Dalyvių padaugėjo
Įspūdingas Lietuvos krepšininkų žaidimas Turkijoje lėmė, kad 2011 metų Europos čempionate dalyvausiančių rinktinių skaičius būtų padidintas nuo 16 iki 24. Prie vietas į Lietuvoje vyksiantį 37-ąjį Europos čempionatą užsitikrinusių Juodkalnijos, Belgijos, Makedonijos, Izraelio ir Didžiosios Britanijos krepšininkų, kelialapius į Senojo žemyno pirmenybes pelnė Pasaulio čempionate Turkijoje dalyvusios Ispanijos, Serbijos, Graikijos, Slovėnijos, Prancūzijos, Kroatijos, Vokietijos, Rusijos, Turkijos bei Europos čempionato šeimininkės Lietuvos rinktinės. Gavę papildomus kelialapius, prisijungs Italijos, Latvijos, Ukrainos, Bosnijos ir Hercegovinos, Gruzijos, Bulgarijos ir Lenkijos rinktinės. Dėl likusių dviejų kelialapių dar kovos atrankos varžybų grupėse paskutiniąsias vietas užėmusios Suomijos, Vengrijos ir Portugalijos rinktinės.
Padidėjęs komandų, tuo pačiu dalyvių ir sirgalių, skaičius sukels ne tik papildomų apgyvendinimo, maitinimo, bet ir vežiojimo problemų. Grupės varžybos turėtų vykti penkiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Alytuje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. Nors Lietuva – maža šalis ir atstumai tarp šių miestų nėra dideli, tačiau čempionato dalyviams vežioti tarp miestų bei į varžybas prireiks nemažai panašaus komforto lygio turistinių autobusų. Palyginti nedidelėms šalies keleivinio transporto įmonėms pateikti reikiamą autobusų kiekį gali tapti nelengva užduotimi.
Reikalavimai – gana griežti
„EuroBasket 2011“ organizacinio komiteto vadovas Mindaugas Špokas teigia, jog reikalavimai būsimosioms transporto priemonėms bus gana griežti. Tiesa, autobusai nebūtinai turės būti vienodos markės ar pagaminti tais pačiais metais. „Visos komandas vežiosiančios transporto priemonės turės panašiai atrodyti, būti papuoštos vienoda čempionato simbolika ir atitikti tam tikrus rengėjų nustatytus reikalavimus. Visiškos spalvų bei markių „mišrainės“, be abejo, netoleruosime“, – sako M. Špokas.
Jau po Naujųjų metų paaiškės, kokie reikalavimai bus keliami transporto priemonėms, skirtoms krepšinio komandoms vežioti. Tuomet bus skelbiamas konkursas Europos čempionato vežėjui ar vežėjams parinkti. „Nemanau, jog vienas Lietuvos vežėjas galės pateikti visus reikalingus autobusus. Ko gero, jie privalės vienytis ir dalyvauti konkurse drauge“, – teigia M. Špokas. Jo manymu, čempionatas būtų puiki proga vežėjams atnaujinti savo transporto priemonių parką – vėliau jie galėtų naujesnius, geresnius autobusus pasiūlyti užsakomiesiems reisams.
Naujų neskubės pirkti
Šalies vežėjai teigia pasirengę dalyvauti konkurse, jei tik jų turimos transporto priemonės atitiks griežtus čempionato rengėjų reikalavimus. „Konkurse būtinai dalyvausime, siūlysime čempionato dalyviams savo turimus autobusus. Tačiau jei reikalavimai bus itin griežti ir mūsų autobusai netiks, naujų šiai progai tikrai nepirksime – tai mūsų įmonei būtų pernelyg didelė finansinė našta“, – sako UAB TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Nepraleisti progos vežti Europos krepšinio čempionato dalyvius ketina ir UAB „Kautra“, jau garsėjanti parama Lietuvos krepšiniui. „Konkurse, be abejo, ketiname dalyvauti. Kol kas negalime sakyti, ar šiam tikslui pirktume naujų transporto priemonių. Kai bus paskelbtas konkursas ir paaiškės reikalavimai, galėsime pasakyti daugiau“, – trumpai aiškina UAB „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Šiauliečių bendrovė „Busturas“ savo autobusais tikisi pateikti Šiauliuose vyksiančio atrankos turnyro dalyviams vežioti. „Dar nežinome, kiek autobusų reikės, tačiau jei mūsų turimos transporto priemonės tiks ir jų pakaks, konkurse žadame dalyvauti“, – sako UAB „Busturas“ generalinis direktorius Vilius Laužikas.
Vienos iš didžiausių turistinių autobusų nuoma besiverčiančių bendrovių „Vilneda“ vadovai teigia konkurse dalyvauti nesiveršiantys. „Konkurse dalyvausime tik tuo atveju, jei jo sąlygos bus itin geros. Laikas, kuomet Lietuvoje vyks Europos krepšinio čempionatas, mums yra pats pelningiausias. Paprastai tokiu metu būna užsakyti visi autobusai“, – sako UAB „Vilneda“ komercijos direktorius Tautvydas Žilinskas.
Skolinsis iš kitų šalių
M. Špoko teigimu, rengėjams nebūtų itin didelė problema, jei autobusų tektų ieškotis užsienyje. „Nemanau, jog surasti didesnį kiekį panašaus lygio autobusų Europoje būtų sunku. Bandytume jų ieškoti pas kaimynus lenkus, kur neseniai vyko Europos krepšinio čempionatas. Gerų autobusų turi ir Vokietijos, kitų šalių vežėjai. Savo transporto priemones galbūt galėtų pateikti ir Europos autobusų gamintojai – štai čempionato Turkijoje rėmėjas buvo „Mercedes-Benz“ gamintojai, skyrę čempionato dalyviams reikiamą kiekį komfortiškų transporto priemonių. Tačiau mūsų tikslas – kad kuo daugiau čempionato rengimui skirtų pinigų liktų Lietuvoje, todėl prioritetą ketiname teikti savos šalies vežėjams“, – sako M. Špokas.
Ar mūsų šalies keleivių vežėjams pavyks įgyvendinti gana griežtus čempionato rengėjų reikalavimus ir krepšinio komandų vežiojimui skirti pinigai liks Lietuvoje – sužinosime po Naujųjų, paaiškėjus paskelbto konkurso rezultatams.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.