1969 m. gegužės mėn. pradžioje Klaipėdos Autobusų – taksomotorų ūkis savo žinioje dar neturėjo vengriškų autobusų IKARUS. Ir štai vieną gegužės mėnesio dieną mieste pasirodė tas didelis, talpus autobusas.
Iš kur jis atsirado Klaipėdos mieste?
Atsakymas gautas, paklausus ūkio eksploatacijos skyriaus viršininko S. Jotkevičiaus: „Tos mašinos nemažai skiriasi nuo Lvovo LAZ’ų. Norėdami juos (IKARUS) sutikti, kaip reikiant sumaniai eksploatuoti, mūsų vairuotojai atliko savo rūšies apmokymą Kauno autotransporto kontoroje, kuri tuo metu jau turėjo tokius autobusus. O dabar mes susitarėme su ta pačia kontora, kad ji mums paskolins kelioms dienoms vieną tokį autobusą. Kam? Kad pažiūrėtume, kaip jis važiuoja mūsų keliais, kokiomis linijomis jį geriausia paskirti”. (kalba netaisyta).
Tai įvyko 1969 m. gruodžio mėn. pradžioje, kada Klaipėdos autobusų – taksomotorų ūkis gavo pirmuosius IKARUS 556 autobusus. Pirmasis vairuotojas, kuriam buvo patikėtas IKARUS 556 autobuso vairas, buvo Linas Aleksiūnas, daug metų ūkyje dirbęs be avarijų.
Tą patį mėnesį Klaipėdos autobusų – taksomotorų ūkis gavo dar 16 tokių autobusų, o dar 5 autobusai iš pažadėtų buvo pakeliui į Klaipėdą.
Planuota, kad IKARUS 556 veš keleivius 6-uoju maršrutu iki kultūros namų Melnragėje ir 13-uoju maršrutu „Kauno g. – Baltijos pr.“. Bet šį planą turėjo patvirtinti Vykdomasis komitetas, nes miesto transportas tuo metu buvo gana opi problema, susijusi su kiekvienu klaipėdiečiu, todėl sprendimas turėjo būti pats optimalus ir objektyviausias.
Parengė Kęstutis Pletkus
Autoriaus parinkta nuotraukod