Šalčininkų autobusų parko vadovė: nuolatos galvojame apie naujoves

21 vasario 05:08 2024 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Neseniai Šalčininkų autobusų parkas buvo priimtas į Lietuvos keleivių vežimo asociaciją. Ta proga LTSA prezidentas Gintaras Nakutis parko vadovei Teresai Butrimovič įteikė LKVA nario pažymėjimą. Ta pačia proga apžiūrėta atnaujinta miesto autobusų stotis, aptarta keleivių vežimo problematika tiek parke, tiek visoje Lietuvoje.

G. Nakutis padėkojo Šalčininkų autobusų parko vadovei už sprendimą tapti asociacijos nariu. „Džiaugiamės tapę asociacijos nariais. Drauge spręsti problemas yra geriau nei pavieniui“, – atsiimdama pažymėjimą, kalbėjo T. Butrimovič.

Keleivių patogumui – atnaujinta autobusų stotis

Šalčininkų autobusų parko administracija įsikūrusi erdvioje, šviesioje, neseniai atnaujintoje miesto autobusų stotyje. „Atnaujindami autobusų stotį, kuri pirmąsyk buvo atidaryta 1974-aisiais, stengėmės išsaugoti buvusias erdves, didelius langus, pro kuriuos, sėdint salėje, puikiai matyti peronai. Tokiu būdu keleiviams nereikia laukti autobuso šąlant ar kaistant lauke. Stoties patalpos ir šildomos, ir kondicionuojamos“, – pasakoja T. Butrimovič.

Autobusų stotis atnaujinta Šalčininkų rajono savivaldybės bei ES lėšomis pagal projektą „Šalčininkai +“.

Iš viso stotyje įrengti septyni peronai, iš jų autobusai išvyksta tiek į sostinę, tiek po Šalčininkų rajoną ar į Baltarusiją. Pagrindinis maršrutas – į sostinę, per dieną šia kryptimi išvyksta net 35 reisai, 11 reisų – Šalčininkų autobusų parko. „Poreikis važiuoti į sostinę – didelis. Studentai važiuoja į paskaitas, gyventojai – į darbą. Taip pat vežame keleivius 40-čia priemiesčio maršrutų. Mūsų rajonas – didelis, per metus priemiesčio maršrutais nuvažiuojama apie 1 mln. kilometrų“, – sako parko vadovė.

Stotyje taip pat veikia siuntų skyrius, dispečerinė, teikiama informacija keleiviams, poilsio kambariai darbuotojams ir kt. Erdvę stebi 18 vaizdo kamerų, tad keleiviai stotyje gali jaustis saugiai. Erdvios stoties patalpos nuomojamos verslui, netrukus laukimo salėje įsikurs kavinė.

Veža įvairiais maršrutais

Be Šalčininkų, vežėjai dar dirba ir Vilniaus rajone, kur laimėjo viešųjų pirkimų konkursą vežti keleivius maršrutu į Širvintas pro Maišiagalą, Musninkus ir kt. Šalčininkų rajono savivaldybė pasirūpino, kad kiekvieną sekmadienį iš atokesnių rajono vietovių žmonės parko autobusais būtų atvežami į pamaldas bažnyčioje, rajono gyventojai šia paslauga mielai naudojasi.

Keleiviai vežami ir dviem tarptautiniais maršrutais – į Girias ir Varanavą. Pasak T. Butrimovič, šie maršrutai ypač reikalingi Baltarusijoje gyvenančiai lietuvių bendruomenei: „Maršrutą į Girias atidarėme sulaukę lietuvių bendruomenės prašymo. Gervėčiuose veikė lietuviška mokykla, nemažai ją baigusiųjų renkasi studijas Lietuvoje. Kaskart autobusai, vykstantys į kaimyninę šalį, būna pilni. Gaila, tačiau, atrodo, teks jų atsisakyti, nes į Varanavą vežti keleivių jau neturime leidimo, neaiškus ir maršruto į Girias likimas – po to, kai priimtas sprendimas uždaryti du pasienio punktus su kaimynine Baltarusija. Šiuo metu nemažai žmonių į Baltarusiją vežame ir užsakomaisiais reisais“.

Tolimojo susisiekimo maršrutas – vienas, juo keleiviai vežami į Vilnių iš Eišiškes, per Pirčiūpį. Miesto maršrutų Šalčininkuose nėra. Parko autobusai taip pat pavėžėja moksleivius iki mokyklų ir parveža juos atgal. Rajone veikia net 13 gimnazijų, kur mokoma tiek lenkų, tiek lietuvių , rusų kalbomis.

Šalčininkų autobusų parkas stengiasi nuolat atnaujinti transporto priemonių parką. Šiuo metu vidutinis autobusų amžius – 12 metų, daugiausia tai – „Mercedas Benz“„Setra“, ISUZU markių transporto priemonės. Įsigyjama tiek naujų, tiek pavažinėtų transporto priemonių. Šalčininkiečiai eksploatuoja ir pirmąjį elektrinį „ISUZU CitiVolt“, kuris kartą per dieną veža keleivius į sostinę.

Transporto priemonės prižiūrimos parko dirbtuvėse, kurios įsikūrusios miesto pakraštyje. Iš viso parke yra 70 darbuotojų, 43 iš jų – vairuotojai.

Kol kas rajone nesvarstoma diegti nemokamą viešąjį transportą, taip pat – elektroninio bilieto sistemą, tačiau žadama daugiau dėmesio skirti ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

 

  • 20240214_125956
  • 20240214_130034
  • 20240214_130114
  • 20240214_130055
  • 20240214_130526
  • 20240214_141653
  • 20240214_141750
  • 20240214_141835
  • 20240214_141816
  • 20240214_141820
  • 20240214_141752
  • 20240214_141852
  • 20240214_142014
  • 20240214_141936
  • 20240214_141912
  • 20240214_141919
  • 20240214_142022