Mažiau popierinių bilietų, mažiau atsiskaitymo grynaisiais pinigais, išlaikomos lengvatos pažeidžiamoms visuomenės grupėms bei užtikrinamos palankios kainos lojaliems keleiviams kartu nustatant ekonomiškai pagrįstas kainas – tokie pagrindiniai principai buvo taikyti koreguojant viešojo transporto bilietų kainas. Tarifai peržiūrimi kiekvienais metais, kainos nustatomos atsižvelgiant į kintančias vežimo sąnaudas, gautas pajamas už bilietus.
Savivaldybės taryboje gruodžio 21 d. pritarus kainų pokyčiams, viešojo transporto nuostolis ateinančiais metais sumažės iki 1,6 mln. eurų. Miesto biudžeto lėšomis bus apmokama už taikomas lengvatas socialiai pažeidžiamoms visuomenės grupėms. Šiais metais biudžeto lėšomis padengtas ~1,5 mln. nuostolis.
Didžiausias kainos pokytis numatytas vienkartiniams popieriniams bilietėliams – perkant iš autobuso vairuotojo, jis kainuos nebe 1 eurą, o 1,50. Taip siekiama sumažinti apkrovą vairuotojams. Elektroninio el. bilieto kortelių neturintiems keleiviams paliekama pigesnė alternatyva už kelionę autobusu susimokėti bankine kortele prie bilietų skaitytuvo, netrukdant vairuotojo darbo. Šios paslaugos kaina nesikeis – lieka 1 euras. Taip pat atsisakoma popierinių bilietų pardavimo spaudos kioskuose, čia liks galimybė papildyti e. bilieto korteles pinigais – priglaudus kortelę komposteris nuskaitys vienkartinio tam maršrutui galiojančio bilieto kainą. Kelionės kainą miesto autobusu siūloma keisti nežymiai, nuo 0,64 iki 0,70 euro.
Galimybė įsigyti popierinius bilietėlius maršrutiniuose taksi liks. Pritarus pokyčiams, kaina sieks 1,50 Eur. Pigesnė alternatyva – atsiskaityti e. bilieto arba bankine kortele prie bilietų skaitytuvo, siūloma kaina – 1,30 Eur (didėjimas 0,10-0,20 Eur).
Keičiasi ir ilgesnio galiojimo bilietų kainos. Nebeliks kainų skirtumo perkant internetu ir fizinėje platinimo vietoje. Pavyzdžiui, 30 dienų bilietas kainuos 28 eurus (dabar perkant internetu 26,50 Eur, pildant e. bilieto kortelę kioske – 28), metinis bilietas – 275 eurus (dabar perkant internetu 255 Eur, kioske – 270 Eur).
Kaip ir iki šiol, vaikams, moksleiviams, senjorams, negalią turintiems bei kitiems Transporto lengvatų įstatyme nustatytiems asmenims bus taikomos lengvatos. Taip pat paliekama savivaldybės tarybos nustatyta lengvatinė 10 Eur metinė kaina pradinuko (vietoje 9-ių pratęsiama 12-ai mėnesių) bei senjoro (70 metų ir vyresnio amžiaus) metiniams bilietams, išlieka 50 proc. nuolaidos 6 ir 12 mėnesių bilietams pensinio amžiaus sulaukusiems asmenims bei nuolaidos, turintiems Klaipėdiečio kortelę. Atsisakyta metinio nemokamo bilieto ukrainiečiams pabėgėliams, nes manoma, jog ši naujų Klaipėdos gyventojų grupė jau integravosi ir pajėgi lygiai su kitais prisidėti prie viešojo transporto sistemos išlaikymo.
Patvirtinta vandens autobuso kaina – 5 Eur (vietoje 3 Eur). Vandens autobusas, nors ir buvo populiarus, kelionės bilieto kaina nepadengė veiklos sąnaudų.
Pakoreguotos kainos įsigalios nuo 2024 m. sausio 1 dienos. Su visais siūlomais kainų pokyčiais susipažinti galima ČIA.
Taip pat siekiant racionaliai naudoti miesto biudžeto lėšas, nutarta 2024 metais apmokestinti elektromobilių įkrovimo paslaugą savivaldybei priklausančiose stotelėse. Lėtojo įkrovimo stotelėse nustatyta 0,35 Eur/kWh kaina, greitojo – 0,40 Eur/kWh. Nuo sausio 1 d. paslauga apmokestinama tik lėtojo įkrovimo stotelėse, o viešosiose greitojo įkrovimo elektromobilių įkrovimo stotelėse S. Nėries g. 16A, Taikos pr. 80 ir Jūrininkų pr. 16 paslauga bus teikiama neatlygintinai iki 2024 m. rugsėjo 26 d.
Šiuo metu Klaipėdos miesto savivaldybei priklauso 21-na elektromobilių įkrovimo stotelė. Elektromobilių įkrovimo paslaugą nutarta apmokestinti, nes šiuo metu rinkoje jau yra nemažai privačių ūkio subjektų įrengtų elektromobilių įkrovimo stotelių, todėl Klaipėdos miesto savivaldybei priklausančios elektromobilių įkrovimo stotelės nebesudaro esminio elektromobilių naudojimo skatinimo poveikio. Privatus verslas domisi viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimo galimybėmis, tačiau neapmokestinta savivaldybės valdoma elektromobilių įkrovimo infrastruktūra iškreipdavo rinkos sąlygas ir stabdydavo privataus verslo iniciatyvas, todėl tikimasi, kad Klaipėdos miesto savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių apmokestinimas paskatins privačiam verslui priklausančių įkrovimo stotelių plėtrą.
Klaipėdos miesto savivaldybės informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka