Antrasis panaudotų baterijų gyvenimas: skirtingų gamintojų sprendimai

sausio 15 05:49 2021 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Konsorciumas, kurį sudaro „Solaris Bus & Coach“, „Impact Clean Power Technology“ ir „TAURON Polska Energia“ įgyvendins projektą „Second Life ESS“, kurio tikslas – sukurti sistemos prototipą elektros energijai iš pasibaigusio galiojimo autobusų baterijų kaupti. Projektą finansuoja Lenkijos nacionalinis tyrimų ir plėtros centras (NCBiR).

Dar vieną projektą Geteborge pradėjo „Volvo Buses“ Geteborge. Kartu su partneriais gamintojas ketina įrengti elektros energijos kaupimo sistemas daugiabučiuose namuose, kurių gyventojai turi susimontavę saulės baterijas.

Problemą sprendžia ir „Irizar“: 2019 m. spalio mėn. Ispanijos gamintojas paskelbė apie partnerystės su „Ibil“ pradžią ir žada baterijas naudoti „Repsol“ elektromobilių įkrovimo stotelėse, rašo sustainable.com.

500 000 km pirmiesiems „Solaris“ elektriniams autobusams

Pirmą elektrinį autobusą „Solaris“ pagamino 2011 m., nuo to laiko gamintojai pardavė daugiau nei 1000 elektrinių autobusų kelioms dešimtims miestų 18-oje šalių. Pirmoji iš tada pristatytų transporto priemonių jau įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Tai reiškia, kad netrukus pirmiesiems autobusams teks keisti baterijas, o senąsias prikelti antrajam gyvenimui.

Projekto „Second Life ESS“ tikslas – panaudoti ličio jonų baterijas, kurių parametrai jau nebėra optimalūs energijai transporto priemonėms tiekti. Baterijos, kurių galiojimo laikas pasibaigęs, bus panaudojamos įvairioms kitoms reikmėms.

„Second Life“ – tai mokslinių tyrimų projektas, vykdomas bendradarbiaujant su Nacionaliniu tyrimų ir plėtros centru. Darbai, skirti sukurti energijos kaupimo sistemos prototipą, turėtų būti baigti 2022 m.

„Solaris“ tieks 160 kWh talpos baterijas prototipo konstrukcijai sukurti. Anksčiau baterijos buvo naudojamos elektriniuose autobusuose, kurie priklausė įmonei „PKM Jaworzno“. „Laikui bėgant baterijos išeikvoja savo pajėgumus. Baterijos laikomos netinkamomis, kai jų talpa sumažėja 80 proc. nuo pradinės vertės. Vis dėlto jos gali būti ir toliau tarnauti kaip elektros energijos kaupimo priemonės stacionariuose šaltiniuose. Iš čia kilo antrinio baterijų naudojimo projekto idėja, kurią įgyvendinsime bendradarbiaudami su TAURON ir „Impact“, – aiškina Łukaszas Chełchowskis, „Solaris“ plėtros biuro direktorius.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka