Šiandien, gruodžio 2-ąją, naujausias „Solaris“ bei „Škoda“ bendras gaminys – troleibusas su dyzeliniu generatoriumi – demonstruotas miesto vadovams bei žiniasklaidos atstovams. Pristatymo dalyviai galėjo įsitikinti – transporto priemonė kuo puikiausiai nardo ir tomis miesto gatvėmis, kuriose nėra nutiestų kontaktinių laidų. Įdėmiais žvilgsniais pro šalį pralekiantį troleibusą be „ūsų“ lydėjo ir miesto gyventojai…
Autobuso ir troleibuso hibridas
Galimybę važiuoti be kontaktinių laidų transporto priemonei suteikia jame sumontuotas dyzelinis generatorius, kurio dėka troleibusas 40 kilometrų per valandą greičiu gali važiuoti maždaug devynias-dešimt valandų. „Panašios transporto priemonės vis labiau populiarėja Europos miestuose, besirūpinančiuose aplinkos švara. Miesto centre transporto priemonė gali naudoti elektros energiją, o už miesto, kur nėra kontaktinių laidų, važiuoti kaip dyzelinis autobusas“, – aiškina „Solaris service“ direktorius Krzysztof’‘as Kowalski’s.
Tokia transporto priemonė užsakovui, be abejo, kainuos šiek tiek brangiau nei tradicinis troleibusas – sumontuotas 50 kW galingumo dyzelinis generatorius jos kainą padidina maždaug 50-čia tūkstančių eurų. Jei klientas pageidautų dar galingesnio generatoriaus, mokėti tektų dar brangiau; tačiau tokiu atveju padidėtų ir transporto priemonės galimybės.
Kauniečiai artiniausiu metu pirkti nežada
Nors Bulgarijos sostinei Sofijai skirta transporto priemonė pirmiausia išbandyti pateikta kauniečiams, miesto vadovai iš Europos Sąjungos ekologinių fondų gautų lėšų troleibusams įsigyti šiemet neskyrė.
„Nusprendėme visus Kauno miestui skirtus pinigus atiduoti naujiems ekologiškiems autobusams įsigyti – jie labiau prisidės prie miesto aplinkos švarinimo. Apskaičiavome, kad iš ES ekologinių fondų lėšų galėsime nupirkti 24 naujas suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas transporto priemones. Jei kitais metais iš ekologinių fondų lėšų bus skirta papildomai, jas būtinai investuosime į naujų troleibusų linijų tiesimą miesto centre. Padaugėjus troleibusų maršrutų, prireiktų ir daugiau elektra varomų transporto priemonių“, – žada Kauno miesto savivaldybės Transporto ir Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
„Autrolio“ vadovams patiko
„Solaris Škoda 12“ į Kauno miesto gatves išvažiavo jau lapkričio 22-ąją, tad tiek bendrovės „Autrolis“ vadovai, tik vairuotojai jau spėjo apie jį susidaryti savo nuomonę. „Troleibusas pranašesnis už mūsų šiuo metu eksploatuojamus „Solarius“. Puikiai veikia apšildymo sistema, jis „minkštas“ važiuoti, manevringas. Teko pasinaudoti ir sumontuotu dyzeliniu generatoriumi: mieste dingus elektrai ir sustojus visiems troleibusams, naujasis it niekur nieko tęsė savo kelionę“, – pasakoja AB „Autrolis“ generalinis direktorius Mindaugas Legas.
Tačiau, pasak parko vadovo, šiuo metu miestui reikėtų ir talpesnių troleibusų. „Pageidautume išbandytipenkiolikos ar netaštuoniolikos metrų ilgio troleibusus. Dabar piko valandomis visi keleiviai į mūsų transporto priemones nebesutelpa“, – dėsto M. Legas.
Deja, kol kas mintis apie transporto priemonių parko atnaujinimą tenka nukelti ateičiai – finansinė situacija „Autrolyje“ tebėra sunki. „Prasidėjus krizei, optimizavome visas išlaidas. Gerokai sumažinta troleibusų rida, tuo pačiu gauname mažiau dotacijų iš miesto savivaldybės. Be to, vis dar tebemokame lizingo įmokas už anksčiau įsigytus „Solaris“ troleibusus. Brangiai kainuoja ir susidėvėjusių „Škoda“ troleibusų“ kapitalinis remontas“, – pasakoja M. Legas.
Tačiau, pasak parko vadovo, kauniečiai mielai susipažįsta su jiems pristatomais naujausiais bei moderniausiais įvairių šalių gamintojų troleibusais – tokiu būdu, atėjus metui jų įsigyti, išsirinkti tinkamiausią transporto priemonę bus paprasčiau.
Lina JakubauskienėAutorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.