Latvijoje tramvajai keleivius veža ne tik sostinėje Rygoje. Šios transporto priemonės važinėja ir palyginti nedideliame Daugpilyje.
Remiantis „Wikipedija“ informacija, sprendimas diegti tramvajų linijas šiame Latvijos mieste priimtas 1946-ųjų lapkričio 5-ąją. Pirmoji linija nutiesta per 123 dienas, maršrutas driekėsi nuo Odos gamyklos iki Stoties. Jo ilgis buvo 5,7 kilometro.
Mieste važinėjo keturi „Feniks“ vagonai, pagaminti 1901-aisiais. Po metų Daugpilyje nutiestos dar dvi tramvajaus linijos.
1949-aisiais nutiesti tramvajaus bėgiai nuo centrinio turgaus iki Tvirtovės. Tiesimo darbai buvo tiesiami iki 1962-ųjų, kai nutiesti bėgiai nuo Odos gamyklos iki cheminio pluošto gamyųklos Chemikų miestelyje.
1987-aisiais mieste tramvajai važinėjo keturiais maršrutais. 2009-2011-aisiais, koreguojant geležinkelio bėgius, jungiančius Naująsias statybas su Naujuoju Forštadtu, parengta speciali linija 2-ajam maršrutui pratęsti.
2014-ųjų sausio 1-ąją įmonė „Tramvaju uzņēmums“ sujungta su „Daugavpils Autobusu parks“. Tokiu būdu įkurta viešojo transporto įmonė „Daugavpils satiksme“
Tų pačių metų rugsėjį į Daugpilį atvyko šeši nauji Rusijos Čeliabinsko srityje Ust Katavsko gamykloje surinkti tramvajai. Jie įsigyti iš ES fondų pagal transporto infrastruktūros atnaujinimo projektą.
Viešojo transporto entuziastas, geras eBus portalo draugas Denis Simonov‘as neseniai apsilankė Daugpilyje, kad galėtų užfiksuoti mieste važinėjančius senus ir naujus tramvajus. Jis maloniai sutiko pasidalinti savo nuotraukomis. Pateikiame jas savo skaitytojams.
eBus.lt
Denis Simonov nuotraukos