Kada elektriniai autobusai išstums dyzelinius?

02 birželio 04:48 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Tikimasi, kad per artimiausius dvylika metų pasaulyje elektrinių autobusų sparčiai padaugės. Esminis lūžis turėtų įvykti 2020-aisiais.

 

 

 

Manoma, kad iki šio laikotarpio baterijų gamybos sąnaudos sumažės 28 proc., o iki 2030-ųjų – net iki 84 proc.

Naujausia „Bloomberg New Energy Finance” (BNEF) ilgalaikė prognozė rodo, kad elektromobilių (EV) pardavimai padidės nuo 1,1 milijono pernai pernai iki 11 milijonų 2025 m., o 2030 m. – net iki 30 milijonų, nes tuo metu jie bus pigesni nei su vidaus degimo varikliais. Šis pereinamasis laikotarpis vyks Kinijoje, o 2025 m. elektrinių transporto priemonių kiekis sudarys beveik 50 proc. visos pasaulio rinkos, 2030 m. – 39 proc.

Manoma, kad per metus parduodamų dyzelinių ir benzininių transporto priemonių kiekis pradės mažėti 2020 m. viduryje.

Pasak BNEF analizės, elektrinių autobusų gausės dar sparčiau nei kitų automobilių. Kinijoje iki 2019 m. jau bus daugiau kaip 300 000 elektrinių autobusų.

BNEF tikisi, kad toks perėjimas nuo tradicinių degalų darys didelį poveikį elektros energijos paklausai ir naftos rinkai. Pasaulinė elektros energijos paklausa padidės 6 proc. Tradicinių degalų per dieną bus sunaudojama 7,2 mln. barelių mažiau.

BNEF komandos teigimu, padidėjus tokių metalų kaip litis ir kobaltas paklausai, jų pasaulio rinkoje gali pritrūkti. BNEF prognozės reiškia dideles galimybes ličio jonų baterijų gamintojams. Kinija jau dominuoja šioje rinkoje, o 2018 m. jos dalis pasaulyje sudarys 59 proc, o 2021 m. padidės iki 73 proc.

Daugiau informacijos apie BNEF 2018 m. „Electric Vehicle Outlook” rasite tinklalapyje https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka