Komercinius, elektra ir degalais varomus mikroautobusus gaminanti įmonė „Forveda“ per praėjusius metus padidinusi pardavimo pajamas 60%, planuoja statyti didesnę gamyklą ir 50% didinti darbo našumą. Prie Skandinavijos, Baltijos, Vakarų ir Vidurio Europos rinkose veikiančios įmonės spartaus augimo šuolio prisidėjo daugiau nei dvigubai išaugusi komanda, procesų optimizavimas ir sėkmingai atvertos durys į dar vieną – Izraelio – rinką.
Krovininius mikroautobusus į keleivinius perdaranti „Forveda“ skaičiuoja 15-tus veiklos metus ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Šalia Vilniaus įsikūrusi įmonė praėjusiais metais 80% projektų įgyvendino užsienio rinkoms, o likusi jų dalis apėmė Lietuvą. Geltoni mokykliniai mikroautobusai – tai vienas ryškiausiai gatvėse atpažįstamų „Forvedos“ projektų, o paskutiniu metu daugėja elektrinių mikroautobusų gamyba Norvegijos keleivių pervežimo kompanijoms.
Neseniai lietuviai mikroautobusais aprūpino didžiausią kaimyninės Latvijos keleivių vežėją. Vis dėlto nepaisant didelių eksporto apimčių, įmonė mato kylantį keleivinio transporto poreikį mūsų šalyje ir kaimyninėje Latvijoje bei Estijoje. Šiose valstybėse, kaip ir visoje Europoje tam įtakos turi ir alternatyvių degalų naudojimo skatinimas.
„Stebime ryškėjančią tendenciją, kad mūsų segmento produktas Europos miestuose tampa vis aktualesnis. Taip yra dėl to, kad siekiant optimizacijos ir efektyvumo rajoninis transportas keičiasi, pereinama į mažesnius, 16-22 sėdimų vietų miesto ir tarpmiestinio tipo mikroautobusus. Pagrindiniams Norvegijos sostinės, Oslo vežėjams tiekiame elektrinius mikroautobusus, gauname vis daugiau užklausų dėl elektrinių mikroautobusų gamybos iš kitų šalių. Vis didesnį susidomėjimą jaučiame ir Lietuvoje, kur elektrinio transporto poreikis taip pat įgauna pagreitį“, – sako įmonės „Forveda“ vadovas ir bendraturtis Artūras Liudkevičius.
2021 metais įmonės pardavimo pajamos siekė beveik 3 mln. eurų, o per 2022 metus jos padidėjo 60% – iki 4.7 mln. eurų. Darbuotojų skaičius praėjusiais metais irgi ženkliai paaugo – nuo 25 iki 57. Dar vienas pokytis – pasikeitė įmonės akcininkai. Tai leido performuoti įmonės struktūrą viduje, atsirado glaudesnis darbas su klientais bei tiekėjais, buvo peržiūrėta kainodara.
Iki 2022 metų įmonė aktyviai dirbo daugiausiai ties vieno tipo važiuokles – „Iveco Daily“ – perdirbimu. Tačiau dar 2021 metų pabaigoje pasirašė sutartį su kitu tarptautiniu koncernu ir ėmė kurti transportą „Mersedes Benz Sprinter“ pagrindu. Būtent tai praėjusiais metais įmonei leido stipriau augti, diversifikuoti produktus ir mažinti priklausomybę nuo nuo vieno tiekėjo, taip sukuriant sąlygas nestabdomam gamybos procesui. Per metus daugiau nei 200 mikroautobusų perdaranti „Forveda“ be minėtų gamintojų mikroautobusų naudoja dar ir „Renault“, „Fiat“ bei „Volkswagen“ automobilius.
Įmonės gamykloje keleivinis, tarpmiestinis ar elektrinis autobusas pagaminamas per 70-150 valandų, o mokyklinio autobuso perdarymui prireikia 30 darbo valandų. Tokiu greičiu dirbti įmonei leidžia pačių sukurta ir naudojama unikali gamybos valdymo sistema, veikianti ne konvejerio principu, kaip daugumoje gamyklų.
„Pasitelkę išmaniąją pačių kurtą sistemą, gamybos procesą galime stebėti realiu laiku, matyti kaštus, efektyvumą. Dirbant su vežėjais yra svarbu laikytis griežtų gamybos terminų. Rinkoje esame žinomi kaip patikimi ir įsipareigojimus vykdantys tiekėjai. Ir toliau auginsime savo turimas stiprybes, taip pat pateiksime naujovių. Šiemet ketiname pristatyti naują produktą, kuris atitiks miesto autobuso kriterijus. Specialus žemagrindis draugiškas gamtai elektrinis mažasis autobusas bus pritaikytas patogiai vežti keleivius neįgaliųjų vežimėliuose, taip pat mamas ir tėčius su vaikų vežimėliais. Tokio produkto poreikis visoje Europoje tik didėja dėl Žaliojo kurso įgyvendinimo. Džiaugiamės, kad prisidėsime ne tik prie kasdienio miesto keleivio poreikio, bet ir paliksime indėlį mažinant taršą“, – artimiausiais planais dalinasi A.Liudkevičius.
Dėl per ilgus metus įgytos patirties ir pastarųjų metų sėkmingo augimo, įgyvendinant įvairius ir skirtingos apimties projektus šiemet įmonė natūraliai priėmė sprendimą statyti didesnę gamyklą. „Naujose didesnėse patalpose galėsime pasiekti aukščiausius efektyvumo rodiklius, įgyvendindami mūsų pačių vadinamą „kasetinę gamybą“, dėl kurios mūsų darbo našumas padidės bent 50 procentų. Reiškia, kad tais pačiais kaštais pagaminsime daugiau, būsime pelningesni – tai ir yra siekiamybė. Plėstis nusprendėme ir dėl to, kad gauname vis daugiau užsakymų, vadinasi, dirbame gerai. Esame lyginami su kitų šalių gamintojais, turinčiais mažesnius darbo kaštus, todėl matome vienintelį kelią į sėkmę – išlaikyti kokybės lygį ir efektyvumą“, – kalba įmonės vadovas.
„Forveda” pranešimas spaudai