Keleivių vežėjai diskutavo su „Smart Contitent“ dėl susisiekimo plėtros programos vertinimo

31 liepos 11:34 2025 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Liepos 30-ąją „Smart Continent“ atstovai pakvietė Lietuvos keleivių vežimo asociaciją diskusijai dėl paramos priemonių efektyvumo naujoms, ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti.

Aptartos dvi Susisiekimo ministerijos 2022-2030 m. susisiekimo plėtros strategijoje numatytos priemonės „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ ir „Skatinti darnų judumą miestuose“.

Kalbėta apie tai, kaip labiau skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje, su kokiais trukdžiais susiduria keleivių vežėjai, pereidami nuo iškastinio kuro prie alternatyvių degalų.

Keleivinio transporto įmonių vadovai pabrėžė, kad ne visos Susisiekimo ministerijos numatytos priemonės jiems yra patraukios. Pasak jų, sąlygos nėra tinkamos, kad vežėjai būtų suinteresuoti parama pasinaudoti, finansavimo intensyvumas – per menkas. Ypač tai pasakytina apie regioninę darnaus judumo skatinimo priemonę, kur beveik visos regioninės plėtros tarybos, išskyrus Vilniaus, nutarė šiai priemonei numatytas lėšas (per 100 mln. Eur) panaudoti kitoms reikmėms – dviračių takams, kitoms darnaus judumo priemonėms, bet ne viešajam transportui elektrifikuoti.

Pasak asociacijos narių, neverta tikėtis, kad kad iki 2029 m., kaip numatyta Alternatyvių degalų įstatyme, bus įgyvendinti ambicingi Žaliojo kurso tikslai dėl dyzeliniais degalais varomų transporto priemonių atsisakymo. Tam trūksta tiek lėšų, tiek ir elektrinių transporto priemonių gamintojų pajėgumų. LKVA prezidentas Gintaras Nakutis priminė, jog šalies transporto priemonėms atnaujinti reikėtų per milijardą eurų.

Keleivių vežėjų teigimu, kyla problemų dėl galios, reikalingos elektriniams autobusams įkrauti, taip pat dėl to, kad galios mokestį reikia pradėti mokėti dar neįrengus įkrovimo stotelių ir nepradėjus eksploatuoti autobusų. Be to, esant dabartinei situacijai, karo Ukrainoje akivaizdoje, derėtų pagalvoti ir apie dalies, bent trečdalio veikiančio dyzelinio autobusų parko išlaikymą.

Aptartos ir ekologiškų tolimojo susisiekimo autobusų perspektyvos, jų elektrifikavimo galimybės.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka