Šiaulių keleivių vežimo įmonė „Busturas“ lapkričio mėnesį švenčia 60-ąjį įmonės įkūrimo jubiliejų.
Trumpa istorija
1955-aisiais veiklą pradėjusi įmonė šiuo metu yra viena iš didžiausių keleivinio transporto bendrovių Lietuvoje, turinti 177 autobusus, vežančius keleivius miesto, priemiesčio bei tarpmiesčio maršrutais.
Keleiviai Šiauliuose vežti ir iki 1955-ųjų, tačiau tais metais Šiaulių autotransporto kontora reorganizuota į du savarankiškus autoūkius: Autotransporto kontorą ir Autobusų-taksomotorų ūkį. Būtent ši data ir laikoma bendrovės gimtadieniu.
1972-aisiais Šiaulių autobusų-taksomotorų ūkis dar kartą reorganizuotas ir pavadintas Šiaulių autobusų parku. 1992 m. nuo autobusų parko atsiskyrė ir ėmė savarankiškai dirbti taksi parkas. 1999-aisiais atsirado naujas logotipas ir naujas įmonės pavadinimas – „Busturas“.
Įmonės teritorija šiuo metu išsidėsčiusi 59 000 kv. m plote. „Busturui“ priklauso Šiaulių autobusų stotis, įsikūrusi prekybos centre „Saulės miestas“.
Darbai ir projektai
Per pastaruosius penkerius metus bendrovėje įgyvendinta nemažai naujų projektų, skirtų gerinti keleivių vežimo paslaugą mieste.
2011-aisiais kartu su partneriais pastatyta ir pradėta eksploatuoti suspaustų gamtinių dujų kompresorinė, tais pačiais metais už bendrovės lėšas įsigyti šeši dujiniai „Volvo“ autobusai.
2011–2012 m. įgyvendintas projektas „Ekologiškų viešojo transporto autobusų įsigijimas Šiaulių mieste (I etapas)”. Pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 3 prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis“ VP3-3.3- SM-01-V priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“ įsigyti aštuoni nauji „Irisbus Citelis SGD“ ekologiški autobusai.
2014-ieji įmonei buvo reikšmingi tuo, jog įgyvendintas projektas „Mažai taršių miesto autobusų keitimas atnaujinant UAB „Busturas“ autobusų parko transporto priemones”, finansuotas „Klimato kaitos specialiosios programos“ lėšomis. Įsigyti aštuoni nauji „Castrosua City Versus Citelis“ miesto žemagrindžiai autobusai, taip pat vienas hibridinis miesto tipo žemagrindis „Castrosua Tempus Hybrid“ autobusas.
Tais pačiais metais bendrovė už savo lėšas nupirko tris naujus 18 metrų ilgio „Mercedes-Benz Conecto“ bei už Šiaulių miesto savivaldybės administracijos skirtas lėšas nupirko devynis naudotus „Mercedes-Benz Citaro“.
2014-aisiais priimtas sprendimas atnaujinti ir tarpmiesčio autobusų parką. 2014-2015-aisiais už bendrovės lėšas įsigyta dešimt naujų vidutinės M3 klasės „Otokar“ autobusų.
2015-ųjų sausio 1-ąją Šiauliuose startavo pirmoji elektroninio bilieto rūšis – terminuotasis vieno kalendorinio mėnesio elektroninis bilietas. Metų pabaigoje šiauliečiai galėjo naudotis ir kitų rūšių elektroniniais bilietais: vienos kelionės, dienos bilietais, atsirado galimybė keliauti su persėdimu ir pan.
„Džiaugiamės, kad šiuo metu įmonės situacija gerėja, bendrovė tvirtai stovi ant kojų. Esame dėkingi dabartiniams savivaldybės vadovams, kurie ne tik laiku sumoka visas mums priklausančias kompensacijas bei dotacijas, bet ir grąžino ankstesniais metais susidariusiais skolas. Pervesti pinigai už 2013-2014-ųjų įsiskolinimus tapo mums maloniu siurprizu bei puikia dovana įmonės 60-mečio proga“, – sako bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.
2014-aisiais įmonė dirbo pelningai – pelnas sudarė 73,899 eurų. Šiuos metus bendrovė planuoja baigti turėdama dar didesnį pelną.
„Vienas iš sėkmingiausių pastarojo meto darbų – atnaujintas transporto priemonių parkas. Be to, įmonėje sėkmingai vyksta kadrų kaita, ateina energingas jaunimas su naujomis, inovatyviomis idėjomis. Kaip žinia, keleivinio transporto specialistų trūksta, todėl atėjusius į parką jaunus žmones tenka apmokyti patiems, darbo aplinkoje. Mūsų veikla itin sudėtinga, labai reglamentuota, todėl geram specialistui parengti prireikia kelerių metų. Džiaugiamės, kad mūsų jaunimas sparčiai tobulėja ir jau dabar yra didelė paspirtis įmonei“, – kalba T. Bielinskas.
Planai ateičiai
Pasak T. Bielinsko, vienas iš svarbiausių uždavinių ateičiai – atnaujinti ir atjauninti transporto priemonių parką bei gerinti keleiviams teikiamas paslaugas. „Per dešimtį ateinančių metų tikimės pasiekti, kad vidutinis turimų autobusų amžius būtų 8-10 metų, kaip yra Vakarų Europoje. Stengsimės pirkti ekologiškas transporto priemones – pastarųjų penkerių metų ES bei Lietuvos politika rodo, jog miesto transportas vis labiau orientuojamas į ekologiją“, – aiškina įmonės vadovas.
Ateitis parodys, kokioms – dujinėms, elektrinėms ar hibridinėms – transporto priemonėms bus teikiamas prioritetas. „Manau, kad po dvidešimt penkerių metų Europos miestuose važinės pusė dujinių ir pusė elektrinių autobusų. Tokių transporto priemonių tikimės ir Šiaulių mieste“, – prognozuoja T. Bielinskas.
Be parko atnaujinimo, svarbu gerinti paslaugas keleiviams. „Vienas iš svarbiausių mūsų tikslų – autobusų atnaujinimas, keleivių vežimo kokybės gerinimas. Svarbios ir įvairios rinkodaros priemonės, kurios padėtų populiarinti viešąjį transportą. Stengsimės, kad kuo daugiau miestiečių iš nuosavų automobilių persėstų į autobusus. Šiuo metu tik trečdalis miesto keleivių važinėja viešuoju transportu. Keliame sau tikslą – kad daugiau nei pusė miesto keleivių rinktųsi keliones mieste viešuoju transportu“, – teigia T. Bielinskas.
Žiupsnelis skaičių
Lina Jakubauskienė
Autorės ir bendrovės „Busturas“ nuotraukos