‚Daimler Buses“ siūlo išbandyti naujausias pagalbos vairuotojui sistemas

19 kovo 05:12 2024 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos Saugus eismas

„Daimler Buses“ jau pasiruošė naujam Bendrajam saugos reglamentui (GSR), kuris Europoje įsigalios nuo 2024 m. liepos mėnesio.

Reglamentas reikalauja, kad naujieji autobusai turėtų visą asortimentą pagalbinių sistemų vairuotojui. Tai – aklųjų zonų stebėjimo sistemos dešinėje pusėje, taip pat – priešais autobusą bei kelio ženklų atpažinimo sistema, skirta laikytis leistino greičio. Šiame sąraše taip pat yra dėmesio stebėjimo sistema, galinio vaizdo kamera, avarinio stabdymo įspėjamieji žibintai, bei „Alcohol Interlock“ alkotesteris.

Naujausi „Mercedes-Benz“ ir „Setra“ autobusai ne tik atitinka visus šiuos reikalavimus, bet ir siūlo kitas pažangias saugos funkcijas. Tuo galima įsitikinti netoli Madrido esančioje „Circuito del Jarama“ lenktynių trasoje, kur vairuotojams organizuojamos specialūs mokymai, suskirstyti į keturias dalis. Naudojama 14 skirtingų modelių autobusų.

Pirmiausia specialioje zonoje siūloma išbandyti 6 kartos avarinio stabdymo pagalbos sistemą „Active Brake Assist“, taip pat akląsias zonas eliminuojančias sistemas – „Sideguard Assist 2“ ir naująjį „Frontguard Assist“. Sistemoms vizualiai demonstruoti naudojami specialūs judantys automobilių, dviratininkų ir pėsčiųjų modeliai.

Antroje dalyje demonstruojama veikianti vairavimo pagalbinė sistema „Active Drive Assist 2“. Važiuojama viešaisiais keliais „Setra Comfort“ klasės turistiniu autobusu. Įjungus adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą, sistema išlaiko autobusą savo eismo juostoje. Prisiminkime, kad ankstesnėje sistemoje vairuotojas gaudavo tik šviesos ir lytėjimo perspėjimus, kai persirikiuodavo neįjungęs posūkio signalo.

Trečiosios dalies tikslas – pademonstruoti vaizdo kameras su 360 laipsnių kampu, taip pat veidrodžių sistemą, kuri pakeičia tradicinius išorinius veidrodžius. Mokymai vyksta trimis skirtingais autobusais: „Mercedes-Benz Tourismo“, „Setra TopClass“ ir dviaukščiu „Setra S531 DT“.

Be pagalbos vairuotojui sistemų, ketvirtojoje mokymų dalyje galima išbandyti ir autobusus su skirtingais varikliais bei pavarų sistemomis.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka