Kaune galima išbandyti vandenilinį autobusą

09 rugsėjo 05:32 2023 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Naujienos

2023 m. rugsėjo 9–11 d. Kauno gatvėmis riedės demonstracinis vandeniliu varomas autobusas „Caetano H2 City Gold“. Autobuso kėbulas pagamintas Portugalijoje, vandenilio kuro elementus pristatė japonų kompanija „Toyota“.

Tai – Europos Sąjungos finansuojamų Bendros Europos vandenilinių transporto priemonių iniciatyvos (angl. – Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe) projektų JIVE ir JIVE2 apimtyje rengiama „Central and Eastern Europe roadshow“ dalis. Rugsėjo 12-15 dienomis su autobusu bus galima susipažinti Vilniuje.

Autobusas šįkart neveš keleivių – važinėdamas miesto gatvėmis, jis rinks kelionės duomenis, suteiks svarbios informacijos vandeniliu varomų transporto priemonių efektyvumo vertinimui viešajame transporte.

Rugsėjo 8 d. autobusas pristatytas klubo „Automobilininkas“ nariams.

Pasak bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, išbandyti naujoves visada įdomu. „Džiaugiamės, kad turėsime galimybę išbandyti vandeniliu varomą autobusą bei įvertinti jo efektyvumą. Manome, kad planuojant transporto priemonių įsigijimą, tokio tipo autobusai galėtų būti įtraukti į skirtingų alternatyvų vertinimą, siekiant dar labiau prisidėti prie darnaus judumo vizijos įgyvendinimo mieste“, – teigia M. Grigelis.

Bendrovės inžinierius Eimantas Saulis, kuris vienas pirmųjų išbandė į Lietuvą atvykusį autobusą, įvertino jį teigiamai – transporto priemonė važiuoja tyliai, yra ekologiška, vietoj teršalų išmeta distiliuotą vandenį. „Autobuso kėbulą gamina portugalų kompanija „Caetano“, o „Toyota“ – vandenilio kuro elementą, kuris iš vandenilio gamina elektros energiją. Papildomai jis gali būti įkraunamas ir iš išorinio elektros šaltinio“, – pasakoja E. Saulis.

Autobuse yra trys akumuliatorių baterijos, visos jos – po 15 kW talpos, taip pat penki vandenilio balionai, kiekvienas jų – 7,5 kg talpos. Gamintojų teigimu, vieną kartą papildytas autobusas gali nuvažiuoti iki 350 km. Pildymas trunka vos devynias minutes.

Varančius ratus varo sinchroninis nuolatinių magnetų elektros variklis. Traukos elektros variklio galia – 180 kW, kuro elemento, kuria jis gaminasi elektrą,  galia – 60 kW. Akumuliatorių baterijų talpa 45 kilovatvalandės.

„Elektra važiuojant gaminama iš vandenilio, vairuotojui tereikia stebėti elektros sąnaudas – kiek yra įkrautos akumuliatorių baterijos, kurios varo elektros traukos variklį. Jei važiavimo sąlygos sunkesnės, daugiau keleivių, didesnė apkrova, energijos sunaudojama daugiau, jei sąlygos lengvesnės, keleivių mažiau, apkrova mažesnė, energija kaupiama akumuliatoriuose“, – pasakoja E. Saulis.

Autobusą atlydėjo techninė pagalba, kadangi Lietuvoje nėra galimybės papildyti transporto priemonę vandeniliu. Taip pat vyko „Caetano“ ir už autobuso pripildymą vandeniliu atsakingos kompanijos „Elme Messer“ iš Vokietijos mokymai, kurių dalyviai galėjo plačiau susipažinti su autobusu.

Transporto priemonėje yra 35 sėdimos ir 24 stovimos vietos bei viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

  • 20230908_094907
  • 20230908_094915
  • 20230908_095006
  • 20230908_095055
  • 20230908_095106
  • 20230908_095119
  • 20230908_095238
  • 20230908_095253
  • 20230908_095307
  • 20230908_100000
  • 20230908_102431
  • 20230908_095003
  • 20230908_094951
  • 20230908_094923
  • 20230908_094931