Ketvirtadienį Trakuose, statybų aikštele virtusios buvusios senosios autobusų stoties vietoje, į būsimo pastato atraminės konstrukcijos pamatą buvo įbetonuota kapsulė, žyminti naujos modernios Trakų autobusų stoties statybos pradžią.
Į kapsulę įdėtą raštą, kuriame buvo pažymėta, kad naujasis autobusų stoties pastatas iškils Trakams minint savo 700 metų sukaktį, pasirašė iškilmingoje ceremonijoje dalyvavęs Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorė Jolanta Abucevičienė, šį projektą vykdančios bedrovės „Trastas“ vadovas Darius Nedzinskas, generaline rangove pasirinktos statybų bendrovės „Binkauskas ir Stašinskas“ vienas iš vadovų Kęstutis Binkauskas, šios bendrovės statybų vadovas Vytautas Stanelis, bendrovės „Trakų autobusai“ vadovas Rolandas Lenkauskas.
Nors 2 tūkstančių 400 kvadratinių metrų ploto pastato, kuriame įsikurs ne tik autobusų stotis, bet ir prekybos centras „Rimi“, statyba turi būti baigta iki kitų metų kovo mėnesio, viliamasi, kad šis kompleksas savo duris atvers jau šių, miesto jubiliejinių metų pabaigoje.
Sąmatinė modernaus, Trakus papuošiančio statinio vertė siekia apie 3,8 milijono eurų. Dar apie du milijonus eurų į prekybos plotų įrengimą turėtų investuoti jų operatorius – prekybos tinklas „Rimi“. Autobusų stoties interjerui ir moderniai įrangai įsigyti projekto vykdytojas – bendrovė „Trastas“ skyrė 100 tūkstančių eurų.
Autobusų stoties rekonstrukcija, o teisingiau pasakius senosios, dar sovietmečiu statytos ir moraliai bei fiziškai pasenusios autobusų stoties nugriovimas ir naujosios pastatymas Trakų rajono savivaldybei nekainuos nė cento.
Prie įvažiavimo į Trakus stovėjusi senoji autobusų stotis ne tik badė akis trakiškiams ir miesto svečiams. Per nutriušti spėjusio pastato stogą sunkėsi vanduo, o per nesandarius langus švilpavo vėjai. Avarinės būklės senoji autobusų stotis buvo pradėjusi kelti pavojų joje dirbantiems bei besilankantiems žmonėms, jau nekalbant apie elementarių patogumų stoką šioje autobusų stotyje.
Lėšų senosios autobusų stoties remontui surasti neišgalinčiai Trakų rajono savivaldybei jos rekonstrukcija būtų tapusi nepakeliama našta. Išeitis buvo rasta, kai autobusų stotį su prekybos centru savo lėšomis pastatyti pasisiūlė bendrovė „Trastas“.
Deja, šis projektas kuriam laikui buvo sustabdytas ir ginčas perkeltas į teismus.
Prie bendro stalo skirtingų interesų turinčias puses pernai pavyko susodinti tuo metu Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas ėjusiam dabartiniam Trakų rajono savivaldybės merui A. Šatevičiui.
„Džiaugiuosi, kad pavyko surasti bendrą kalbą ir priimti ilgai lauktą sprendimą. Senoji autobusų stotis buvo nugyventa, pasenusi visais atžvilgiais. Naujosios stoties komplekso statyba – reikšmingas pokytis ir miesto, ir viso rajono gyventojams bei miesto svečiams. Trakai yra viena labiausiai lankomų vietų Lietuvos turizmo žemėlapyje, o stotis jos vizitinė kortelė. Svarbu, kad jos statyba vyksta kartu įgyvendinant ir kitus miesto gerovę kuriančius infrastruktūros projektus. Pavyzdžiui, savivaldybė šiuo metu įrengia Bernardinų ir Totoriškių ežerų pėsčiųjų takus. Stengiamės, kad senoji sostinė būtų įdomi ne tik praeities šlove, bet ir šiuolaikiškumu“, – pastebėjo meras A. Šatevičius.
Pasak D. Nedzinsko, labiausiai jį džiugina tai, kad kompromisą pavyko pasiekti neaukojant pirminės šio projekto idėjos.
„Projektas buvo pakoreguotas nežymiai. Pirminė idėja išliko – naujoji autobusų stotis ir į ją inkorporuotas prekybos centras nebus standartinis stačiakampio formos pastatas. Jo fasadas bus lenktos formos ir atkartos dviejų ežerų, tarp kurių jis stovės, pakrančių linijas. Vertikaliomis plokštėmis dekoruotos sienos bus panašios į ežerų pakrantėse augančių nendrių vaizdą.
Prie įvažiavimo į Trakus iškilsianti naujoji autobusų stotis, neabejoju, tikrai taps išskirtiniu objektu, dėl kurio man kaip investuotojui nebus gėda. Šis tiek istorine, tiek aplinkos prasme jautrioje vietoje atsirasiantis modernus statinys turėtų simbolizuoti, kad Trakai turi ryšį ne tik su senove, bet ir tai, kad Trakams nesvetima ir moderni nūdienos architektūra“, – sako D. Nedzinskas.
Nors Trakų autobusų stoties su ją papildysiančiu prekybos centru statyba turėtų būti baigta pirmąjį 2023 metų ketvirtį, tačiau tikimasi, kad šis objektas duris atvers jau šių metų pabaigoje. Tokias optimistines prognozes investuotojas sieja su generalinio statybų rangovo pasirinkimu.
„Generaliniu statybų rangovu mes pasirinkome patikimą statybos bendrovę, turinčią daug patirties ir kelis alternatyvius statybai reikiamų medžiagų tiekimo šaltinius“, – sako D. Nedzinskas.
„Nors naujoji autobusų stotis savo dydžiu senosios nepranoks, tačiau buvusios ir dabar statomos stoties net negalima lyginti. Keleiviai išties patogiai jausis šiltoje ir jaukioje laukimo salėje. Mes esame numatę įsigyti ir įdiegti modernią keleivių informavimo sistemą. Be to, keleivių lauks ir modernus prekybos centras, kur įsikurs ne tik „Rimi“ parduotuvė – čia bus nuomojamos patalpos ir kitokių prekių ar paslaugų pasiūlyti ketinantiems verslininkams“, – sako įkurtuvių jau laukiantis „Trakų autobusų“direktorius R. Lenkauskas.
Pasak direktoriaus, naujoji autobusų stotis bus ne tik moderni, bet ir unikali: „Mes pasamdėme dizainerius, kurie projektuoja stoties interjerą. Sieksime, kad jis būtų išskirtinis ir apdailos medžiagomis, ir spalvomis, ir apšvietimo sprendiniais, ir unikaliomis vaizdinėmis priemonėmis. Mūsų autobusų stotis tikrai bus išskirtinė“.
Pasak „Trakų autobusų“ direktoriaus, šiemet jų įmonės laukia ne tik kraustymasis į naują pastatą, bet ir bendrovės autobusų parko atnaujinimas bei jau kovą mero A. Šatevičiaus iniciatyva komandos sukurtos „Trakiečio kortelės“ startas. Ši kortelė leis visiems Trakų rajone savo gyvenamąją vietą deklaravusiems gyventojams po visą rajoną keliauti nemokamai bei naudotis specialiomis nuolaidomis.
Šiuo metu bendrovė „Trakų autobusai“kurioje dirba 38 darbuotojai, turi 28 autobusus.
„Pastarąjį kartą gan ženkliai mūsų autobusų parkas buvo atnaujintas prieš dvejus trejus metus. Tąkart buvo įsigyta nemažai naujų transporto priemonių.
Šiemet pasinaudodami iš savivaldybės gautomis lėšomis planuojame įsigyti aukščiausius ekologinius standartus atitinkantį dyzelinį mikroautobusą ir du elektrinius autobusus, taip pat bus įrengtos stotelės elektrinių autobusų akumuliatorių įkrovimui. Todėl šie metai mums turėtų ženklinti ir žaliojo kurso pradžią. Bus siekiama, kad iki 2030 metų didžioji dalis autobusų jau būtų elektriniai“, – sako R. Lenkauskas.
„Ateityje visuomeninio transporto reikšmė tik didės, nes tiek valstybiniu, tiek savivaldybių lygmeniu siekiame ir tikimės, kad juo naudotųsi kuo daugiau žmonių.
Prognozuojama, kad keleivių srautas Trakų autobusų stotyje bent penktadaliu turėtų išaugti jau šiemet, kai pavasarį pradėsime vykdyti „Trakiečio kortelės“ projektą ir šiame rajone gyvenantys žmonės čia visuomeniniu transportu galės keliauti nemokamai, “ – sako savivaldybės administracijos direktorė J. Abucevičienė.