Lježo mieste vykdomas mokslinių tyrimų projektas, kurio tikslas – ištirti, kaip mažėja dyzelinių autobusų tarša, padidinus biodegalų kiekį dyzeline.
Projektą vykdo Séverine Cassiers, remdamas tiek Laisvojo universiteto ULB Briuselyje, tiek UCLouvain Louvain-la-Neuve.
Šiuo metu Lježe viešojo transporto tarnyba TEC eksploatuoja autobusus, kurie varomi vadinamuoju B7: dyzelinis kuras, papildytas 7% biodegalų. Projekte nagrinėjamas B7 padidėjimo iki B30 poveikis.
TEC projektui įgyvendinti paskolino autobusą su vairuotoju, jis reguliariai važiuoja vieną kilometrą tiesia linija, su posūkiais ar sustojimais. Testuojami trys dyzelino tipai, autobusui važiuojant skirtingu greičiu. Pakeliui išmatuojami išmetami teršalai.
Bus siekiama nustatyti, ar galima padidinti į dyzeliną maišomą biokuro dalį, nesukeliant neigiamo poveikio aplinkai, ypač – žmonių sveikatai. Naudodama brangią PEMS įrangą, tyrėjų komanda gali išmatuoti išmetamo anglies dioksido, azoto oksido bei smulkiųjų kietųjų dalelių kiekį.
Eksperimentui autobusas pasirinktas neatsitiktinai: viešojo transporto priemonės Belgijoje per metus nuvažiuoja dešimtis milijonų kilometrų, tad sumažėjusi tarša aplinkai gali turėti itin didelį poveikį.
Rezultatų tikimasi sulaukti iki metų pabaigos.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka