Su keleivininkų bendruomene atsisveikina dar vienas ilgametis įmonės vadovas

03 kovo 06:43 2025 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

TOKS generalinio direktoriaus pareigas palieka ilgametis vadovas, 42-ejus metus keleiviniam transportui atidavęs Arūnas Indrašius. Vis dėlto jis neketina visam laikui atsisveikinti nei su keleiviniu transportu, nei su keleivininkų bendruomene.

Visa A. Indrašiaus darbinė veikla susijusi su transportu. 1978-aisiais jis pradėjo dirbti Vilniaus Auto mokykloje gamybinio mokymo dėstytoju, grįžęs iš sovietų armijos, 1980-aisiais – gamybinio mokymo meistru toje pačioje mokymo įstaigoje.

Į Vilniaus autobusų parką A. Indrašius atėjo 1989-aisiais. „Ūkis buvo didžiulis: 770 autobusų, per 2 tūkst. darbuotojų. Pradėjau dirbti mechaniku kolonoje, buvau atsakingas už saugų eismą. Vėliau dirbau saugaus eismo inžinieriumi, saugaus eismo vadovu“, – pasakoja A. Indrašius.

Anot jo, tuo metu keleiviai miesto, priemiesčio bei tarpmiesčio maršrutais buvo vežami LAZ, „Ikarus“ markių autobusais. Dirbti su jais lengva nebuvo, autobusus tekdavo nurašyti nuvažiavusius apie 700 tūkst. kilometrų. „Tik 1991 m. įsigijom pirmuosius pavažinėtus vakarietiškus autobusus, kurie jau buvo pravažiavę tuos pačius 700 tūkst. kilometrų. Vakarietiška technika nuo ankstesnės skyrėsi kaip diena ir naktis. MAN, „Volvo” autobusai atrodė tarsi stebuklas, jais labai džiaugėmės. Pirmieji Lietuvoje 1997-aisiais įsigijom ir vokiškus „Setra“, tuo metu šalyje tai buvo negirdėta markė. Labai greitai pamėgome šias transporto priemones – žavėjo itin patogus remontas, patvarumas važiavimo komfortas vairuotojams bei keleiviams. Pirmuosius naujus „Setra“ įsigijom 2003-iaisiais. Ilgus metus dirbame su šiais autobusais, įsitikinome jų patikimumu“, – pabrėžia pašnekovas.

1995-aisiais Vilniaus autobusų parkas padalintas į dvi atskiras bendroves: Specialiosios paskirties Vilniaus autobusų parką ir Specialiosios paskirties Tolimojo keleivinio transporto bendrovę, vėliau pavadinta TOKS. Nuo 1997-ųjų A. Indrašius dirbo techniniu inžinieriumi, o 2001-aisiais paskirtas generaliniu direktoriumi, šias pareigas ėjo 24-erius metus.

„Visada labai padėjo suburtas stiprus, draugiškas kolektyvas. Džiaugiausi kartu dirbusiais skyrių vadovais, specialistais, kurie sugeba ir nori dirbti, kurie myli savo darbovietę ir didžiuojasi ja. Ypač sėkmingai darbavomės pastaruosius dvejus metus. Išeidamas palieku puikią komandą“, – kalba A. Indrašius.

Anot jo, sudėtingame darbe nuolat gelbėjo ir šaunus keleivininkų kolektyvas: „Per 42 metus sutikau puikių specialistų, inteligentiškų, aukštos kultūros žmonių, su kuriais visada galėjai pasitarti, kurie būdavo šalia nutikus bėdoms ar nelaimėms. Negaliu nepaminėti tokių ilgamečių vadovų kaip Algimantas Baublys, Jelizaveta Daugininkienė, Vytautas Vaišvila, Antanas Pocius, Albertas Semėnas, Benius Mažeika – tai buvo nuostabūs žmonės, kurie noriai dalijosi su mano kartos vadovais sukaupta ilgamete patirtimi“.

A. Indrašius džiaugiasi ir prieš šešerius metus įkurta Lietuvos keleivių vežimo asociacija, į kurią susibūrė iš idėjos dirbantys, patyrę žmonės: „Gaila, kad pastaruosius penkerius metus jautėmės taip, lyg daužytume galvas į sienas, spręsdami problemas su valdininkais. Daug metų keleivių vežėjai tolimojo susisiekimo maršrutais vežė keleivius be valstybės paramos, mūsų tikslas visada buvo teikti kuo geresnes paslaugas keleiviams. Aukojom savo laiką, žinias tam, kad sukurtume patogų keleivinio transporto maršrutų tinklą, pirkom naujus, patogius turistinius autobusus. Deja, mūsų geri norai atsimušdavo į valdininkų nenorą mus išgirdsti ir suprasti. Jei ne kuriami trukdžiai, galėjome turėti idealiausia tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, geriausius, patogiausius, naujausius, žmonėms su individualiais poreikiais pritaikytus autobusus. Deja, Lietuvos keleivių vežimo asociacijos ir kitų vežėjų žodis nebuvo išgirstas, maršrutų tinklas traukiasi, jo ir dabartinių vežėjų ateitis – neaiški. Vis dėlto tikiu, kad asociacija ir toliau bendraus su valdininkais, kad mūsų žodis pagaliau bus išgirstas, vežėjai išlaikys ką turi bei dabartinį tinklą išplės“.

Palikdamas postą, A. Indrašius linki buvusiems kolegoms LkVA nenuleisti rankų, išbandyti visas galimybes bei sprendimus. toliau darbuotis keleivių labui. „Per tuos metus sprendėm daugybę klausimų, ne visus pavyko išspręsti, bet kartais sulaukdavome ir palankių valdžios institucijų sprendimų. Palinkėčiau kolegoms, kad ir toliau dirbtų keleivių labui, kad nebūtų pandemijų, krizių bei kitų bėdų. Kad valdininkai suprastų: tai, ką darome, skirta Lietuvos žmonėms, o ne mūsų naudai bei gerbūviui“.

Šiuo metu A. Indrašius ilgesniam laikui ketina išvykti iš Lietuvos, o grįžęs derins tolesnės veiklos galimybes su dabartiniais TOKS akcininkais. Jis tikisi bendrauti ne tik su buvusiais kolegomis TOKS, bet ir su LKVA nariais.

Pareigas paliekančiam A. Indrašiui LKVA prezidentas Gintaras Nakutis įteikė Padėkos raštą už aktyvią veiklą asociacijoje.

Lina Jakubauskienė

Autorės  bei Gintaro Nakučio nuotraukos