Dėl tolimojo susisiekimo reformos dvejojantys vežėjai įžvelgia geležinkelių transporto protegavimą

08 gruodžio 04:39 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Keleivių vežėjų atstovai ir toliau abejoja dėl kai kurių punktų, esančių tolimojo susisiekimo reformoje. Joje įžvelgiamas geležinkelių transporto protegavimas, o tai esą neturi nieko bendro su laisva rinka. Protegavimas matomas dėl to, jog reformoje buvo sakoma, kad autobusų maršrutų tvarkaraščiai turės būti suderinti su traukinių maršrutais. Manoma, kad dėl to vežėjai patirs nuostolius, nukentės ir keleiviai, kurie praras jiems įprastus maršrutus.

Kaip teigia Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas ir Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius, keleivių vežėjų rinkos atstovai jau ne vienerius metus yra darę reikšmingų pokyčių ir ėję artyn link keleivio. Tad nesinorėtų, kad su tokia reforma, keleivis „būtų paliktas kur nors pusiaukelėje“.

„Jeigu jau leidžiama liberali procedūra, kai, tarkime, keletas vežėjų, kurie lyg ir sunkiau galėjo patekti į tą rinką, vis dėl to galės patekti, tai turėtų būti numatyta ir kompensacija už nuostolius visuose maršrutuose. Jeigu vežėjas patirs nuostolius, tai kodėl, pavyzdžiui, jis savo sąskaita turi vežti žmones kitu laiku, kuris yra nepelningas?“, – sako R.Martinavičius.

Pasak R.Martinavičiaus, reikia pabrėžti, kad šiuo metu su ministerija sklandžiai vyksta diskusijos dėl punktų į kuriuos norima atkreipti dėmesį ir tas džiugina, kadangi reformoje buvo sakoma, kad autobusai negalės išvažiuoti tuo pačiu laiku kaip traukinys ir turės būti ne mažiau 15 min intervalas jeigu tuo pačiu metu išvyksta traukinys, o tai sudaro įspūdį, kad taip proteguojamas geležinkelių transportas.

„Diskusijos vyksta, nes visiems tapo suprantamas ir logiškas klausimas, kodėl traukiniai turi turėti privilegijuotą teisę? Gal tuomet tegu priešingai – traukinys palaukia 15 minučių ir išvažinėja?“, – svarsto R.Martinavičius.

Anot jo, sunku įsivaizduoti ir tai, kad tolimojo susisiekimo autobuso maršrutas galėtų prasidėti ir baigtis ne tik autobusų stotyje, bet ir geležinkelio stotyje ar oro uoste, kaip numatyta reformoje.

„Noras autobusų stotis sudvejinti su geležinkelių ar oro uostų stotimis irgi kelia klausimų. Juk infrastruktūra ten visai neparuošta, tai koks tikslas? Geriau tegu tuomet autobusas kursuoja tarp geležinkelio ir autobusų stoties, bus daug logiškiau“, – teigia „Linava“ viceprezidentas.

Tolimojo susisiekimo reforma Seime numatyta svarstyti jau gruodžio 8 d.

„Linavos” informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka