik terminuotieji bilietai. Priklausomai nuo rūšies, jie atpigo nuo 7 iki net 30 proc.

Mažėjo ir tarpmiestinių autobusų bilietų kainos. Ženkliausiai bilietų kainas sumažino „Kautra“ – tiek, kiek mažėjo pridėtinės vertės mokestis. Klaipėdos autobusų parkas bilietus pigino vidutiniškai 5 procentais.

Kelionės Vilniuje įsikūrusios bendrovės TOKS autobusais taip pat kainuoja pigiau. „Bilietus piginome atsižvelgdami į maršrutus. Vienuose iš jų bilietai atpigo 10 proc., kitur – 5 proc. Kai buvo panaikintas lengvatinis PVM, bilietus taip pat branginome nevienodai”, – sako TOKS direktorius Arūnas Indrašius.

2009-aisiais panaikintas lengvatinis PVM tarifas keleivių vežėjams turėjo itin skaudžių pasekmių. Šiuo metu šalies keleivinio transporto įmonės valstybei skolingos net 8 mln. Lt PV mokesčio, dar 40 mln. Lt sudaro mokestinės paskolos, paimtos tam, kad vežėjai galėtų padengti skolas Mokesčių inspekcijai. Ne visos itin sudėtingoje finansinėje situacijoje atsidūrusios įmonės gali sau leisti atpiginti keliones, juolab kad ne visur jos brango tiek, kiek 2009-aisiais didėjo PV mokestis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.