Nors keleiviniai mikroautobusai Avižienių seniūnijoje įsikūrusiame Pikutiškių kaime gimsta jau bemaž metus, renovuotos patalpos keleivinio transporto specialistams pristatytos tik šių metų birželio 18-ąją.
Patalpos – modernios
Įmonėje teko lankytis praėjusių metų vasarą, kuomet bendrovė „Altas komercinis transportas“ sulaukė vieno iš didžiausių užsakymų – perdaryti Kaune įsikūrusiai bendrovei „Kautra” septynias dešimtis „Mercedes-Benz Sprinter“ mikroautobusų. „Iš dalies dėl šio užsakymo įsigijome naujas gamybines patalpas, padvigubinome darbuotojų skaičių. Tempas yra toks didelis, kad gamybą pradėjome dar iki galo neįrengtose patalpose“, – tuomet sakė UAB „Altas komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.
Dabartinės gamyklos patalpos nė kiek neprimena tų, matytųjų beveik prieš metus. Tam, kad senų fermų vietoje išdygtų jauki bei moderni gamykla, bendrovei „Altas komercinis transportas“ teko nemažai paplušėti; investicijos į pastatų atnaujinimą bei įrengimą bendrovei atsiėjo apie 2,5 mln. eurų. Tačiau dabar Lietuvos gamintojai gali patenkinti ir išrankiausių užsakovų pageidavimus. Be to, „Altas komercinis transportas“ tapo didžiausia Rytų Europoje ir viena iš didžiausių visoje Europoje mikroautobusus iš krovininių į keleivinius perdarančia įmone.
Žiupsnelis istorijos
Bendrovė „Altas komercinis transportas“ įkurta 2002-aisiais. Tuo metu bendrovė perdarė daug policijos automobilių, pritaikytų vežti specialiąsias policijos brigadas, konvojavimo automobilių, skirtų gabenti sulaikytus asmenis, greitosios medicininės pagalbos automobilių, specializuotų mobiliųjų laboratorijų, saugos automobilių, mobiliųjų pašto punktų bei keleivinių mikroautobusų. Pastarieji sudarė didžiąją dalį įmonės produkcijos.
2012-aisiais „Altas komercinis transportas“ tapo oficialiu „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojo „Daimler AG“ partneriu. „Mercedes-Benz“ atstovų reikalavimai – itin aukšti. Perdarydami mikroautobusus, privalome jiems nenusižengti. Visą gamybos technologiją mes privalome derinti su pirmojo etapo, t.y. bazinio automobilio, gamintoju. Mums didelė garbė, kad esame pripažįstami, kad mumis pasitikima“, – sako E. Radzevičius.
Be „Mercedes-Benz“, bendrovėje perdaromi ir „Volkswagen“, IVECO, FIAT mikroautobusai. Šiuo metu „Altas komercinis transportas dirba 114 darbuotojų. Didžiąją dalį sudaro jauni ir aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Nemaža dalis įmonėje dirba nuo pirmųjų jos gyvavimo metų.
Gaminiai
„Altas komercinis transportas“ vieni iš pirmųjų Rytų Europoje pradėjo gaminti žemagrindžius mikroautobusus. „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ sėkmingai veža keleivius Kauno gatvėmis. Jis pritaikytas keleiviams su negalia, salone – 16 sėdimų ir 6 stovimos vietos. Salone taip pat galima sumontuoti 13 sėdimų vietų. Tuomet mikroautobusu galima vežti 5 stovinčius keleivius bei vieną keleivį neįgaliojo vežimėlyje. Šiuo metu jau pagaminta daugiau nei šimtas žemagrindžių miesto mikroautobusų. Per dieną „Altas komercinis transportas“ gamykloje gimsta du „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“.
Už šio mikroautobuso sukūrimą bendrovė „Altas komercinis transportas“ apdovanota „Lietuvos metų gaminys – 2014“ aukso medaliu.
Didžioji dalis „Altas komercinis transportas“ perdaromų automobilių iškeliauja į užsienį. Pagrindiniai užsakovai – Skandinavijos šalių, taip pat Vokietijos, vežėjai.
Tam, kad gamybos procesas būtų efektyvesnis, gamykloje įdiegta vadybos valdymo sistema, kontroliuojanti įvairių gamybos barų darbą nuo užsakymo gavimo iki pagaminto mikroautobuso atidavimo užsakovui.
Naujosios gamyklos pajėgumai – 350 mikroautobusų per metus. Planuojama, jog investicijos į gamyklą turėtų atsipirkti per penkerius metus.
Ekskursija po gamyklą
Susirinkusius svečius „Altas komercinis transportas“ vadovai pakvietė apžiūrėti naująsias patalpas. Svečiai galėjo susipažinti su gamybos procesu, apžiūrėti cechus. Ypač visus sudomino naujovė – šiuo metu dar tik kuriamas pirmasis Europoje hibridinis mikroautobusas, kurį bendrovė žada pristatyti rudenį vyksiančioje „Busworld Europe 2015“ parodoje.
„Norėčiau priminti: taip, kaip keleivinio transporto priemones perdarome mes, keleiviniai mikroautobusai gimsta visame pasaulyje. Didžiosiose gamyklose dažniausiai surenkami tik krovininiai furgonai, iš kurių vadinamieji antrojo etapo gamintojai perdaro įvairios paskirties specialųjį transportą, taip pat – ir mažuosius keleivinius autobusus. Gaminti pagal individualius pageidavimus sukomplektuotas transporto priemones nedideliais kiekiais gamintojams neapsimoka. Todėl atsiradusią nišą užpildome mes, perdarytojai. Taigi žiniasklaidoje pasirodantys komentarai, jog tik Lietuvoje keleiviams vežti galima naudoti iš krovininių perdarytus mikroautobusus, tėra tik profanų skleidžiama dezinformacija“, – kalba E. Radzevičius.
Pasak įmonės vadovo, „Altas komercinis transportas“ gaminiai nėra pigesni nei kitų gamintojų; pagrindiniai privalumai – kokybė, greitis bei lankstumas.
Po iškilmingos gamyklos atidarymo ceremonijos vietoje įprasto juostos perkirpimo, garbingi svečiai sulaukė užduoties – patikrinti dinamometru, ar gerai prisuktas naujo mikroautobuso ratas. Ar varžtai tinkamai prisukti, tikrino Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Gediminas Rainys, Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos „Linpra“ prezidentas Antanas Kovas, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vadovas Gražvydas Jakubauskas, lenktynininkas Benediktas Vanagas ir E.Radzevičius.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos