IVECO BUS paminėjo gamyklos Vysoké Myto įkūrimo 130-ąsias metines

02 birželio 03:43 2025 Spausdinti straipsnį Istorija Lankytojai

„IVECO BUS“ pažymėjo 130-ąsias Vysoké Mýto gamyklos Čekijoje įkūrimo metines, atidarydama naują Prototipų ir bandymų centrą.

Gamykla visada atliko svarbų vaidmenį viešojo transporto evoliucijoje tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu mastu. „Ši sėkmė yra nuolatinės evoliucijos, darbuotojų atsidavimo ir tvirtų santykių su verslo partneriais rezultatas“, – teigė Davidas Křížas, „Iveco Czech Republic“ generalinis direktorius. Šie metai kupini švenčių, nes 2025-aisiais taip pat minimas IVECO įkūrimo 50 metų jubiliejus, rašoma busworld.org.

Įsikūręs Vysoké Mýto gamykloje, naujasis Prototipų ir bandymų centras buvo suprojektuotas taip, kad būtų galima palaikyti visų rūšių energijos šaltinius, įskaitant gamtines dujas, elektrines ir vandeniliu varomas transporto priemones.

Dviejų aukštų pastate yra 4100 m² darbo vieta, čia telpa iki 18 metrų ilgio prototipai. Projektui užbaigti prireikė 18 mėnesių, jame numatyta 12 darbo vietų su viršutinėmis platformomis, kad būtų galima ergonomiškai patekti ant transporto priemonių stogų. Taip pat yra terminė kamera, kur pasiekiama iki 50 °C temperatūrą.

Taip pat yra zonos įvairiems transporto priemonių prietaisų bandymams, pavyzdžiui, vidinio ir išorinio triukšmo matavimams, vibracijos bandymams, kelio elgsenos analizei ir energijos suvartojimo vertinimams. Be to, specializuotos zonos skirtos metalinių mazgų apdirbimui, gamybai ir surinkimui; medinių dalių, tokių kaip grindys, gamybai ir klijavimui bei 3D spausdinimui.

Centre dirba daugiau nei penkiasdešimt žmonių, tarp jų – 20 inžinierių. Glaudžiai bendradarbiaujama su kitomis gamintojo tyrimų įstaigomis, kad būtų atlikti bandymai, kurie neatliekami Vysoké Mýto.

Vysoké Mýto gamyklos istorija prasidėjo prieš 130 metų, kai Josefas Sodomka persikėlė į Vysoké Mýto, kur įkūrė ratų meistro dirbtuves ir laipsniškai perėjo nuo vagonų prie automobilių gamybos. 1948 m. gamykla buvo nacionalizuota ir tapo valstybine įmone, pervadinta į „Karosa“.

Vadovaujant IVECO BUS, ji tapo didžiausia autobusų gamintoja Europoje, kurios bendras plotas siekė 355 000 m2, o metinis gamybos pajėgumas – iki 5 000 transporto priemonių, dirbo daugiau nei 4 400 darbuotojų.

2024 m. 90 proc. pagamintų autobusų buvo eksportuota į 25 šalis, daugiausia į Europą, taip pat Aziją ir Afriką. Vysoké Mýto gamykloje gaminamas 2006 m. pristatytas CROSSWAY, o 2024 m. – ir elektrinis CROSSWAY. Šioje gamykloje taip pat gaminamas EVADYS autobusas.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka