Kiekvienas vairuotojas kas keletą metų susiduria su tuo pačiu rūpesčiu – kokias naujas padangas pasirinkti žiemai? Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti paprasta užduotis, vairuotojai lengvai pasiklysta tarp padangų gamintojų, specifikacijų ir įvairių rekomendacijų gausos. Ką pirmiausia reikėtų įvertinti renkantis žiemines padangas pataria autoservisų tinklo MELGA specialistas A. Ostrovski.
Tinkamų žieminių padangų pasirinkimo svarba
Žieminės padangos yra itin svarbios norint užtikrinti automobilio stabilumą, valdymą ir saugumą kelyje. Skirtingai nuo vasarinių padangų, jos yra sukurtos specialiai žiemos sąlygoms, tokioms kaip sniegas, ledas, žema temperatūra ir kiti žiemos keliami iššūkiai.
Pirmiausia – Jūsų automobiliui tinkamas padangų dydis
„Kiekvieno automobilio modelio svoris, galia, saugumo sistemų reguliavimas yra skirtingi, todėl optimaliam valdymui ir saugumui yra reikalingos tam tikro dydžio padangos. Ant kiekvieno automobilio bako dangtelio ar durelių statramsčio yra informacinė lentelė su būtent tam automobilio modeliui rekomenduojamais padangų dydžiais. Rekomenduojami dažniausiai keli skirtingi padangų dydžiai, todėl rinktis galite pagal turimų ratlankių dydį. Šios informacijos patikra yra pirmas dalykas, kurį reikėtų padaryti prieš perkant naujas padangas“, – pažymi ekspertas.
Svarbu įvertinti važiavimo sąlygas
„Žieminių padangų pasirinkimas priklauso ne tik nuo automobilio modelio, nuo turimo biudžeto, etiketėse esančių žymėjimų, tokių kaip triukšmo lygis, degalų sąnaudų efektyvumas, bet labai svarbu atkreipti dėmesį ir į važiavimo sąlygas”, pataria autoservisų tinklo MELGA specialistas. Žiemą eismo sąlygos ir kelių būklė tiesiogiai priklauso nuo orų, bet labai svarbu įvertint ir vietovės, kurioje gyvenate, specifiką, nes net ir toje pačioje šalyje gyvenantiems vairuotojams gali būti rekomenduojami skirtingi padangų tipai, atsižvelgiant į dažniausiai pasitaikančias vairavimo sąlygas.
Įvertinus važiavimo sąlygas ir pasirinkus jas atitinkantį padangų tipą toliau galima rinktis pagal kitas padangų specifikacijas (pvz. triukšmo lygis, kuro sąnaudų efektyvumas), pagal turimą biudžetą (premium, vidutinės, ekonominės klasės)
1. Važinėjantiems gerai valomais keliais, greitkeliais – kieto mišinio (Europos šalių) padangos
Kieto mišinio padangos puikiai tinka važinėjantiems sausu arba šlapiu keliu. Tokio tipo padangos gerai pašalina purvą, vandenį bei pažliugusį sniegą, taip pat pakankamai gerai važiuoja ant puraus sniego. Tačiau, jei kelio danga yra slidi, apledėjusi, ant jos yra suvažinėto sniego, kieto mišinio padangos nėra geriausias pasirinkimas.
2. Siekiantiems didžiausio saugumo ir norintiems būti pasiruošusiems užklupus atšiaurioms žiemos sąlygoms – minkšto mišinio (Šiaurės šalių) padangos
Minkšto mišinio padangos pasižymi dideliu elastingumu ir puikiu sukibimu su sniegu, suplūktu sniegu bei apledėjusiu keliu, todėl jos dažnai laikomos kaip alternatyva dygliuotoms. Specialūs porai mišinyje sugeria vandens mikropleištą ir užtikrina geresnį sukibimą ant ledo arba suvažinėto sniego.
Priešingai nei dygliuotos padangos, minkšto mišinio padangos kelia mažiau triukšmo važiuojant įprastais keliais, todėl važiavimas yra komfortiškesnis. Minkšto mišinio padangos dažniausiai rekomenduojamos tiems, kurie važinėja rečiau valomais keliais, gyvena atokiau nuo miestų ar naudojasi regioniniais keliais.
3. Dygliuotos padangos – važinėjantiems užmiestyje, prastai valomais keliais
Dygliuotos žieminės padangos yra sukurtos atšiaurioms eismo sąlygoms, tokioms kaip suspaustas sniegas ir ledas. Jos dažnai rekomenduojamos vairuotojams, kurie daug laiko praleidžia važinėdami prastai valomais keliais, nes, esant stipriam snygiui ar plikledžiui, šie keliai dažniausiai nėra greitai nuvalomi ir gali būti sunkiai pravažiuojami. Važiuojant, padangose esantys metaliniai dygliai, įskelia ledą ir taip į jį ,,kabinasi” ir užtikrina itin gerą sukibimą ir lengviau nuspėjamą automobilio valdymą.
Tačiau dygliuotos padangos turi ir tam tikrų trūkumų, o vienas iš jų – dyglių sukeliamas triukšmas, kuris gali kelti diskomfortą kai kuriems vairuotojams, ypač važiuojant asfaltuotu keliu. Taip pat, važiuojant dygliai ardo kelio dangą, o tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios Lietuvoje dygliuotų padangų naudojimas ne žiemos sezono metu yra uždraustas. Tiesa, daugelyje Europos šalių jų eksploatavimas taip pat yra ribojamas.
Dygliuotos padangos labiausiai rekomenduojamos tiems vairuotojams, kurie gyvena atokiau nuo miesto ir dažnai keliauja regioniniais keliais. Tokiu atveju užtikrinamas geresnis pravažumas jo prireikus.
4. Universalios padangos – nepasikliaukite vien tik „M+S“ žymėjimu
Universalias padangas įprastai renkasi vairuotojai, kurie dažniau važinėja mieste ir gerai prižiūrimais keliais, bei retai susiduria su gausiu sniegu, ledu bei kitomis ekstremaliomis sąlygomis arba, esant sudėtingesnėms sąlygoms, gali sau leisti nevažiuoti automobiliu. Lietuvoje vairuotojai, rinkdamiesi universalias padangas, dažnai ieško „M+S“ (angl. Mud+Snow, liet. „Purvas+Sniegas“) žymėjimo. Nors kai kuriose šalyse tokių padangų naudojimas žiemą yra leidžiamas, „M+S“ žymėjimas ne visada gali užtikrinti tinkamą ir saugų važiavimą žiemos metu.
Daugelyje šalių žiemos metu vairuotojai privalo naudoti padangas su 3PMSF žymėjimu – tai logotipas, vaizduojantis kalną su trimis viršūnėmis ir snaige viduryje. Tokios padangos atitinka visus žieminėms padangoms keliamus standartus ir yra tinkamos bei saugios važiuoti žiemos sąlygomis.
Svarbu ir tinkamas padangų eksploatavimas bei priežiūra
Kad ir kokias padangas pasirinktumėte, labai svarbu pasirūpinti ir tinkamu padangų balansavimu, automobilio ratų geometrija, važiuoklės būkle, bent kartą per mėnesį patikrinti padangų oro slėgį, o pasibaigus sezonui, padangas sandėliuoti tinkamomis sąlygomis (atokiai nuo saulės spindulių, gerai vėdinamose patalpose, tinkamoje pozicijoje). Rūpindamiesi tinkamu padangų eksploatavimu ir priežiūra ne tik užtikrinsite ilgesnį jų tarnavimo laiką, bet ir liksite saugūs kelyje.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka