„Busturui“ – 60

12 lapkričio 05:13 2015 Spausdinti straipsnį Istorija Lankytojai

bust5Šiaulių keleivių vežimo įmonė „Busturas“ lapkričio mėnesį švenčia 60-ąjį įmonės įkūrimo jubiliejų.

 

 

 

 

Trumpa istorija

1955-aisiais veiklą pradėjusi įmonė šiuo metu yra viena iš didžiausių keleivinio transporto bendrovių Lietuvoje, turinti 177 autobusus, vežančius keleivius miesto, priemiesčio bei tarpmiesčio maršrutais.

Keleiviai Šiauliuose vežti ir iki 1955-ųjų, tačiau tais metais Šiaulių autotransporto kontora reorganizuota į du savarankiškus autoūkius: Autotransporto kontorą ir Autobusų-taksomotorų ūkį. Būtent ši data ir laikoma bendrovės gimtadieniu.

1972-aisiais Šiaulių autobusų-taksomotorų ūkis dar kartą reorganizuotas ir pavadintas Šiaulių autobusų parku. 1992 m. nuo autobusų parko atsiskyrė ir ėmė savarankiškai dirbti taksi parkas. 1999-aisiais atsirado naujas logotipas ir naujas įmonės pavadinimas – „Busturas“.

Įmonės teritorija šiuo metu išsidėsčiusi 59 000 kv. m plote. „Busturui“ priklauso Šiaulių autobusų stotis, įsikūrusi prekybos centre „Saulės miestas“.

Darbai ir projektai

Per pastaruosius penkerius metus bendrovėje įgyvendinta nemažai naujų projektų, skirtų gerinti keleivių vežimo paslaugą mieste.

2011-aisiais kartu su partneriais pastatyta ir pradėta eksploatuoti suspaustų gamtinių dujų kompresorinė, tais pačiais metais už bendrovės lėšas įsigyti šeši dujiniai „Volvo“ autobusai.

2011–2012 m. įgyvendintas projektas „Ekologiškų viešojo transporto autobusų įsigijimas Šiaulių mieste (I etapas)”. Pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 3 prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis“ VP3-3.3- SM-01-V priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“ įsigyti aštuoni nauji „Irisbus Citelis SGD“ ekologiški autobusai.

2014-ieji įmonei buvo reikšmingi tuo, jog įgyvendintas projektas „Mažai taršių miesto autobusų keitimas atnaujinant UAB „Busturas“ autobusų parko transporto priemones”, finansuotas „Klimato kaitos specialiosios programos“ lėšomis. Įsigyti aštuoni nauji „Castrosua City Versus Citelis“ miesto žemagrindžiai autobusai, taip pat vienas hibridinis miesto tipo žemagrindis „Castrosua Tempus Hybrid“ autobusas.

Tais pačiais metais bendrovė už savo lėšas nupirko tris naujus 18 metrų ilgio „Mercedes-Benz Conecto“ bei už Šiaulių miesto savivaldybės administracijos skirtas lėšas nupirko devynis naudotus „Mercedes-Benz Citaro“.

2014-aisiais priimtas sprendimas atnaujinti ir tarpmiesčio autobusų parką. 2014-2015-aisiais už bendrovės lėšas įsigyta dešimt naujų vidutinės M3 klasės „Otokar“ autobusų.

2015-ųjų sausio 1-ąją Šiauliuose startavo pirmoji elektroninio bilieto rūšis – terminuotasis vieno kalendorinio mėnesio elektroninis bilietas. Metų pabaigoje šiauliečiai galėjo naudotis ir kitų rūšių elektroniniais bilietais: vienos kelionės, dienos bilietais, atsirado galimybė keliauti su persėdimu ir pan.

„Džiaugiamės, kad šiuo metu įmonės situacija gerėja, bendrovė tvirtai stovi ant kojų. Esame dėkingi dabartiniams savivaldybės vadovams, kurie ne tik laiku sumoka visas mums priklausančias kompensacijas bei dotacijas, bet ir grąžino ankstesniais metais susidariusiais skolas. Pervesti pinigai už 2013-2014-ųjų įsiskolinimus tapo mums maloniu siurprizu bei puikia dovana įmonės 60-mečio proga“, – sako bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

2014-aisiais įmonė dirbo pelningai – pelnas sudarė 73,899 eurų. Šiuos metus bendrovė planuoja baigti turėdama dar didesnį pelną.

