Bekontaktės banko kortelės ir jų naudojimas Klaipėdos viešajame transporte

25 gegužės 12:37 2023 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ organizuojamame viešajame transporte galima naudotis visomis „MasterCard“, „Maestro“, „Visa“, „Visa Electron“ bekontaktėmis banko kortelėmis (arba išmaniaisiais įrenginiais, susietais su banko kortele). Bekontaktę sąsają rodo  kortelės logotipas ant skaitytuvo (komposterio). Svarbu, fizinė banko kortelė ir telefonas ar kitas išmanus įrenginys susietas su ta pačia banko kortelė yra dvi skirtingos laikmenos, jei žymite kortelę, ją ir pateikite kontrolės metu, analogiškai žymint telefoną.

Kokiose viešojo transporto priemonėse jomis galima naudotis?
Bekontakte banko kortele galima naudotis visose mūsų viešojo transporto priemonėse, kuriose esantis skaitytuvas  turi atitinkamos bekontakčio mokėjimo priemonės logotipą ir specialius lipdukus.

Kokius bilietus galima nusipirkti?
Su bekontakte banko kortele galima įsigyti tik pilnos kainos vienkartinį bilietą, bilietai su lengvata nėra nuskaitomi.

Vienkartiniai bilietai perskaičiuojami į dienos bilietus taip, kaip ir naudojantis Klaipėdos e.bilieto kortele – per dieną perkant 4 ar daugiau vienkartinių bilietų, bilietai automatiškai pakeičiami dienos bilietu.
Duotas dienos bilietas galioja iki viešojo transporto darbo dienos pabaigos (šiuo metu paskutinis viešojo transporto darbo dienos reisas baigiasi iki kitos dienos ryto 02:59:59.).

Ar galiu nusipirkti bilietą keliems žmonėms su viena kortele?
Šiuo metu su viena kortele įsigyjamas tik vienas kelionės bilietas, t.y. už kelis asmenis atsiskaityti viena kortele galimybės kol kas nėra. „Draugo” bilieto (pirkimas viena kortele keliems keleiviams) funkcionalumą planuojama įdiegti ateityje.

Kaip naudotis banko kortele?

Išimkite banko kortelę iš   piniginės arba įsitikinkite, jog ten yra tik viena kortelė.

Būtinai naudokite tik vieną kortelę! Jei vienu metu glaudžiamos kelios bekontaktės kortelės, gali atsitikti taip, kad skaitytuvas  „neras“ tinkamos kortelės ir arba atmes visas, arba nuskaitys kitą (netinkamą) kortelę.

Žymėkite kortelę skaitytuvo   centrinėje dalyje (toje pačioje vietoje, kur dega bekontakčio mokėjimo logotipas), kuo arčiau skaitytuvo (daugiausia kelių centimetrų atstumu).

Nejudinkite banko kortelės pirmyn ir atgal prieš skaitytuvą, nes dėl to kortelės registracija gali nepavykti.

Palaukite, kol žymėjimas bus patvirtintas garsiniu signalu ir žaliomis lemputėmis, tuomet galite atitraukti kortelę. Kai užsidega žalios lemputės, tai reiškia, kad bilietas buvo nupirktas  sėkmingai. Jei užsidega raudonos lemputės, tai reiškia, kad bilieto nusipirkti nepavyko.

Stebėkite, kas rodoma skaitytuvo  ekrane, ir atitinkamai elkitės. Jei buvo vienas ilgas garso signalas, mokėjimas arba patvirtinimas buvo sėkmingas, o du trumpi pyptelėjimai reiškia nesėkmę.

 

Ką daryti, jei skaitytuvas  rašo „Nežinoma kortelė“?

Įsitikinkite, kad skaitytuvas palaiko atsiskaitymus banko kortelėmis – žiūrėkite klausimą „Kokiose viešosiose transporto priemonėse juo galima naudotis?“.

Įsitikinkite, kad Jūsų banko kortelę palaiko komposteris – žiūrėkite klausimą „Kokiomis banko kortelėmis galima naudotis?“.

Jei ant skaitytuvo matote nurodytą logotipą , įsitikinkite, kad kortelę naudojote teisingai – žiūrėkite klausimą „Kaip naudotis banko kortele?“.

Jei esate įsitikinęs, kad kortelė yra palaikoma ir ją naudojote teisingai, susisiekite su klientų aptarnavimo tarnyba adresu bilietas@klaipedatransport.lt .

 

Kaip žymėti aplikacijos vienkartinį bilietą (QR), kai telefonas turi įjungtą NFC funkciją ir

susietą banko kortelę?

 

Jei norite žymėti tik aplikacijos e Ticket Klaipeda vienkartinį bilietą, tuomet:

– esant galimybei išjunkite telefone NFC, kad skaitytuvas nenuskaitytų su telefonu susietos

banko kortelės;

– jei telefono aparate nėra galimybės išjungti NFC, tuomet telefono ekraną prie apatinio

skaitytuvo ekrano prineškite iš apačios, vengdami skaitytuvo centrinės dalies.

Jei vietoj nupirkto vienkartinio aplikacijos bilieto buvo nuskaityta susieta banko kortelė, susisiekite

su klientų aptarnavimo tarnyba adresu bilietas@klaipedatransport.lt, kad grąžintume bilieto kainos skirtumą.
Ką daryti, jei skaitytuvas rašo „Netinkama kortelė“?
Taip atsitinka, jei banko kortelės sąskaitoje nepakanka lėšų arba jei bankas dėl kokių nors priežasčių atsisako atlikti operaciją, pvz.:

  • kortelės turėtojas uždraudė naudotis banko kortelės bekontakte sąsaja ar atlikti elektroninės prekybos operacijas;
  • operacija viršija dienos ar mėnesio limitą;
  • bankas reikalauja įvesti PIN kodą.

