Dauguma mūsų keleivių laikosi nustatytų kelionės Klaipėdos viešuoju transportu taisyklių https://www.klaipedatransport.lt/lt/keleiviu-vezimo-autobusais-ir-marsrutiniais-%20taksi-klaipedoje-109 . Dalis tų taisyklių yra suprantamos ir be paaiškinimo (reikalavimas turėti bilietą, draudimas triukšmauti ar važiuoti girtam). Tačiau yra ir taisyklių, kurių prasmė dar ne visiems keleiviams akivaizdi. Apžvelkime jas.
Taip išvengiama priešpriešinių įlipančių ir išlipančių keleivių susidūrimų. Įlipimas/išlipimas vyksta nesistumdant, salone keleiviai juda viena kryptimi – nuo priekinių iki vidurinių ir galinių durų. Tokia lipimo tvarka taip pat palengvina vairuotojui pirminę įlipančių keleivių kontrolę. Juk nenorime, kad kelionės kaimynai būtų nešvariais rūbais ar girti?
Ji reikalinga tam, kad transporto organizatoriai kuo tiksliau žinotų kelionių poreikį laike ir maršrute. Visuotinis bilietų žymėjimas leidžia efektyviausiai naudoti autobusų ridą, – taip, kad autobusai važiuotų normaliai, nei per daug, nei per mažai užpildyti.
Tuo pačiu ir keleivis matys – ar apskritai bilieto kortelės nepamiršo namie, ar nesibaigė jo bilieto galiojimo terminas.
Susivėlinę galite atvažiuoti į kitą stotelę, kurioje jau laukia kontrolė, be pažymėto bilieto. Be to, greitas bilieto pažymėjimas palengvins laikytis ir sekančios taisyklės.
Kiekvienais metais pas mus būna atvejų, kai staigaus stabdymo atveju keleivis susižaloja. Paprastai taip stabdoma ne dėl autobuso vairuotojo, o dėl kitų eismo dalyvių kaltės, siekiant išvengti avarijos.
Jeigu vairuotojas bereikalingai nestos stotelėje, kelionė vyks sklandžiau. Per karščius ir šalčius nedarinėjant durų, paprasčiau bus kondicionieriumi salone palaikyti komfortišką temperatūrą.
klaipedatransport.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka