Gegužės 5-ąją Jonavoje pristatyti du elektriniai autobusai: „Iveco eWay“ ir „Feniksbus“. Pirmasis – visai naujas, o „Feniksbus“ trumpam į Lietuvą atkeliavo iš Latvijos, kur jau veža keleivius.
Šįkart pristatymas sutraukė itin gausų būrį šalies keleivinio transporto įmonių atstovų. Nenuostabu: 2023–2027 m. finansavimo laikotarpiu viešojo transporto priemonių atnaujinimui iš ES fondų lėšų bus skirta apie 229 mln. Eur. Už šias lėšas bus galima pirkti elektrines bei vandenilines transporto priemones, todėl tokie autobusai keleivių vežėjus itin domina.
Abu autobusus buvo galima apžiūrėti pastatytus greta praėjusiais metais Jonavoje atidarytos viešos elektros įkrovimo stotelės. Pristatymo dalyviai išklausė tiek IVECO, tiek „Feniksbus“ atstovų Baltijos šalims pristatymus.
Pasak IVECO gamintojų atstovo Lietuvoje Andriaus Vyšniausko, šiuo metu IVECO daugiausia dėmesio skiria elektrinėms transporto priemonėms. „Tai- vienas iš nedaugelio gamintojų, kurie siūlo rinkai įvairaus ilgio autobusus – nuo mikroautobusų iki ilgiausiųjų, skirtų greitojo transporto eismo sistemoms“, – sakė A. Vyšniauskas.
IVECO atstovas Baltijos šalims Jan Svoboda pristatė „Iveco Group“ istoriją, gamintojus, kuriuos vienija ši grupė, jų veiklos sritis, priminė, kaip keitėsi prekės ženklas ir pan. Nuo praėjusių metų „Iveco Bus“ priklauso šiai grupei. „Praėjusieji metai gamintojams buvo itin sėkmingi – parduota 8392 transporto priemonės, didžioji dalis – Europos šalims. Tikimės, kad panaši situacija bus ir šiais metais“, – sakė J. Svoboda.
Pastaruoju metu gamintojai daug investuoja į technologijas, alternatyvių degalų technologijas. Apie 90 proc. parduodamų transporto priemonių yra varomos alternatyviais degalais. Ilgą laiką pirmavę Europoje pagal parduodamų suspaustomis gamtinėmis dujomis autobusų kiekį, gamintojai tikisi lyderystės ir elektrinių autobusų segmente. Artimiausiu metu IVECO žada pristatyti ir vandeniliu varomą autobusą.
J. Svoboda trumpai priminė visų šiuo metu IVECO gaminamų autobusų parametrus, technines savybes, galimas specifikacijas, naudojamas baterijų technologijas, kiek kilometrų vieną kartą įkrautomis baterijomis vienas ar kitas autobusas gali nuvažiuoti.
Jis priminė ir Turkijoje gaminamų „Streetway“ gamą, taip pat populiariausius priemiesčio vežimams skirtus „Crossway“, kurių elektrinė versija taip pat jau gaminama.
Lietuvoje pristatytasis „Iveco eWay“ – 12 m ilgio, jame – devyni baterijų blokai, vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas nuvažiuoja iki 350 km.
Atstovas iš Estijos Bruno Kubja pristatė Serbijos įmonę „Feniksbus“, kuri įsikūrė prieš vienuolika metų, gamina autobusų kėbulus ir montuoja juos ant IVECO važiuoklės. Autobusai gali būti skirtingų modelių – miesto, priemiesčio, turistiniai. Lietuvoje pristatytasis autobusas – 30 sėdimų vietų, gale – vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti. Prieš keletą metų „Feniksbus“ sukūrė elektrinį autobuso modelį, kuris ir pristatytas Jonavoje.
Pasak B. Kubja, vidutinės klasės elektrinis „Feniksbus“ yra itin konkurencingas, net tokio ilgio ir tokių parametrų transporto priemonių Europoje nėra gaminama daug.
Išklausę teorinę dalį, pristatymo dalyviai galėjo naujaisiais autobusais pasivažinėti po Jonavos miestą.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos