Dėl memorandumo, skatinant keleivius segtis saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose

16 rugpjūčio 03:59 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – LTSA), siekdama skatinti  keleivius segėti saugos diržus, didinti vairuotojų ir keleivių sąmoningumą, skatinti saugaus elgesio kultūros gerinimą, pakvietė visus vežėjus, vežančius keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais, ir autobusų stočių valdytojus pasirašyti Memorandumą dėl skatinimo segtis saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose.

 

 

Suprasdami prevencinių priemonių svarbą saugiam keleivių vežimui autobusais, pritariame šiai LTSA iniciatyvai ir maloniai prašome Jus pasirašyti pridedamą memorandumą ir iki 2018-08-17 nusiųsti jį LTSA el. paštu: ltsa@ltsa.lrv.lt

Rimantas Martinavičius

Viceprezidentas – Keleivinio transporto tarybos pirmininkas

Memorandumo tekstas:

 

TOLIMOJO SUSISIEKIMO VEŽĖJAI

 

MEMORANDUMAS

DĖL SKATINIMO  SEGTIS SAUGOS DIRŽUS TOLIMOJO SUSISIEKIMO AUTOBUSUOSE

2018 m. rugpjūčio 17 d.
Tolimojo susisiekimo autobusais šalyje kasmet keliauja apie 6 mln. keleivių ir tik labai maža dalis vykstančiųjų, autobusui pajudėjus iš vietos, būna prisisegę saugos diržus. Remiantis LTSA pareigūnų šiemet atlikto tyrimo, kurio metu patikrinti 326 autobusai ir jais vykęs 5 621 keleivis, duomenimis, šis skaičius tesiekia 13,9 proc.

Tai, kad nemažai žmonių (62 proc.) žino, jog saugos diržą autobuse segėti privaloma, bet to nedaro, rodo situacijos pavojingumą ir reikalauja imtis priemonių, kad situacija keistųsi, rimtumą, nes sunkiausius sužeidimus avarijų metu patiria būtent saugos diržų nesegintys keleiviai.

Nuo praėjusių metų pradžios iki šių metų rugpjūčio Lietuvos transporto saugos administracija tyrė keturis eismo įvykius, kuriuose nukentėjo saugos diržų nesegėję autobusų keleiviai.

2017-aisiais vietinio susisiekimo maršrutiniame autobuse eismo įvykio metu sužeisti saugos diržų nesegėję 6 žmonės. Autobuse diržai buvo įrengti, tačiau keleiviai jų nesisegė, nes niekas iš jų to nereikalavo.

Tais pačiais metais kitas eismo įvykis  įvyko dėl to, kad keleiviai, kalbindami autobuso vairuotoją, blaškė jo dėmesį. Per vėlai pastebėjęs priešais atsiradusią kliūtį, vairuotojas buvo priverstas staigiai stabdyti. Važiuojančiame autobuse šalia vairuotojo stovėjusi ir jį kalbinusi keleivė stabdymo metu krito ir buvo sužeista.

Dar vieno 2017-aisiais įvykusio eismo įvykio metu autobuso keleivė važiuodama nesegėjo saugos diržo ir įvykus susidūrimui susižalojo veidą.

2018-aisiais tirtas eismo įvykis, kurio metu autobuso vairuotojas, važiuodamas žiedine sankryža, nesuvaldė keleivinės transporto priemonės ir nuvažiavo (nuslydo) nuo kelio į griovį. Eismo įvykio metu sužeisti saugos diržų neprisisegę 4 keleiviai.

Vertindami dabartinę situaciją manome, kad viena paprasčiausių ir didelių investicijų nereikalaujančių priemonių, skatinančių užsisegti saugos diržą, galėtų būti VAIRUOTOJO RAGINIMAS UŽSISEGTI SAUGOS DIRŽĄ PRIEŠ IŠVAŽIUOJANT AUTOBUSUI IŠ AUTOBUSŲ STOTIES ir PRIMINIMAS UŽSISEGTI SAUGOS DIRŽĄ TARPINĖSE STOTELĖSE PARDUODANT KELEIVIO BILIETĄ.

Tai patvirtina ir atlikto tyrimo duomenys – autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė, kad būtina prisisegti saugos diržą, tikrinimo metu 20 proc. keleivių saugos diržą buvo prisisegę. Ir tik 6,7 proc. keleivių saugos diržus segėjo tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas nepriminė apie būtinybę juos segėti.

Taigi kviečiame šalies tolimojo susisiekimo vežėjus iki 2018 m. rugpjūčio 17 d. pasirašyti šį memorandumą ir įsipareigoti, kad visuose vežėjo tolimojo susisiekimo maršrutuose vairuotojas ragins keleivius užsisegti saugos diržą.

 

Lietuvos transporto saugos administracija                                     Tolimojo susisiekimo vežėjai