Vytautas Bulka: keleivinio transporto versle – pavojingos tendencijos

16 spalio 05:37 2018 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Ilgą laiką Švenčionių rajone keleivius vežusią įmonę „Svirka“ nuo rugsėjo pradžios pakeitė UAB „Transporto centras“, laimėjęs skelbtą viešųjų pirkimų konkursą. Tačiau, pasak bendrovės „Svirka“ vadovo Vytauto Bulkos, naujasis vežėjas į rinką atėjo visiškai nepasirengęs.

 

 

 

 

„Liūdna, tačiau pastaruoju metu vis dažniau stebime tendencijas, kai į konkursus ateina vežėjai, kurie visai nepasirengę vykdyti keleivių vežimo veiklos taip, kaip numatyta konkurso sąlygose“, – sako V. Bulka.

Pasak jo, „Transporto centras“ pasiūlė pigią kainą ir laimėjo konkursą vežti keleivius Švenčionių rajone penkerius metus. Darbą įmonė turėjo pradėti nuo spalio 4-osios. „Tačiau vežėjas kreipėsi į Švenčionių savivaldybę teigdamas, jog negali vykdyti sutarties, nes neturi Euro 4 standartus atitinkančių autobusų, kokie buvo numatyti konkurso sąlygose. Kaip žinia, Europos Sąjungos vežėjai miesto autobusus eksploatuoja po 12 ar daugiau metų, tad 2006-aisiais, kuomet įsigaliojo Euro 4 standartų reikalavimai, pagaminti autobusai yra labai brangūs, rinkoje jų nėra“, – kalba „Svirka“ vadovas.

Jo teigimu, „Transporto centras“ pateikė konkursus 4 preliminarias autobusų pirkimo sutartis, tačiau visos jos pasirodė negaliojančios. „Kreipėmės į Viešųjų pirkimų tarnybą, kad jos atstovai ištirtų, ar neturi būti nutraukta sutartis su sąlygų nesilaikančiu vežėju. Situacija, kai į rinką gali ateiti bet koks vežėjas, pasiūlyti bet kokius autobusus ir paslaugas, nėra normali“, – teigia V. Bulka.

Lietuvos transporto saugos administracija, vos „Transporto centrui“ pradėjus vežti keleivius Švenčionių rajone, užfiksavo nemažai pažeidimų. Trys vairuotojai išvažiavo į maršrutus neturėdami 95 kodo, vienam autobusui išsyk buvo panaikinta techninė apžiūra ir uždrausta dalyvauti eisme. Be to, autobusų apipavidalinimas neatitiko reikalavimų.

„Kiek žinau, keleivius vežantys autobusai bei mikroautobusai perkraunami, vežami ir stovintys keleiviai. Man įdomu, ar į rinką atėjęs vežėjas išlaikė profesinės kompetencijos egzaminus, ar išmano keleivių vežimo reguliariaisiais maršrutais veiklą? Susidaro įspūdis, kad į rinką ateinantys nauji vežėjai nesusipažinę su Lietuvos įstatymais arba mano, kad jiems jie negalioja“, – piktinasi V. Bulka.

Jo teigimu, seniau rinkoje esantys vežėjai stengiasi gerinti paslaugas, įsigyja vis naujų autobusų. Naujai į rinką ateinančioms įmonėms tokios taisyklės negalioja. „Teko girdėti gandų, kad naujasis vežėjas bando senus autobusus homologizuoti, tai yra, dėti į transporto priemones filtrus, kad pasiektų Euro 4 standartų reikalavimus. Tačiau panašius darbus atlikti turi teisę tik gamintojai“, – kalba „Svirka“ vadovas.

Įmonė jau kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą, kad būtų ištirta naujojo Švenčionių vežėjo veikla. „Tokios situacijos keleivinio transporto versle būti negali. Vežti žmones – labai atsakingas darbas, ir teisė jį atlikti gali būti suteikta tik visus saugumo reikalavimus atitinkančioms įmonėms“, – teigia V. Bulka.

Pateikiame Lietuvos transporto saugos administracijos raštą, patvirtinantį bendrovės „Transporto centras“ padarytus pažeidimus:

INFORMACIJA APIE ATLIKTUS PATIKRINIMUS

Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija) informuoja, kad 2018 m. rugsėjo 3–5 d. Administracijos pareigūnai atliko UAB Transporto centrui priklausančių septynių keleivinių transporto priemonių (toliau – TP) patikrinimus Vilniaus, Švenčionių autobusų stotyse ir Labanoro mstl. galinėje stotelėje ir teikia išvadas:

  1. Visose TP, išskyrus vykusias į Vilnių, nebuvo įrengti kasos aparatai. Vairuotojai pareigūnus informavo, kad veža keleivius nemokamai, vadovaudamiesi laikinu sprendimu.
  2. Trijų patikrintų TP vairuotojų pažymėjimuose nebuvo įrašo apie turimą vairuotojo profesinę kvalifikaciją. Vairuotojams už šį pažeidimą buvo pritaikyta administracinė atsakomybė.
  3. Vienoje TP nustačius didelių techninės būklės trūkumų, kurių nebuvo įmanoma pašalinti vietoje, buvo sulaikyti šios TP dokumentai ir TP nukreipta į techninės apžiūros stotį atlikti išsamesnio techninio patikrinimo. Taip pat šios TP vairuotojui už tai, kad nepateikti darbo ir poilsio laiko apskaitos duomenys, neįrengta maršruto rodyklė autobuso šone ir neteikiama informacija autobuso salone informaciniame stende, buvo pritaikyta administracinė atsakomybė.
  4. Už nustatytus pažeidimus ANK nustatyta tvarka administracinė atsakomybė bus taikoma ir bendrovės vadovui.

L. e. Administracijos direktoriaus pareigas Genius Lukošius

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka