Tai, kas kai kuriems vairuotojams vis dar atrodo kaip nekaltas sustojimas „tik minutėlei“, gali užtraukti baudą. Stovėjimas elektromobilių įkrovimo vietoje, jei nesikraunate, ne tik trukdo kitiems, bet ir pažeidžia Kelių eismo taisykles. Įkrovimo paslaugų tiekėjai ir policija primena: vieta su įkrovikliu – ne parkavimo aikštelė.
„Džiaugiamės matydami augantį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais ir aktyvų įkrovimo stotelių naudojimą. Deja, susiduriame su situacija, kai į mus kreipiasi elektromobilių vairuotojai, kurie, atvykę į įkrovimo parką, neranda laisvos vietos, nes jos būna blokuojamos vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais arba tuo metu nesikraunančiais elektromobiliais. Tikime, kad dauguma tokių atvejų kyla ne iš piktybiškumo, o iš nežinojimo, todėl norime priminti, kad įkrovimo vietos turi būti skirtos tam, kam ir buvo sukurtos“, – sako „Eleport“ projektų vadovas Tomas Koplunas.
Atsižvelgdama į tai, „Eleport“ pradeda švietimo akciją – prie Kauno „Akropolio“ įrengtame elektromobilių įkrovimo parke primins vairuotojams galiojančias taisykles. Esant akivaizdiems ar pasikartojantiems pažeidimams, informacija bus perduodama policijai.
Kauno apskrities policijos Komunikacijos poskyrio vedėjos Odetos Vaitkevičienės teigimu, kol kas sulaukiama pavienių pranešimų apie užstatytas elektromobilių įkrovimo vietas.
„Policija palaiko iniciatyvas, kuriomis siekiama atkreipti dėmesį į tokius pažeidimus. Raginame vairuotojus būti atidžius, prieš paliekant automobilį įsitikinti, ar stovėjimo vietoje nėra papildomų ribojimų ar ženklinimo, ir jų laikytis. Tai – atsakingos ir pagarbios eismo kultūros pagrindas“, – sako O. Vaitkevičienė
Prie prekybos centro Kauno „Akropolis“ 2024 m. įrengtas „Eleport“ elektromobilių įkrovimo parkas – didžiausias Baltijos šalyse. Jame veikia 20 stotelių, leidžiančių vienu metu įkrauti iki 40 elektromobilių, o patogi vieta miesto centre sulaukia daug vairuotojų dėmesio.
Stovėjimo vietos prie elektromobilių įkrovimo stotelių, pagal Kelių eismo taisykles, yra skirtos tik tiems elektromobiliams, kurie tuo metu kraunasi. Tokiose vietose draudžiama statyti vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones, taip pat hibridinius ar elektrinius automobilius, kurie nėra prijungti prie įkrovimo įrangos. Administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad už šį pažeidimą gali būti skiriama bauda nuo 30 iki 90 eurų.
Pranešimas žiniasklaidai
Linos Jakubauskienės nuotrauka