Tęsiamas troleibusų parko Vilniuje atnaujinimas – sostinės gatvėse jau kursuoja 62 nauji „Škoda 32 Tr“ troleibusai, dar 18 – ruošiami eksploatacijai ir netrukus išriedės į gatves. Planuojama, kad kovo pabaigoje jų sostinėje riedės jau 91. Planuojamas ir tolesnis transporto parko modernizavimas – kovo-balandžio mėn. bus pasirašyta sutartis su konkurso laimėtoju papildomiems 73 naujiems troleibusams įsigyti. Tad 2026 m. pabaigoje troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas.
„Vilnius juda tvaraus transporto kryptimi – siekiame, kad mūsų viešasis transportas būtų ne tik patogus ir modernus, bet ir draugiškas aplinkai. Nuosekliai investuojame tam, kad senos transporto priemonės būtų pakeistos ekologiškomis, kurios mažina taršą ir didina kelionių kokybę. Tai ne tik investicija į patogias keliones viešuoju transportu, bet ir investicija į į švaresnį miestą“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
„Artimiausiomis savaitėmis sulauksime jau visų likusių naujų troleibusų. Tad Viršuliškių parke troleibusų priėmimas ir paruošimas eksploatacijai vyksta pilnu pajėgumu, – sako VVT vadovas Ignas Degutis. – Naujieji „Škoda 32Tr“ troleibusai ne tik užtikrina patogesnes ir komfortiškesnes keliones vilniečiams bei miesto svečiams, bet ir pagerina darbo sąlygas vairuotojams. Be to, naujųjų troleibusų technologiniai pranašumai leidžia prisitaikyti prie miesto infrastruktūros pokyčių, sklandžiai organizuoti eismą vykstant didiesiems sostinės renginiams.“
Primenama, kad 2023 m. bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) iš viso įsigijo 91 troleibusą iš „Škoda Group“. Bendra sutarties vertė siekia daugiau nei 52 mln. Eur.
Nauji troleibusai – modernūs ir patogūs visiems keleiviams
Naujosios „Škoda 32 Tr“ transporto priemonės – vienos moderniausių Europoje. Autonomine eiga jie gali nuvažiuoti iki 20 km, todėl vairuotojai gali lengvai apvažiuoti kliūtis ar net važiuoti maršrutais, kuriuose nėra įrengto kontaktinio tinklo. Troleibusuose taip pat įdiegtos pažangios saugumo sistemos – SOS ir A juostos mygtukai, vaizdo stebėjimo kameros, automatinė gaisro gesinimo sistema bei susidūrimų prevencijos technologijos.
Troleibusai yra pritaikyti keleiviams su individualiais poreikiais – juose įrengtos rampos, tvirtinimo diržai bei taktiniai bėgeliai, padedantys regėjimo negalią turintiems lengviau orientuotis transporto priemonėse. Taip pat instaliuoti specialūs pagalbos mygtukai bei informaciniai ekranai.
Be to, keleiviai gali patogiai vežtis dviračius, naudotis USB įkrovimo jungtimis bei nemokamu „Wi-Fi“ ryšiu.
Troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas 2026 m. pabaigoje
Vilniaus viešasis transportas tęsia modernizacijos planus – kovo-balandžio mėnesį bus pasirašyta sutartis dėl papildomų 73 naujų triašių, žemagrindžių troleibusų įsigijimo. Jie turės elektrinę šildymo ir vėdinimo sistemą, galės talpinti ne mažiau kaip 110 keleivių ir autonomine eiga nuvažiuoti iki 20 km.
Kartu pradedamas ir autobusų parko atnaujinimas – Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė 161 naujų nulinės taršos autobusų pirkimui. Remiantis sprendimu VVT skelbs viešąjį pirkimą elektriniams ir vandeniliniams autobusams įsigyti. Planuojama, kad nauji autobusai bus pradėti eksploatuoti 2026–2027 metais.
Vilniaus miesto savivaldybės informacija
Kęstučio Pletkaus nuotrauka