Kokie buvo prieš 50 metų Lietuvoje pasirodę pirmieji IKARUS 556?

balandžio 27 04:34 2022 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

Vilniuje 1970 m. gegužės mėnesį buvo gauti pirmi IKARUS 556 autobusai, tuo metu prasidėjo Ikarus autobusų era.

Autobusai į Sovietų Sąjungą buvo gabenami iš Vengrijos. „Ikarus 180“ dizainas pradėtas kurti 1958 m., tačiau serijiniu būdu autobusas buvo pradėtas gaminti tik 1966 m. Šis autobusas įdomus savo forma, jo kėbulo tipas standartinis, tačiau gale papildomai pritvirtinta priekaba, kad būtų galima vežti daugiau keleivių.

Tokiam autobusui,  vadinamam sudvejintu, specialiai buvo sukurtas mechanizmas, jungiantis abi autobuso dalis. Mechanizmas vadinamas šarnyriniu, jo dėka keleiviai galėjo judėti visu autobuso salonu.  Autobusas buvo 16,5 metro ilgio, 2,5 metro pločio ir 3,5 metro aukščio, o svoris – 13 tonų. Autobuse tilpo 180 keleivių, buvo 37 sėdimos vietos.

Autobuse sumontuotas šešių cilindrų dyzelinis variklis, kurio tūris – 10 litrų, o galia – 192 AG. Variklis naudojo apie 40 litrų degalų nuvažiuoti 100 kilometrų. Autobusas važiuoti galėjo iki 65 km/h, tai didžiausias jo greitis. Pavarų dėžė autobuse buvo mechaninė, susidedanti iš penkių pavarų.

Šie autobusai Sovietų Sąjungoje kurį laiką buvo labai populiarūs. Nuo 1973 m. pabaigos jie nebebuvo importuojami, tačiau aktyvus jų naudojimas tęsėsi iki 1984m. Per gamybos laikotarpį tokių autobusų buvo surinkta apie 8000 vienetų.

Parengė Kęstutis Pletkus

Autoriaus parinktos nuotraukos

 

 

 

  • 1-ikarusas3
  • 1-ikarusas
  • 1-ikarusas1
  • 1-ikarusas5
  • 1-ikarusas2
  • 1-ikarusas4
  • 180-4
  • 180
  • 180-1
  • 180-2