Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė bei techninės ir programinės įrangos kūrėja „Inbalance grid“ susitarė dėl ilgalaikės strateginės partnerystės su energetikos kompanija „ORLEN Baltics Retail“ plėtojant itin greito elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą visame Lietuvos ORLEN degalinių tinkle. Pirmosios bendrovių įkrovimo prieigos ORLEN tinkle atsiras dar šį mėnesį, o iki 2027 m. pabaigos jų skaičius išaugs iki 174. Į projektą per šį laiką „Inbalance grid“ investuos iki 10 mln. Eur.
Pirmieji 4 „Inbalance grid“ didelės galios įkrovimo taškai ORLEN degalinėse Kalvarijoje ir Kryžkalnyje pradeda veikti jau rugpjūtį, tačiau bendrovių susitarimo apimtis yra daug didesnė. Iki 2025 m. pabaigos 30-yje ORLEN degalinių šalia magistralinių Lietuvos kelių ir didmiesčiuose bus įdiegti 74 įkrovimo taškai, o iki 2027 m. pabaigos – dar bent 100 įkrovimo prieigų visame tinkle. Abi kompanijos sutarė ir dėl plėtros 2028-29 metais atsižvelgiant į galimą paklausos ir rinkos augimą.
Be to, 15 ORLEN degalinių per ateinančius kelis metus virs įkrovimo parkais, kuriuose atsiras didelės 300kW galios prieigos su patogiais privažiavimais ne tik lengviesiems automobiliams, bet ir sunkvežimiams bei autobusams. Pirmieji parkai startuos su 4 itin didelės 300kW galios įkrovimo prieigomis, kurias netrukus planuojama padvigubinti iki 8 taškų. Tai užtikrins didesnį ORLEN tinklo įkrovimo vietų prieinamumą, pralaidumą ir vairuotojų pasitenkinimą.
Į šį projektą per artimiausius keletą metų „Inbalance grid“ investuos iki 10 mln. Eur ir bus atsakinga už įkrovimo vietų ORLEN degalinių tinkle projektavimą, įrengimą ir valdymą. Taip pat, „Inbalance grid“ išplėtos integracijas su pastatų valdymo ir verslo sistemomis bei degalinių kasomis, kuriose bus galima atsiskaityti už įkrovimą, o netrukus tai bus galima padaryti ir ORLEN mobiliąja programėle. „Inbalance grid“ jau yra pradėjusi parengiamuosius šio projekto techninius ir tiekimo darbus.
Pasak „Inbalance grid“ vadovo Simono Stankaus, ORLEN netrukus taps elektromobiliams draugiškiausiu Lietuvos tinklu, nes vietinio ir tarpmiestinio transporto poreikius jau dabar gerai padengiančios degalinės bus papildytos rinkoje patogiausia įkrovimo infrastruktūra.
„Su ORLEN sutarėme dėl ilgalaikės perspektyvos, kurioje elektrinis transportas apima ne tik lengvuosius automobilius, bet ir sunkiasvores transporto priemones. Jau šiandien kartu siunčiame signalą transporto paslaugų bendrovėms – itin greitas įkrovimas specialiuose ORLEN parkuose per kelis metus atsiras visoje Lietuvoje, todėl jau dabar galima planuoti naujos kartos komercinio transporto parką“, – sako S. Stankus.
Akcinės bendrovės „ORLEN Baltics Retail“ komercijos direktoriaus Artur Bugara teigimu, bendrovės patvirtintas įkrovimo infrastruktūros plėtros planas pakeis ne tik gyventojų, bet ir verslo patirtį keliaujant pagrindiniais Lietuvos keliais.
„ORLEN grupė visoje Europoje įgyvendina tvarios energetikos ir naujos kartos mobilumo strategiją. Džiaugiamės, kad Lietuvos rinka įgyvendins vieną ambicingiausių projektų: ne tik įprastas greitąsias stoteles, bet ir tikrus įkrovimo parkus, tinkančius sunkiajam komerciniam transportui“, – sako A. Bugara.
Pasak jo, strateginei plėtrai „Inbalance grid“ buvo pasirinkta kaip nuosavas technologijas kuriantis verslas, per 5 metus išaugęs iki didžiausio Baltijos šalių įkrovimo tinklo operatoriaus, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje valdančiu virš 800 įkrovimo taškų. Pavasarį „Inbalance grid“ taip pat perėmė valdyti „Via Lietuva“ greitojo įkrovimo stotelių tinklą ir pradėjo plėsti elektromobilumo infrastruktūrą Vidurio ir Rytų Europos rinkose.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka