Rugpjūčio 4 d. Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai rinkosi į virtualų pasitarimą, kur aptarė aktualiausius pastarojo meto klausimus. Kalbėta apie Kelių transporto kodekso projektą dėl tolimojo susisiekimo pertvarkos, taip pat apie bagažo vežimo ir kitus KTK pakeitimus nuo šių metų rugpjūčio pirmosios bei kitais klausimais.
Pasak LKVA prezidento Gintaro Nakučio, dėl tolimojo susisiekimo pertvarkos keleivių vežėjams kyla nemažai klausimų. Svarbiausi jų – kokie bus pagrindiniai poįstatyminių teisės aktų pakeitimai, susiję su leidimų išdavimo taisyklėmis, autobusų stočių veiklos nuostatais, keleivių ir bagažo vežimo taisyklėmis ir pan.
Keleivių vežėjų manymu, daug nerimo kelia KTK projekto nuostata, jog autobusas negalės išvykti likus 10 min. prieš traukinio išvykimo laiką ir 10 min. po jo. Kai kurių įmonių autobusų maršrutų tokiu atveju sumažės kone perpus. Pasak asociacijos narių, tai ribotų konkurencijos sąlygas tarp skirtingomis transporto rūšimis tais pačiais maršrutais keleivius vežančių vežėjų.
Vežėjai taip pat diskutavo apie tai kas keičiasi nuo 2022-08-01 įsigaliojus kelių transporto kodekso pataisoms, kur svarbiausi pasikeitimai susiję su mobilumo paketu. Vežėjų teigimu, jie nesupranta, kodėl kelionių organizatoriams nebus reikalingos licencijos keleiviams vežti, kaip buvo iki šiol. Buvo kalbama ir apie bagažo vežimą kodekse nelikus smulkių siuntų sąvokos.
Asociacijos nariai taip pat kalbėjo apie naująjį licencijavimo tvarkos aprašo projektą, Vyriausybėje išvakarėse svarstytą Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo projektą. Aptarta ir vairuotojų trūkumo problematika.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka