Viešoje erdvėje prasidėjus diskusijoms apie planuojamą vienkartinio bilieto kainos pakėlimą ir vairuotojų atlyginimų kėlimą, jaučiame pareigą plačiau apie tai paaiškinti ir sudėti visus taškus. Poreikis kelti vairuotojų atlyginimą atsirado ne vien dėl visuotinio karantino. Paskutinį kartą jų atlyginimai buvo didinti 2018 m. kovo mėn. 1 d. Jau ilgą laiką buvo žadama vėl peržiūrėti vairuotojų atlyginimų didinimo galimybes.
Žinoma, negalime paneigti, kad karantinas neturėjo visiškai jokios įtakos vairuotojų atlygiui. Dalis vairuotojų buvo prastovose, karantino metu nebeprekiauja vienkartiniais bilietėliais, dėl sumažintų reisų skaičiaus sumažėjo viršvalandinio darbo, kas sąlygojo ženklų jų atlyginimo vidurkio sumažėjimą. Tačiau klausimą apie galimybę didinti vairuotojų atlyginimus įmonės generalinis direktorius V. Seirackas iškėlė dar vasarą. Apie tai buvo diskutuota liepos mėn. įmonės valdybos posėdžio metu.
J.Rauduvienės savo straipsnyje, kuris pasirodė 2020 11 24 „Šiaulių krašte“ teigia: „Dėl sumažėjusio keleivių srauto įmonė prašo miesto Tarybos padidinti 6 centais vienkartinio važiavimo bilietą. V. Seirackas aiškino, kad vairuotojai jau nuo pavasario autobusuose nebeprekiauja bilietais, todėl sumažėjo jų pajamos. Be to, sumažėjus maršrutų skaičiui, vairuotojai mažiau gauna viršvalandžių, naktinių valandų apmokėjimo. Anot vadovo, vairuotojai šioje situacijoje nukentėjo labiausiai, todėl norima jiems padidinti atlyginimus iš pakelto tarifo.“
Šiaulių miesto administracija kreipėsi į tarybą dėl bilieto kainos kėlimo galimybių. Buvo akcentuojama, kad kone dvigubai padidėjo nuostolių kompensacija įmonei. Šių diskusijų metu gimė mintis, kad visgi nereikia mažinti nuostolių kompensacijos iš savivaldybės biudžeto, o gautas pajamas iš bilieto kainos padidėjimo palikti įmonei paskirstant jas atitinkamai: 4 centai vairuotojų darbo užmokesčio kėlimui, 2 centai įmonės autobusų parko atnaujinimui. Taip pat atsirastų dar vienas pasikeitimas, keleiviai galėtų nemokamai persėsti į kitus autobusus per 30 min. nuo pirmo atsižymėjimo autobuse. Šiai dienai antras persėdimas yra mokamas ir kainuoja 0,16 Eur. Įmonės generalinis direktorius niekada tiesiogiai šiuo klausimu į Šiaulių miesto tarybą nesikreipė. Taigi straipsnyje J. Rauduvienės pateikiama informacija neatitinka realybės.
Šiai dienai nėra aišku, kiek tiksliai papildomų pajamų įmonė surinktų po kainos padidinimo, nes keleivių srautai ženkliai pasikeitė. Jau po pirmosios karantino bangos apie 26 % jų į viešąjį transportą nebegrįžo. Keičiasi žmonių keliavimo įpročiai ir niekas nežino, kaip jie pakis po antrosios bangos.
„Busturo“ informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka