Elektrinių autobusų garso signalas: turi būti girdimi

28 rugsėjo 05:07 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis Saugus eismas

Daugiau elektrinių transporto priemonių keliuose reiškia mažesnį triukšmą ir taršą, taip pat – rūpesčius dėl saugumo. „Forman Vehicle Services“ Birmingemo parodoje „Coach & Bus UK“  pristatys naują V-AVAS akustinę transporto priemonių perspėjimo sistemą.

Sistemą, sukurtą bendradarbiaujant su „London for Transport“ (TfL), patvirtino transporto priemonių gamintojai. „V-AVAS“ atitinka JT EEK reglamentą Nr. 138 (pagal kurią reikalaujama, kad elektrinėse ir hibridinėse transporto priemonėse būtų įdiegti garso signalai). Sistema bus sumontuota 34 „Caetano“ elektriniuose autobusuose, kurie bus pristatomi Londone.

Pastaruoju metu didėjantis elektrinių ir hibridinių transporto priemonių skaičius kelia susirūpinimą dėl pernelyg mažo jų skleidžiamo triukšmo. Tokiu būdu daugėja incidentų su pėsčiaisiais, didėja rizika akliesiems ir silpnaregiams. „Forman V-AVAS“ technologija sukurta taip, kad būtų skleidžiamas tradicinio autobuso garsas, eismo dalyviai būtų įspėti apie tylios transporto priemonės artėjimą. Standartiškai sistemą sudaro du priekiniai garsiakalbiai, dar vieną galima sumontuoti autobuso gale.

JT EEK reglamentas dėl elektrinių transporto priemonių garsinio signalo

JT EEK reglamente Nr. 138 reikalaujama, kad visų naujo tipo elektrinėse ir hibridinėse transporto priemonėse nuo 2019 m. liepos 1 d. būtų įdiegtos akustinės transporto priemonių įspėjimo sistemos (AVAS), o visose naujose elektrinėse ir hibriiniodinėse transporto priemonėse – nuo 2021 m. liepos 1 d. Transporto priemonės turi skleisti dirbtinį garsą, kuris įspėtų pėsčiuosius bei dviratininkus apie transporto priemonės vietą, greitį ir kryptį. Reglamente reikalaujama, kad garsas būtų skleidžiamas nuo transporto priemonei greitėjant nuo 0 km/h iki 20 km/h, jo dažnis priklausytų nuo transporto priemonės greitėjimo bei lėtėjimo.

Tikimasi, kad išskirtinį „TfL London Bus“ garsą bus lengva atskirti nuo kitų transporto priemonių.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka