Kauno vežėjai įdiegė modernią šildymo sistemą

sausio 03 13:24 2011 Spausdinti straipsnį Naujienos

Kauno keleivinio transporto bendrovės UAB „Kauno autobusai“ ir AB „Autrolis“ įdiegė šiuolaikines spindulinio šildymo sistemas, kurios ne tik pagerino darbo sąlygas darbuotojams, bet ir šaltais mėnesiais įmonėms leis sutaupyti iki 90 tūkst. litų. Vežėjai tikina, kad moderni šildymo įranga atsipirks maždaug per vieną sezoną.

Įdiegė naują sistemą

Anksčiau abiejų įmonių remonto dirbtuvėse trūko šilumos, nes centralizuoto šildymo termofikacinio vandens temperatūra perduodama per koloriferius neįšildydavo patalpų. Efektyviau apšildyti patalpas bendrovėse valdyboms pasiūlė valdybos narys, UAB „Kauno autobusai“ technikos direktorius Kęstutis Derliūnas.

„Šaltomis dienomis sniegas net nenutirpdavo nuo autobusų, o užšalus hidraulikos vamzdžiams, jie atšildavo tik po paros, – pasakojo K.Derliūnas. – Dabar autobusui atšildyti pakanka pusvalandžio“.
„Kauno autobusų“ remonto dirbtuvių plotas siekia apie 3 500 kv. metrų. Jose įrengta net 18 spindulių šildytuvų, kurie pakabinti maždaug 4 metrų aukštyje.

Bendrovės gamybinių dirbtuvių viršininkas Remigijus Locaitis aiškino, kad spindulinių šildytuvų šiluma perduodama infraraudonaisiais spinduliais, kurie atsimušdami į kliūtį (bet kokį paviršių ar kūną) infraraudonųjų spindulių energiją paverčia šiluma. Tai yra šildomos ne patalpos ar oras, o patalpose esantys daiktai ir žmonės.

Kaip minėjo UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis, apšildymas remonto dirbtuvėse buvo įrengtas po konsultacijų su profesine sąjunga.

Atsipirks per vieną sezoną

Itin efektyvią spindulinio šildymo sistemą įdiegė ir kitas Kauno keleivių vežėjas AB „Autrolis“, kuriame troleibusų angarų plotas siekia 4 000 kv. metrų.

Pasak K.Derliūno, kiekviena įmonė į modernią šildymo sistemą investavo apie 200 tūkst. litų. Paskaičiuota, kad šios lėšos atsipirks maždaug per vieną šildymo sezoną, daugiausia – per du sezonus.
„Anksčiau šaltomis dienomis „Kauno autobusai“ už apšildymą mokėdavo apie 4 tūkst. Lt per dieną, o dabar, kai šildymas yra pabrangęs, mokame 1,5 tūkst. Lt mažiau, – pasakojo K.Derliūnas. – Šildymo kokybė pagerėjo, o sąnaudos sumažėjo“.

Jei bus labai šaltas mėnuo, įmonė per mėnesį sutaupys apie 50 tūkst. Lt ar net daugiau.

Naujoji šildymo sistema apsaugoja gamybinių remonto dirbtuvių sienas nuo kondensato kaupimosi. Tokiu būdu ant jų nesikaupia nei pelėsis, nei grybeliai.
Kadangi šiluma į patalpas anksčiau būdavo įpučiama galingais, 30 kilovatų ventiliatoriais, abi bendrovės dabar sunaudoja ir mažiau elektros energijos, kuri vežėjams iki šiol tik brangdavo.

Pagerėjo sąlygos darbuotojams

Naująja šildymo sistema džiaugiasi ir įmonių vadovai. „Svarbiausia, kad remonto dirbtuvių darbuotojams šiuo metu yra nepalyginti šilčiau. Jei anksčiau dirbtuvėse buvo 5-7 laipsniai šilumos, tai dabar – 12-13 laipsnių“, – sakė UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pagerėjo ne tik darbuotojų darbo sąlygos, bet tikimasi, kad sumažės ir peršalimo ligų. Pasitaiko, kad per didelius šalčius ir gripo epidemiją, laikinai iš darbo „iškrenta“ apie 20-25 proc. kolektyvo.
M.Grigelis pabrėžė, kad gamybinės patalpos dabar yra apšildomos pigiau, nei kainuoja apšildyti administracinį pastatą, kuriame vis dar šildomas centralizuotai.

„Kauno autobusuose“ ir „Autrolyje“ darbuojasi po maždaug 500 žmonių.

AB „Autrolis“ vadovas Mindaugas Legas teigia, kad naujoji šildymo sistema įmonei padės sumažinti kaštus, nes ekonominės krizės sąlygomis bendrovei svarbus kiekvienas litas.
Spinduliniai šildytuvai dažniausiai įrengiami didelio tūrio patalpose: angaruose, bažnyčiose ir kitur, kur aukštos lubos.

Kauno miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.