Tuomet kortelė patenka į vadinamąjį į „juodąjį sąrašą“ ir viešajame transporte ja bilieto nusipirkti nepavyks.  Norėdami išbraukti kortelę iš „juodojo sąrašo“, įsitikinkite, kad su kortele susietoje sąskaitoje yra pakankamai pinigų, kad su kortele galima apsipirkti (yra pakankamas limitas, leidžiami bekontakčiai mokėjimai ir pan.). Tada susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba adresu bilietas@klaipedatransport.lt. ir paprašykite pašalinti kortelę iš „juodojo sąrašo“. Klientų aptarnavimo tarnyba atliks kortelės operaciją skolai panaikinti, ir jei ji bus sėkminga, kortelė vėl bus aktyvuota naudoti bilietų sistemoje.

Kodėl kortelėje užsakyta suma nesutampa su bilieto kaina?
Dienos pradžioje kortelės patvirtinimo momentu yra rezervuojama Jūsų banko kortelės suma, kuri griežtai atitinka kortelių organizacijų nustatytas viešojo transporto bilietų pirkimo taisykles.
Šios taisyklės skiriasi priklausomai nuo kortelės tipo:

„Visa“ kortelėms rezervuojama 0 EUR suma;

„MasterCard“ kortelių atveju rezervuojama 1 EUR suma;

„Maestro“ kortelių atveju rezervuojama 10 EUR suma;

Dienos pabaigoje ši rezervacija atšaukiama ir nuo sąskaitos nurašoma suma, atitinkanti visą parduotų bilietų sumą. Keleiviai gali tiksliai pamatyti, kiek bilietų buvo parduota,  pasitikrindami https://bilietas.klaipedatransport.lt/ .

Kur galiu gauti mokėjimo kortele čekį?
Klientas gauna mokėjimo kortele čekį už įsigytus bilietus https://bilietas.klaipedatransport.lt/ svetainėje. Ten reikia atidaryti skiltį „Bilietų ir likučių patikra“ ir formoje „Ieškoti pagal banko kortelės numerį“ įvesti banko kortelės numerį. Bus rodomi visi su jo banko kortele įsigyti bilietai.

 

Ar saugu naudoti banko kortelę bilietų pirkimui?
Bekontakčius mokėjimus kortele palaikančios e. bilietų sistemų diegėjai yra sertifikuoti VISA/MasterCard, taip pat visa kortelių duomenis apdorojanti informacinė sistema atitinka visus keliamus saugumo reikalavimus ir yra audituota.

Jei piniginėje kartu turiu e.bilieto ir bekontaktę banko kortelę, kurią iš jų nuskaitys skaitytuvas?

Nepageidautina kartu žymėti ir e. bilieto kortelę, ir banko kortelę prie skaitytuvo, nes tada gali atsitikti vienas iš trijų dalykų:

  • skaitytuvas gali aptikti tik banko kortelę ir ją nuskaityti, nors keleivis turi galiojantį bilietą / pinigų likutį e.bilieto kortelėje;
  •   skaitytuvas gali aptikti tik e.bilieto kortelę ir ją nuskaitęs  atmesti,  jei nėra informacijos apie galiojantį bilietą / pinigų likutį;
  • skaitytuvas gali aptikti abiejų kortelių buvimą, atmesti jas abi ir pateikti klaidos pranešimą su prašymu naudoti tik vieną kortelę.

Neįmanoma nuspėti, kuris iš šių variantų įvyks, nes tai priklauso nuo to, kaip šios kortelės yra žymimos skaitytuve ir kaip šios kortelės yra išdėstytos viena kitos atžvilgiu. Todėl visada naudokite tik vieną kortelę!

Kur turėčiau kreiptis, jei iškilo problemų dėl bilieto pirkimo ar patvirtinimo banko kortele?
Iškilus nesklandumams rekomenduojame pasinaudoti bekontakčio mokėjimo klausimo forma. Taip pat galima rašyti el. paštu bilietas@klaipedatransport.lt, tačiau norint išspręsti problemą reikia žinoti banko kortelės numerį, todėl klientų aptarnavimo tarnyba prašo užpildyti tą pačią kontaktinę formą ir tik tada bus galima tirti problemą toliau. Klientų aptarnavimo tarnyba niekada neprašys banko kortelės numerio telefonu.

Banko sąskaitos ataskaitoje yra bilietas, kurio neįsigijau. Kur man kreiptis, kad jį atšaukčiau?
Jei įtariate, kad kažkas pasinaudojo Jūsų banko kortele be Jūsų žinios, visada turėtumėte kreiptis į banką dėl kortelės blokavimo arba užginčyti kortelės operaciją. Jei reikia, bankas taip pat inicijuoja operacijos atšaukimą. Jei bilietą įsigijote Jūs, bet nesate įsitikinę, kad jums parduotas tinkamas bilietas, turite susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba.

Kaip atliekama bilietų kontrolė važiuojant  su banko kortele įsigytu bilietu?
Pateikite fizinę kortelę ir kontrolierius su bilietų tikrinimo aparatu ją nuskaitys. Jei su Jūsų kortele yra nupirktas bilietas, kontrolierius taip pat gali jį matyti.

Kaip įsitikinti, kad bilietas tikrai yra nupirktas banko kortele ir galioja?
Tos pačios kelionės metu skaitytuve dar kartą pažymėkite banko kortelę, tada bus rodoma informacija apie bilieto būseną(antrą kartą taip žymint pinigai nebėra nuskaitomi).

klaipedatransport.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka