1970-aisiais Lvovo automobilių gamykloje surinktas pirmasis žemagrindis autobusas. Iš viso pagaminti vos du tokie egzemplioriai.
Kuriant LAZ-360ЭМ (kai kuriuose šaltiniuose – LAZ-360Э), svarbiausia konstruktorių užduotis buvo nuleisti grindis iki 360 mm nuo kelio (iš čia – ir LAZ indeksas „360“). Pasiekti, kad autobusas būtų žemagrindis, buvo galima tik atsisakius kardaninės pavaros, todėl LAZ-360ЭМ pavarų dėžė – elektrinė-mechaninė. Autobuso variklis – 170 AG/132kW. Kartu su elektros generatoriumi jis buvo sumontuotas transporto priemonės priekyje, vairuotojo pusėje. Autobusas buvo keturašis, montuotos mažo diametro padangos. Du priekiniai tiltai valdomi, du galiniai – vedantieji.
Įdomus buvo ir kėbulas su neįprastais dizainerių sprendimais – savitai išlenktu priekiniu stiklu ir trapecijos formos šoniniais stiklais. Autobuso ilgis buvo 11 000 mm.
Netrukus pastebėta, kad pasirinkta keturių tiltų sistema su elektrine pavarų dėže nepasiteisino, tada autobuso konstrukcija buvo peržiūrėta, jis sukurtas iš naujo.
Atnaujintas autobusas buvo su dviaše ratų schema, įprasta mechanine pavarų dėže, su priekiniais vedančiais ir valdomais ratais. Tokiu būdu pavyko pasiekti, kad žemos grindys būtų per visą autobuso ilgį.
Savo vietą atnaujintame autobuse pakeitė ir variklis – dabar jis buvo dešinėje pusėje nuo vairuotojo. Modernizuotas autobusas pavadintas LAZ-360.
eBus.lt
Nuotraukos – denisovets.narod.ru