„Vienas iš sėkmingiausių pastarojo meto darbų – atnaujintas transporto priemonių parkas. Be to, įmonėje sėkmingai vyksta kadrų kaita, ateina energingas jaunimas su naujomis, inovatyviomis idėjomis. Kaip žinia, keleivinio transporto specialistų trūksta, todėl atėjusius į parką jaunus žmones tenka apmokyti patiems, darbo aplinkoje. Mūsų veikla itin sudėtinga, labai reglamentuota, todėl geram specialistui parengti prireikia kelerių metų. Džiaugiamės, kad mūsų jaunimas sparčiai tobulėja ir jau dabar yra didelė paspirtis įmonei“, – kalba T. Bielinskas.

Planai ateičiai

Pasak T. Bielinsko, vienas iš svarbiausių uždavinių ateičiai – atnaujinti ir atjauninti transporto priemonių parką bei gerinti keleiviams teikiamas paslaugas. „Per dešimtį ateinančių metų tikimės pasiekti, kad vidutinis turimų autobusų amžius būtų 8-10 metų, kaip yra Vakarų Europoje. Stengsimės pirkti ekologiškas transporto priemones – pastarųjų penkerių metų ES bei Lietuvos politika rodo, jog miesto transportas vis labiau orientuojamas į ekologiją“, – aiškina įmonės vadovas.

Ateitis parodys, kokioms – dujinėms, elektrinėms ar hibridinėms – transporto priemonėms bus teikiamas prioritetas. „Manau, kad po dvidešimt penkerių metų Europos miestuose važinės pusė dujinių ir pusė elektrinių autobusų. Tokių transporto priemonių tikimės ir Šiaulių mieste“, – prognozuoja T. Bielinskas.

Be parko atnaujinimo, svarbu gerinti paslaugas keleiviams. „Vienas iš svarbiausių mūsų tikslų – autobusų atnaujinimas, keleivių vežimo kokybės gerinimas. Svarbios ir įvairios rinkodaros priemonės, kurios padėtų populiarinti viešąjį transportą. Stengsimės, kad kuo daugiau miestiečių iš nuosavų automobilių persėstų į autobusus. Šiuo metu tik trečdalis miesto keleivių važinėja viešuoju transportu. Keliame  sau tikslą – kad  daugiau nei pusė miesto keleivių rinktųsi keliones mieste viešuoju transportu“, – teigia T. Bielinskas.

Žiupsnelis skaičių

  1. 2014 m. pabaigoje keleivius vežė 177 autobusai (126 – miesto, 51 – priemiesčio ir tolimojo susisiekimo maršrutais bei užsakomaisiais reisais).
  2. Per metus nuo 2013 iki 2014 m. ekologiškų autobusų (varomi CNG dujomis ir elektra) padaugėjo nuo 14 iki 23.
  3. Per 2014 m. UAB „Busturas” autobusai nuvažiavo 9 628 019 km (mieste – 57 proc. ; tarpmiestyje – 32 proc.; priemiestyje – 8 proc., tarptautiniuose reisuose – 2 proc., užsakomuosiuose – 1 proc.).
  4. Didžiausias atstumas, nuvažiuotas mieste – 5 492 635 km.
  5. Per 2014 m vežė 15 274 177 keleivius (mieste vežta 14 278 436, tarpmiestiniais maršrutais – 54 798).
  6. Šiaulių mieste yra 36 reguliaraus susisiekimo maršrutai (8 iš jų – privežamieji, t. y. priveža keleivius iš miesto pakraščių).
  7. Lyginant su 2013 m., miesto maršrutų 2014 m. padaugėjo 22,2 proc.
  8. Viešojo susisiekimo tinklas dengia daugiau nei 80 proc. miesto teritorijos.
  9. Vienas darbuotojas dirba bendrovėje 52 m., 10 darbuotojų – daugiau nei 40 metų ir 30 – daugiau nei 30 metų ( Iš viso šiuo metu dirba 407 darbuotojai). Įmonėje dirba 3 vairuotojos moterys.
  10. Kiekvieną dieną į miesto gatves išrieda 72 miesto autobusai. Tarpmiestiniais ir priemiestiniais reisais važiuoja 35 autobusai.
  11. Per dieną vežama apie 39 230 miesto bei 1 170 užmiesčio keleivių, nuvažiuojama apie 26 450 km, iš kurių daugiau kaip pusė – mieste.
  12. Vidutinis miesto maršruto ilgis – apie 19 km, priemiestinio – apie 35 km, tarpmiestinio – apie 195 km, o tarptautinio susisiekimo – 149 km.
  13. Pirmasis autobusas iš autobusų parko išvažiuoja 4 val. 20 min. ryto, paskutinis į parką grįžta 23 val. 50 min.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės ir bendrovės „Busturas“ nuotraukos

 

  • bust
  • bust1
  • bust2
  • bust3
  • bust4